2005-04-01, 23:31
Medlem
KBMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det har du fan i mig rätt i. Kanske därför som fläskarslet och krigsförbrytaren Sharon uppmanat alla Frankrikes judar att göra aliyah och tränga ihop sig med övriga judisk-suprematistiska eskatologparanoiker i det sketna lilla pseudolandet?

Det behöver ju inte NÖDVÄNDIGTVIS vara så att herr Sharon önskar tömma Frankrike på judar för att kunna atombomba de kvarvarande ”antisemiterna” till stenåldern.

Kanske ger han bara uttryck för en, bland hans folk historiskt sett vanligt förekommande preferens för ghetto-liv - i ett hav av goyims?
Citera
2005-04-02, 00:53
Medlem
Nulles avatar
Konstigt att så många tycker illa om Israel. Min personliga uppfattning är att landet måste få fortsätta existera även i framtiden. Allt annat vore en ren katastrof, inte bara för judarna utan även för mänskligheten som helhet. Judarnas betydelse för civilisationens utveckling har varit ovärderlig, framför allt deras bidrag till vetenskapen och de sköna konsterna. Den judiska kulturen skulle visserligen överleva utan Israel, precis som den har överlevt i tusentals år tidigare utan eget land, men i det långa loppet skulle det bli svårt för judarna att hålla sig kvar på samma höga nivå som idag.

Kort sagt är Israel värt att kämpa lite extra för, just för att judarna inom så många områden utgör något av mänsklighetens spjutspets. Även om jag av förnuftsmässiga skäl förordar en tvåstatslösning på konflikten skulle jag gärna se ett betydligt större Israel i framtiden (jag pratar här om hundratals år).
Citera
2005-04-02, 01:07
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Konstigt att så många tycker illa om Israel. Min personliga uppfattning är att landet måste få fortsätta existera även i framtiden. Allt annat vore en ren katastrof, inte bara för judarna utan även för mänskligheten som helhet. Judarnas betydelse för civilisationens utveckling har varit ovärderlig, framför allt deras bidrag till vetenskapen och de sköna konsterna. Den judiska kulturen skulle visserligen överleva utan Israel, precis som den har överlevt i tusentals år tidigare utan eget land, men i det långa loppet skulle det bli svårt för judarna att hålla sig kvar på samma höga nivå som idag.

Kort sagt är Israel värt att kämpa lite extra för, just för att judarna inom så många områden utgör något av mänsklighetens spjutspets. Även om jag av förnuftsmässiga skäl förordar en tvåstatslösning på konflikten skulle jag gärna se ett betydligt större Israel i framtiden (jag pratar här om hundratals år).
Åhå? För mig verkar merparten av deras bidrag till vår civilisation vara av negativ art! Du kanske kan ge en ganska stor lista över de bra? Eftersom de är så värdefulla ...
Citera
2005-04-02, 02:03
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det har du fan i mig rätt i. Kanske därför som fläskarslet och krigsförbrytaren Sharon uppmanat alla Frankrikes judar att göra aliyah och tränga ihop sig med övriga judisk-suprematistiska eskatologparanoiker i det sketna lilla pseudolandet?

petersens förslag om en strategisk omlokalisering till USA är väl klok och human, om jag tillåts utveckla idén skulle jag föreslå att den nationalromantiska delen av judendomen väl kan få Florida och Nevada och upprätta temaparker och leka illegala bosättare där?

Jepp, särskilt lyckat är det att förbrytaren ber just Frankrikes judar att göra aliyah. De måste vara en av de mest israel-kritiska judiska befolkningarna i Västeuropa. (J'espère que vous restez là où vous êtes nés et dans le pays avec lequel vous vous identifiés, Frédéric, Boris, Bruno, Mélanie...)

En aliyah till USA skulle passa väldigt bra för kolonisatörerna på Västbanken och Gazaremsan. I södra Florida (f. ö. beläget i den stat i världen med störst judisk befolkning) verkar dessutom samlevnaden vara ok mellan de två stora befolkningsgrupperna, latinamerikaner och judar. T.o.m. Mossad-bruden som lockade bort Mordechai V. från UK verkar ju bo och trivas där.
Citera
2005-04-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle

allt det är historiskt. kristendomen har gjort en del gott och en minst lika stor del ont. inte använder vi det som orsak för att privilegiera oss själva. och varför måste judarna få ett eget land, som dessutom sponsras av en jävla massa andra länder? vad jag vet så var det enda landet med judeförföljarhobby tyskland under ww2. i övriga länder fick de nog bo bäst de vill, precis som övriga religioner.

och då israel är i princip hatat av alla grannländer och även deras grannar vore den bästa lösningen att avskaffa det landet. ska man någonsin bli av med alla idiotreligioner el iaf pacificera dem(vilket är något vi bör eftersträva) måste det bli lugnare, har du en folksamling som vill lyncha någon försöker du inte kompromissa med dem, eller driva bort folksamlingen. du plockar och kör iväg med den dom är ute efter, tar bort anledning till oron, folksamlingen går hem och är lugna.

plocka bort israel och mer folk sitter i lugn och ro hemma istället för att propagerar och lära sina ungar att vara våldsamma. när det är lugn och ro och relativt bra ställt roar folk sig i stället, då behöver dom inte religionen i tillvaron till lika stor del för att känna sig nöjda, och eventuellt när dessa människor sedan börja komma till styrande positioner så förlitar dom sig förhoppningsvis inte på en över tusen år gammal bokjävel.
Citera
2005-04-02, 08:08
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Står Israel inför upplösning/förintelse så hoppas jag kärnvapenarsenalen räcker till för att göra alla skyldiga nationer, som stod bakom det, obeboliga för lång framtid.

