2012-06-21, 11:38
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Jo visst, men Galen-extremist kan inte skilja mellan mygg och kameler.. Mörkhyade judar, etiopier och araberna i Israel har inte bara på pappret (juridiskt) utan de'facto.. säkerligen mera jämlikt, trevligt och de lever uppenbarligen säkrare än araberna i Syrien...eller Libyen och andra arabiska länder...

Jo, det är ju därför de får t.ex. bosätta sig vart de vill i Israel och i vilka områden som helst.

Sen har du inte sagt vad det är för mjöl som finns i min galna påse. Jag vill gärna veta det. Sen har du inte heller sagt vad som kännetecknar "marxislamismen".. Jag vill gärna veta det också.

Citat:
Jo ..Jag belyste ett visst faktum gällande påståendet om arabers rätt till jämlikhet och rättvisan som en minoritet och jag förstår att det blir jävligt jobbigt för många att konfrontera fakta när man kommer med nygamla uppgifter om verkligheten i MÖ... och om vi ändå återgår till ursprunget..nämligen Galen-extremist som har för avsikt att avskaffa Israel ty..och får uppbackning av mediokert (Mellanmannen) som kan inget annat än instämma med vad Galen-extremist säger: (Vem försöker du egentligen lura? Araber och judar må ha samma rättigheter på pappret. Men inte i praktiken. Har du någonsin varit i Israel? ) ... så är u.t ändå i rätt spår. Vill man avskaffa Israel till följd av ovan eller andra dumheter...så finns det uppenbarligen än rad andra länder som står långt förre Israel i avskaffnings kön i området, i Asien, i Afrika och i Europa förstås.

Nu undrar jag om du vill ha flera exempel på länder/regim som har begått/begår ständiga brott mot mänskligheten vars existens aldrig riskeras bli ifrågasatt av extremister, galna eller andra mediokra idioter som kommer och försvinner..

mvh
Giladi

Jag har aldrig sagt att man ska avskaffa Israel som specifik judisk stat på de grunderna, det vet du själv. Däremot är det ett belägg för att Israel inte är så demokratiskt som man vill utge sig att vara.

Varför tar du alltid upp att det finns andra länder som inte är demokratiska? Jo, jag vet det! I denna tråden diskuterar vi Israel och inte Syrien, Kuba eller Kina.

Något mer du vill veta?
Citera
2012-06-21, 12:39
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du överanalyserar och hittar saker i texten som inte finns där. Jag menade det jag skrev varken mer eller mindre. Inga dolda undermeningar eller budskap.
Frågor som "Vem försöker du lura?" och "Vill du exempel på fler länder som har en sjuk politik?" är ju helt orelaterade till det jag skrev. Lura någon att tro/göra vad?
Som sagt, i den här tråden diskuteras avskaffandet av Israel. Inte andra länder som också beter sig som skit. Är du med?

Om det är avskaffandet av Israel du vill diskutera men inte är bered att bli bemöt med motargument, så kan du för fan skriva det från början..!!

Citat:
Oooh förrresten, skulle ALDRIG sätta min fot i Israel. Skulle inte sponsra det landet med en spänn ens under pistolhot. Har ett antal vänner som rest dit. Även ett antal polare som stuckit därifrån till Frankrike så fort de blev vuxna, av den anledning att de hatar sitt eget lands politik. Mvh

Du sponsrar detta land på mängd andra sätt du inte kan ens drömma om i dina mest vildaste våta fantasier, kan jag säga. Vilken tur du har förrrrrrrsten,.. som har så många vänner och bekanta. Sopor samlas ofta till ett hög/ Sopberg heter det annars..

Giladi
Citera
2012-06-21, 13:23
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Om det är avskaffandet av Israel du vill diskutera men inte är bered att bli bemöt med motargument, så kan du för fan skriva det från början..!!

Du sponsrar detta land på mängd andra sätt du inte kan ens drömma om i dina mest vildaste våta fantasier, kan jag säga. Vilken tur du har förrrrrrrsten,.. som har så många vänner och bekanta. Sopor samlas ofta till ett hög/ Sopberg heter det annars..

Giladi

Det första jag skrev var just vad tråden ska handla om. Mytoman eller?

Motargument mot vad? Har inte sett några argument från din sida annat än sånt som är OT.

Jo tack det här vi många som förstått. Att ni judar äger det mesta. Skönt att se att du är ärlig i alla fall, de flesta av er vågar ju inte ens stå för det. Sättet du skriver det av mig fetade på avslöjar precis hur skev och ful i tanken du är.

