2006-03-29, 14:21
  #805
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Teoretiskt? Vad fan yrar du om?

Okej, jag omformulerar.

Låt säga att Israel bildades på ett orättfärdigt sätt med hjälp av etnisk rensning. Om vi ogiltigföklarar Israel av den anledningen, ska vi då också:

- Ge Volgaområdet tillbaka till volgatyskarna och Sudetenlandet tillbaka till sudettyskarna?

- Ge Lappland åter till samerna, eller åtminstone ge dem omfattande självstyre?

- Ge Skåne tillbaka till Danmark?

- Ge Gdansk tillbaka till Tyskland?

- Ge Granada och Sicilien tillbaka till araberna?

- Ge Smyrna och Istanbul tillbaka till grekerna?

- Ge Amerika tillbaka till indianerna?

Var ska vi dra gränsen? Finns det någon stat i Europa eller resten av världen som inte kan ifrågasättas?
Citera
2006-03-30, 05:31
  #806
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Okej, jag omformulerar.

Låt säga att Israel bildades på ett orättfärdigt sätt med hjälp av etnisk rensning. Om vi ogiltigföklarar Israel av den anledningen, ska vi då också:

- Ge Volgaområdet tillbaka till volgatyskarna och Sudetenlandet tillbaka till sudettyskarna?

- Ge Lappland åter till samerna, eller åtminstone ge dem omfattande självstyre?

- Ge Skåne tillbaka till Danmark?

- Ge Gdansk tillbaka till Tyskland?

- Ge Granada och Sicilien tillbaka till araberna?

- Ge Smyrna och Istanbul tillbaka till grekerna?

- Ge Amerika tillbaka till indianerna?

Var ska vi dra gränsen? Finns det någon stat i Europa eller resten av världen som inte kan ifrågasättas?
Vem är 'vi' som ska dra gränsen?
Citera
2006-03-30, 11:12
  #807
Medlem
Ankdammsmans avatar
Bra fråga. Och vem är "vi" som ska avskaffa Israel?
Citera
2006-03-30, 14:19
  #808
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Bra fråga. Och vem är "vi" som ska avskaffa Israel?
Enkelt, världen och det internationella samfundet naturligvis. Dvs allt som inte är sionistiska pissrael. Till att börja med så kan man följa den Iranske presidentens eminent briljanta råd att stryka Israel från alla världens kartor. Sedan kan man dra frågan till FN eller något där man slutligen och formellt kan upplösa det som kallats "Israel". Kom ihåg att stater avskaffats tidigare, så det rör sig knappast om någonting unikt. Har hänt många gånger under 1900-talet. Kolla bara på Sovjet, Övre Volta, Rhodesia, Biafra, Jugoslavien, Tjeckoslovakien mm och i historien finns långt mycket fler fall än så
Citera
2006-03-30, 14:20
  #809
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
2. Du har mao, inga argument, som motbevisar mina påstående ...
Jodå, tråden är fylld av dem, men eftersom du knappt talar svenska så förstår jag att du har svårt att ta till dig detta.
Citera
2006-03-30, 14:26
  #810
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cazzo9
Israels mord sträcker sig inte heller på långa vägar till att mörda oskyldiga Palestinier, utan även sina egna, och gärningsmännen går fortfarande fria och belönas med ministerposter!

Läs denna emininta krönika så förstår du vad jag menar.
http://www.barrychamish.com/

Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Patetiskt..

Nämen?? Vad vände nu då lille poken? Blev det för svåååårt för dig att bemöta sanningen om Israels illgärningar? Nej, vad som är patetiskt är dina undanflyktsförsök från verkligheten och din blint ensidiga syn på konflikten och sanningen. Tro mig, jag vet nog liiite mer om Israel/Palestina konflikten än dig, i alla fall så är jag mer insatt och kan tillgodogöra mig information och analyser på ett sätt som du enbart kan misslyckas kapitalt på, så lägg ner det här och gå hem och lägg dig. Det här var verkligen inte din gebit, du skämmer ju bara ut dig.


EDIT: Mitt 1000:de inlägg! YIPPIEE!!!!! Och det slösade jag på dig! Pfft..
Citera
2006-03-30, 14:29
  #811
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Problem: Mellanöstern, närmare bestämt dess invånare, dess politik och dess religioner.
Lösning: avskaffa Mellanöstern med allt vad det innebär.
Metod: valfritt, tillräckligt effektivt stridsmedel.
Mål: skapa världens största parkeringsplats alternativt en internationell semesterresort.
MYCKET bra lösning. I alla fall när det gäller regionen Israel. Jag har tidigare föreslagit att alla världens länder skulle få skicka sina sopor och avfall dit, och skapa världens största soptip son upptar hela Israel. Landet är ju redan sopigt moraliskt och etiskt sett, så varför inte löpa hela linan ut?
Citera
2006-03-30, 17:42
  #812
Medlem
Givatis avatar
Hej igen...

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
2. Du har mao, inga argument, som motbevisar mina påstående ...

Jodå, tråden är fylld av dem, men eftersom du knappt talar svenska så förstår jag att du har svårt att ta till dig detta.

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Israels mord sträcker sig inte heller på långa vägar till att mörda oskyldiga Palestinier, utan även sina egna, och gärningsmännen går fortfarande fria och belönas med ministerposter!