Amen till det.
Det är fullkomligt otänkbart att en demokrati som Israel skall abdikera inför muslimska terrorister.
De grupper som gapar högst efter Israels upplösning är också det pack som bryr sig allra minst om mänskligt lidande och framför palestinskt lidande då.

De vill ha makt och gör vadsomhelst för att få makt.

Så länge det finns olja i mellanöstern så kommer USA hålla en beskyddande hand över Israel och den dagen som oljan tar slut så kommer samtliga länder i regionen vara så ekonomiskt svaga att de inte längre kan utgöra några reela hot mot Israel.
Citera
2005-04-02, 09:28
Medlem
#Konstigt att så många tycker illa om Israel.#
det är ingen som igentligen tycker nogån om israel störe delen av värden skiter fullständigt i i denna håla av värden, men folk rättsligt är landet israel palestinskt, att adolf inte gillade judar det är ju inget som araberna har att göra med, att sand negrena nu hatar judar har ju sin förklaring,,och som betraktare har araberna företräde till sitt eget land,,,

men nu hände det en rolig sak spanien detta var en attak på EU en krigs förklaring och den måste åtgärdas och då kan israel vara bra att ha om dom nu sliter tummen ur röven och desimerar detta antal av musslor dom har ju nu hela EU sympati och usa med efter den11 september men vad gör dom gnidna jävlarna dom skall ha stålar av någon annan,,varför inte bomba musslorna ned i hål i marken då dom redan befiner sig på stenålders nivå så ned under jorden med dom
Citera
2005-04-02, 10:13
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Åhå? För mig verkar merparten av deras bidrag till vår civilisation vara av negativ art! Du kanske kan ge en ganska stor lista över de bra? Eftersom de är så värdefulla ...
Här är en sammanställning över framstående judar:

http://www.jewhoo.com/
Citera
2005-04-02, 10:32
Medlem
Citat:
Här är en sammanställning över framstående judar:

http://www.jewhoo.com/
Kollade litet på länken, kul!
Fast de är ganska vårdslösa med beteckning "judisk". Vad jag vet så ärvs
judendomen på mödernet, de räknade upp personer med t ex katolska mammor och judiska pappor,
eller "judiska" namn. (namn ärvs ju på fädernet vanligen)
Citera
2005-04-02, 10:39
Medlem
Skrämmande att se hur många diktaturkramare det finns här. Ni föredrar teokrati och att islamism frodas framför demokrati (som det de facto är i Israel). Herregud, man blir mörkrädd.
Citera
2005-04-02, 11:00
Medlem
Iagos avatar
Citat:
Konstigt att så många tycker illa om Israel.

Det är inte så konstigt. Har du hört talas om ockupationen, om bosättarnas feta villkor (och om palestiniernas usla), om IDF:s samarbete med dessa kolonisatörer, har du hört talas om systematisk skövling av olivlundar, om beskjutning av barn, om muren som gör att många bönder inte kan nå sina fält, vilka då, allt i enlighet med Israels fina lag, blir lovliga för nya bosättningar.

Citat:
Min personliga uppfattning är att landet måste få fortsätta existera även i framtiden.

Jag håller med - förutom att ingen nation måste existera.

Citat:
Även om jag av förnuftsmässiga skäl förordar en tvåstatslösning på konflikten skulle jag gärna se ett betydligt större Israel i framtiden (jag pratar här om hundratals år).
Jag har troligtvis en syn på förnuft som radikalt skiljer sig från din, att döma av ditt inlägg, men även här "delar" jag din åsikt, även jag skulle gärna se ett större Israel i framtiden (jag pratar om några år, något decennium eller två), ett demokratiskt Israel inkluderande östra Jerusalem, västbanken och Gaza, där alla har samma rättigheter.

Jag frågar igen: skulle detta innebära Israels avskaffande?

Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Skrämmande att se hur många diktaturkramare det finns här. Ni föredrar teokrati och att islamism frodas framför demokrati (som det de facto är i Israel). Herregud, man blir mörkrädd.
Du menar de jure? Kan du ge några exempel på detta diktaturkrameri? Vem föredrar teokrati och islamism?
Citera
2005-04-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iago
Du menar de jure? Kan du ge några exempel på detta diktaturkrameri? Vem föredrar teokrati och islamism?

de jure har jag ingen aning om som helst aning om vad det betyder, ej heller bryr jag mig. Min inställning är denna fråga är svart-vit: antingen fördömer man islamism och Israels rätt att bekämpa den eller så är man diktaturkramare. Så enkelt är det. För att citera Bush: "either you are with us or you are against us".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in