Angående vänner så klarar jag mig fint. Har vänner och bekanta från alla världens hörn och i alla möjliga åldrar. Det blir så när man är social och kärvänlig. Mvh
Citera
2012-06-21, 13:53
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
Jo, det är ju därför de får t.ex. bosätta sig vart de vill i Israel och i vilka områden som helst.
..eller leva som rättrogna islamister i sina arabiska byar i lugn och ro. Gå på fredagar till sina moskéer..be till allah (liten bokstav..alla äro icke akbar, i mina ögon) att han förgör Israel..och få barnbidrag från den israeliska staten!

Citat:
Sen har du inte sagt vad det är för mjöl som finns i min galna påse. Jag vill gärna veta det. Sen har du inte heller sagt vad som kännetecknar "marxislamismen".. Jag vill gärna veta det också.

..mjölet i din galna påse har med dina beskyllningar av mig, mina åsikter att vara rasist och din vilja att framstå som en ren Palestina sympatisör (vilket jag inte har emot,).. dock i inlägget döljer sig en viss hatisk ton ..den dolda - dunkla - egentliga syfte med påståendena om mig som rasist. du själv är rasist och hatar Israel-er. Kan hända att jag har fel där...kan hända!?

Det som kännetecknar och är signifikant för marxislamisten är att denne följer (känslosamt) sin rättvisa marxistiska dravels teori om klass revolutionen och proletärdiktatur - fast man - likställer israel med överklass/kapitalisten..som suger åt sig den fattiga araben. Marxisterna har alltid velat tolka situationen i MÖ som klassfråga och hjälpt revolutionära celler att bedriva sin kamp mot - judestaten. Om de3t sedan tjänar ett islamistiskt syfte att förvandla världen till ett islamistiskt kalifat, eller bara förstörelse av lille-satan Israel det gäller..spelar mindre roll. Det finns uppenbara paralleller mellan Marx sätt att teoretisera och motivera kampen och det sättet islamister resonerar..och med fallet av Sovjets kommunistiska stöd till, och teoribildning struktur och tänk i området (under många långa år) har dessa skolor blivit ifyllda av nya idéer. Det viktigaste här är att framhäva att klasskillnaderna orättvisor och utsugande av resurser finns i mycket högre grad hos den härskande feodal-klanen i varje arabiskt land än inuti Israel... samt hur teoretiserande kan förväxlas med terroriserande.

Citat:
Jag har aldrig sagt att man ska avskaffa Israel som specifik judisk stat på de grunderna, det vet du själv. Däremot är det ett belägg för att Israel inte är så demokratiskt som man vill utge sig att vara.

Kan / får jag tolka det du skriver att du tar avstånd från idén att Israel bör avskaffas? Att det inte existerar en s.k specifik judisk stat, utan en icke perfekt demokrati med mycket kvar att förbättra - ljusår avstånd från sina grannländer, vad gäller "rättvisa" - har jag redan tidigare redovisat.

Citat:
Varför tar du alltid upp att det finns andra länder som inte är demokratiska? Jo, jag vet det! I denna tråden diskuterar vi Israel och inte Syrien, Kuba eller Kina.

Något mer du vill veta?

Det har med både fokus och sammanhang. Att Israel är inte perfekt är en sak..att man har rätt att kräva dess under gång till följd av detta - är något helt annat och därför bör man belysa läget i förhållande till andra liknande orättvisor och hur dessa behandlas. Det värsta är att några på FB ( inte du..) inte bryr sig ett dugg om konflikten och internpolitik i Israel och har ett tveksamt kärlek till de mänskliga rättigheterna i resten av välden. I själva verket hatar de idén om en stat med judisk majoritet..( trots att det finns mer än 50 muslimska, och 75 kristna)...och förnekar allt från existerande faktiska band juden/israeler - platsen, det historiska skeendet..med förtryck och pogromer som tvingande under 2000 år ett politiskt sionistiskt reaktiv rörelse (1870). De kan vara så motsägelsefulla att de förnekar förintelsen men säger sig önska göra med juden det som inte hitler hann göra, tyvärr!

mvh
Giladi
Citera
2012-06-21, 14:02
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Det första jag skrev var just vad tråden ska handla om. Mytoman eller?

Motargument mot vad? Har inte sett några argument från din sida annat än sånt som är OT.

Jo tack det här vi många som förstått. Att ni judar äger det mesta. Skönt att se att du är ärlig i alla fall, de flesta av er vågar ju inte ens stå för det. Sättet du skriver det av mig fetade på avslöjar precis hur skev och ful i tanken du är.

Angående vänner så klarar jag mig fint. Har vänner och bekanta från alla världens hörn och i alla möjliga åldrar. Det blir så när man är social och kärvänlig. Mvh

..hoppsan.. Vi judar äger det mesta samt Skönt att se att du är ärlig i alla fall, de flesta av er vågar ju inte ens stå för det.

