Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Enkelt, världen och det internationella samfundet naturligvis. Dvs allt som inte är sionistiska pissrael. Till att börja med så kan man följa den Iranske presidentens eminent briljanta råd att stryka Israel från alla världens kartor. Sedan kan man dra frågan till FN eller något där man slutligen och formellt kan upplösa det som kallats "Israel". Kom ihåg att stater avskaffats tidigare, så det rör sig knappast om någonting unikt. Har hänt många gånger under 1900-talet. Kolla bara på Sovjet, Övre Volta, Rhodesia, Biafra, Jugoslavien, Tjeckoslovakien mm och i historien finns långt mycket fler fall än så
Enkelt, världen och det internationella samfundet har naturligvis, inte upplöst varken Yugoslavien, Tjeckoslovakien...eller Sovjet.... utan bara kunnat konstatera att dessa, har själva genom mer/mindre naturliga processer.....upplöst sig själva. I vissa fall var det, olika nationella rörelser som drog åt olika håll, i en del område..initierade dessa beväpnade konflikter..i annat fall var den enbart geopolitiska, demografiska, religiösa, etniska ...och/eller andra sociala processer, som gjort detta!
I ditt okontrollerade iver glömde du, dock, kanske.... det viktigaste lbland andsområden, som världsamfundet/FN faktiskt, upplöst ocdh sedan omfördelat och omskrivit nämligen vår kära
Mandatoriska Palestina... , ...som blev till Kungadömert
Jordanien 1946 ..på ca 75% av ytan...(efter att ha tjänat som det transjordanska protektoratet sedan 1922)...
Israel, 1948 på ca 15,5% av området....och vem vet, kanske kommer en stat vid namn
Palestina, att finnas med - { om de nu förvaltar sina chanser rätt - tidigare har man gjort en rad missbedömningar...och missat chanserna } - på dem resterande 9,5%, ty hittills har en sådan stat, bara funnits i tankarna...!?