Läs denna emininta krönika så förstår du vad jag menar.
http://www.barrychamish.com/ Patetiskt..


Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Patetiskt..


Nämen?? Vad vände nu då lille poken? Blev det för svåååårt för dig att bemöta sanningen om Israels illgärningar? Nej, vad som är patetiskt är dina undanflyktsförsök från verkligheten och din blint ensidiga syn på konflikten och sanningen. Tro mig, jag vet nog liiite mer om Israel/Palestina konflikten än dig, i alla fall så är jag mer insatt och kan tillgodogöra mig information och analyser på ett sätt som du enbart kan misslyckas kapitalt på, så lägg ner det här och gå hem och lägg dig. Det här var verkligen inte din gebit, du skämmer ju bara ut dig.

EDIT: Mitt 1000:de inlägg! YIPPIEE!!!!! Och det slösade jag på dig! Pfft..

Jag kan inte annat än att hålla med dig i varje punkt. Jag använder dessutom dina egna ord som bekräftar väl dina ståndpunkter..-> båda punkterna..

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Jaha, ocjh så börjar du med dom där djävla fittargumenten om historia. Om du nu är så kåt på historia så kanske du kan uppskatta det faktum att israelerna INTE var först i Levanten. Inte heller har de fått den att "blomstra", däremot så har de varit riktigt judiska och tagit credit för de hårda arbete som andra gjort. Men förresten, vad fan betyder historia när allt kommer omkring? Israel är en förbannad mördar stat IDAG, så väl som då och de har mördat fler oskyldiga än vad alla i arabvärlden gjort tillsammans. Och skulle Israel vara en demokrati? Men snääääälla någon! Ett land som fortfarande har en halvdöd gubbe utan någonsomhelst hjärnkapacitet kvar som officell premiärminister! Hur trovärdigt är det lixom???

Ord som talar för sig själva....Grattis för tusan, förresten....
Citera
2006-03-30, 19:13
  #813
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Problem: Mellanöstern, närmare bestämt dess invånare, dess politik och dess religioner.
Lösning:avskaffa Mellanöstern med allt vad det innebär.
Metod: valfritt, tillräckligt effektivt stridsmedel.
Mål: skapa världens största parkeringsplats alternativt en internationell semesterresort.
MYCKET bra lösning. I alla fall när det gäller regionen Israel. Jag har tidigare föreslagit att alla världens länder skulle få skicka sina sopor och avfall dit, och skapa världens största soptip son upptar hela Israel. Landet är ju redan sopigt moraliskt och etiskt sett, så varför inte löpa hela linan ut?

Det var alltså ett bra argument...? Som sagt var.... tråden ju är fylld av dem...Tack för detta exempel!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3944305&postcount=812
Citera
2006-03-30, 19:26
  #814
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Enkelt, världen och det internationella samfundet naturligvis. Dvs allt som inte är sionistiska pissrael. Till att börja med så kan man följa den Iranske presidentens eminent briljanta råd att stryka Israel från alla världens kartor. Sedan kan man dra frågan till FN eller något där man slutligen och formellt kan upplösa det som kallats "Israel". Kom ihåg att stater avskaffats tidigare, så det rör sig knappast om någonting unikt. Har hänt många gånger under 1900-talet. Kolla bara på Sovjet, Övre Volta, Rhodesia, Biafra, Jugoslavien, Tjeckoslovakien mm och i historien finns långt mycket fler fall än så

Enkelt, världen och det internationella samfundet har naturligvis, inte upplöst varken Yugoslavien, Tjeckoslovakien...eller Sovjet.... utan bara kunnat konstatera att dessa, har själva genom mer/mindre naturliga processer.....upplöst sig själva. I vissa fall var det, olika nationella rörelser som drog åt olika håll, i en del område..initierade dessa beväpnade konflikter..i annat fall var den enbart geopolitiska, demografiska, religiösa, etniska ...och/eller andra sociala processer, som gjort detta!

I ditt okontrollerade iver glömde du, dock, kanske.... det viktigaste lbland andsområden, som världsamfundet/FN faktiskt, upplöst ocdh sedan omfördelat och omskrivit nämligen vår kära Mandatoriska Palestina... , ...som blev till Kungadömert Jordanien 1946 ..på ca 75% av ytan...(efter att ha tjänat som det transjordanska protektoratet sedan 1922)...Israel, 1948 på ca 15,5% av området....och vem vet, kanske kommer en stat vid namn Palestina, att finnas med - { om de nu förvaltar sina chanser rätt - tidigare har man gjort en rad missbedömningar...och missat chanserna } - på dem resterande 9,5%, ty hittills har en sådan stat, bara funnits i tankarna...!?
Citera
2006-03-30, 22:04
  #815
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Ord som talar för sig själva....Grattis för tusan, förresten....
Det där grattiset påminner mig om en strof i beskrivningen av en plågorna som Morfar kallar ner på folket i Skellefteå i Hebbershålsapokryferna. "Grattis, du har fått stroke", eller något.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-03-30, 22:16
  #816
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det där grattiset påminner mig om en strof i beskrivningen av en plågorna som Morfar kallar ner på folket i Skellefteå i Hebbershålsapokryferna. "Grattis, du har fått stroke", eller något.

MVH
/Herr Lindholm
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in