"skev i tanken".. och orden var dina !!

mvh
Giladi
Citera
2012-06-23, 14:34
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:
mvh
Giladi

Citat:
..mjölet i din galna påse har med dina beskyllningar av mig, mina åsikter att vara rasist och din vilja att framstå som en ren Palestina sympatisör (vilket jag inte har emot,).. dock i inlägget döljer sig en viss hatisk ton ..den dolda - dunkla - egentliga syfte med påståendena om mig som rasist. du själv är rasist och hatar Israel-er. Kan hända att jag har fel där...kan hända!?

Jag anser inte att jag har en hatisk ton i mina inlägg. Visserligen kan det framstå som det ibland, däremot så är det inte ens min mening att vara hatisk. Mina anklagelser mot dig som rasist grundar sig på hur du skriver om araber.

Nej, jag hatar inte alla israeler.

Citat:
Det som kännetecknar och är signifikant för marxislamisten är att denne följer (känslosamt) sin rättvisa marxistiska dravels teori om klass revolutionen och proletärdiktatur - fast man - likställer israel med överklass/kapitalisten..som suger åt sig den fattiga araben. Marxisterna har alltid velat tolka situationen i MÖ som klassfråga och hjälpt revolutionära celler att bedriva sin kamp mot - judestaten. Om de3t sedan tjänar ett islamistiskt syfte att förvandla världen till ett islamistiskt kalifat, eller bara förstörelse av lille-satan Israel det gäller..spelar mindre roll. Det finns uppenbara paralleller mellan Marx sätt att teoretisera och motivera kampen och det sättet islamister resonerar..och med fallet av Sovjets kommunistiska stöd till, och teoribildning struktur och tänk i området (under många långa år) har dessa skolor blivit ifyllda av nya idéer. Det viktigaste här är att framhäva att klasskillnaderna orättvisor och utsugande av resurser finns i mycket högre grad hos den härskande feodal-klanen i varje arabiskt land än inuti Israel... samt hur teoretiserande kan förväxlas med terroriserande.

Tack för ett gott skratt

Citat:
Kan / får jag tolka det du skriver att du tar avstånd från idén att Israel bör avskaffas? Att det inte existerar en s.k specifik judisk stat, utan en icke perfekt demokrati med mycket kvar att förbättra - ljusår avstånd från sina grannländer, vad gäller "rättvisa" - har jag redan tidigare redovisat.

Avskaffas och avskaffas, sen får du tolka det hur du vill. Jag är för en enstatslösning sen om landet kallar sig Palestina, Israel eller något annat gör inte mig något. Det enda jag bryr mig om är att landet ska vara demokratiskt, sekulärt och acceptans för alla religiösa grupper och mot religiös extremism. Däremot är jag emot tanken att man bygger ett land på en specifik egenskap en s.k. judisk stat. För ett tag sen, gick det igenom förresten(?), diskuterade man på allvar att israel-araber skulle svära trohet till den judiska staten och den judiska(!) armén.

Citat:
Det har med både fokus och sammanhang. Att Israel är inte perfekt är en sak..att man har rätt att kräva dess under gång till följd av detta - är något helt annat och därför bör man belysa läget i förhållande till andra liknande orättvisor och hur dessa behandlas. Det värsta är att några på FB ( inte du..) inte bryr sig ett dugg om konflikten och internpolitik i Israel och har ett tveksamt kärlek till de mänskliga rättigheterna i resten av välden. I själva verket hatar de idén om en stat med judisk majoritet..( trots att det finns mer än 50 muslimska, och 75 kristna)...och förnekar allt från existerande faktiska band juden/israeler - platsen, det historiska skeendet..med förtryck och pogromer som tvingande under 2000 år ett politiskt sionistiskt reaktiv rörelse (1870). De kan vara så motsägelsefulla att de förnekar förintelsen men säger sig önska göra med juden det som inte hitler hann göra, tyvärr!

Jag håller med dig om att det finns antisemiter på forumet som bara väljer att diskutera Israel, men samtidigt hyllar man diktaturerna i Iran, Syrien m.m. Ja, det är få som väljer att analysera sionismen och varför den uppgång, men man måste också få problematisera begreppet. Precis som måste få diskutera alla andra nationalistiska tankar och andra ideologier. Däremot så måste man ha kunskapen om att det finns massa olika slags "sionismer" t.ex. Vänstersionism, religiös sionism m.m. Detta är väldigt något man sällan ser här, förutom hos ett fåtal användare, utan att det finns en slags Sionism, tyvärr.
Citera
2012-06-23, 16:00
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Jag anser inte att jag har en hatisk ton i mina inlägg. Visserligen kan det framstå som det ibland, däremot så är det inte ens min mening att vara hatisk. Mina anklagelser mot dig som rasist grundar sig på hur du skriver om araber.

Nej, jag hatar inte alla israeler.

Du får gärna citera nästa gång - konkretisera..var/när jag antydde att jag anser att judar är mervärda (marxistiskt begrepp för hjälp) än araber.

Citat:
Tack för ett gott skratt
Vad vore livet utan humor. . . . . . . . . . . (och ett hatobjekt därtill)

Citat:
Avskaffas och avskaffas, sen får du tolka det hur du vill. Jag är för en enstatslösning sen om landet kallar sig Palestina, Israel eller något annat gör inte mig något. Det enda jag bryr mig om är att landet ska vara demokratiskt, sekulärt och acceptans för alla religiösa grupper och mot religiös extremism. Däremot är jag emot tanken att man bygger ett land på en specifik egenskap en s.k. judisk stat. För ett tag sen, gick det igenom förresten(?), diskuterade man på allvar att israel-araber skulle svära trohet till den judiska staten och den judiska(!) armén.

Skolavslutningarna i Israel äger inte rum i Synagogan och statstelevisionen sänder inte direkta gudstjänster... skämt åsido...Israel redan existerar, den är inte perfekt och kan förbättras mycket. Ett till, palestinskt demokratiskt land borde vara på sin plats...Avskaffande av nuvarande statsbildning eller önskan om dess undergång, är att önska sig avskaffandet av staten Israel - Jo du tom skriver det själv - ej min tolkning. Man diskuterar allt i Israel, till skillnad från Israels grannländer där man byter åsikter genom att ta koll på varandra...Man diskuterar även ändringar av nationalsången..till följd av just hänsynen för Israels icke judiska innevånare...eller hur?! Vilka andra minoriteter i ett annat land med de säkerhetsproblem som Israel har, har möjlighet att välja avstå delta i landets försvar. Detta till trots gör många araber militärtjänst i den specifika judiska staten Israel inte minst druzer.

http://en.wikipedia.org/wiki/IDF_Sword_Battalion

http://www.stoppabojkott.se/drusisk-ambassador-till-norge-med-kristen-arab-som-stallforetradande/

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Defense_Forces

Citat:
I stället Utför militärtjänst, israeliska arabiska ungdomar har möjlighet att frivilligt värnplikt och få förmåner liknande dem emot av urladdade soldater. De frivilliga i allmänhet tilldelas arabiska befolkningen, där de bistår med sociala och samhälleliga frågor. Från och med 2010 Det finns 1,473 araber volontärarbete värnpliktiga. Enligt källor i Pliktverket är arabiska ledare rådgivning ungdomar att avstå från att utföra tjänster till staten. Enligt en nationell tjänst tjänsteman "För år arabiska ledarskapet har krävt, rätta, fördelar för arabiska ungdomar som liknar dem emot av urladdade soldater. Nu, när denna möjlighet finns, är det just dessa ledare som avvisar statens uppmaning att komma och gör tjänsten och erhålla dessa förmåner ". [32]

Även araber inte är skyldiga att tjänstgöra i IDF, kan alla arabiska frivilliga. En muslim arabisk kvinna tjänstgör för närvarande som en sjukvårdare med enheten 669. [33]

CPL. Elinor Joseph från Haifa har blivit en första arabisk kamp soldat för IDF. Elinor säger:

" ... Det var en Katyusha [raket] som föll nära mitt hus och även ont araber. Om någon skulle berätta för mig att tjäna i IDF innebär att döda araber, påminner jag dem om att araber också döda araber. [34]

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2012-06-23 kl. 16:03.
Citera
2012-06-23, 18:45
Medlem
Sjuka idioter som fått Israel på hjärnan, varför detta idiothat mot det lilla landet? har aldrig fattat det.
Citera
2012-06-23, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
varför detta idiothat mot det lilla landet?

Fråga Palestinierna.
Citera
2012-06-23, 22:56
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Fråga Palestinierna.

http://sv.danielpipes.org/5409/palestinier-som-foredrar-israel

.... No Thank You, Palestinian Authority

http://www.danielpipes.org/2534/the-hell-of-israel-is-better-than-the-paradise-of-arafat

mvh
Giladi
Citera
2012-06-24, 05:19
Medlem
Dan88s avatar
Israel är en illegal enhet och har ingen rätt att existera. Så den borde självklart avskaffas.
Citera
2012-06-24, 08:54
Medlem
Nathurams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Israel är en illegal enhet och har ingen rätt att existera. Så den borde självklart avskaffas.

Illegal enligt vilken lag då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in