Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Egentligen hade jag lovat mig själv att inte skriva mer i den här traden eftersom det helt enkelt inte är möjligt att diskutera ämnet pa ett vettigt sätt. Det är ganska länge sedan jag kom fram till att de som inte är pa Israels sida i den här diskussionen helt enkelt inte har läst särskilt mycket om konflikten och grundandet av Israel 1948. Dessa personer tror att situationen sag ut pa följande sätt före 1948:
Nu är samtliga pastaenden ovan helt felaktiga, men det är detta perspektiv som Israel-hatarna utgar ifran. Det gar inte att diskutera fakta runt den här fragan för Israel-hatarna drar da t.ex. fram bosättningarna pa Västbanken och diskussionen far genast en emotionell prägel. Varför Israel har bosättningar pa Västbanken och varför Israel räknar Västbanken som deras, nej, det spelar ingen roll för här lämnar vi allt logiskt tänkande och all rationalitet.
Ni som är sa för en palestinsk stat, ta och köp en god historiebok och läs den noggrant. Därefter borde ni komma fram till den logiska slutsatsen att i prinicp alla Israels aktioner har haft fog för sig och att det är den enda demokratien i Mellanöstern.
En annan sak som förbinder palestinaföresprakarna är att de flesta aldrig har varit i regionen. Jag har själv varit 11 ganger i Israel, 7 ganger i Egypten, 3 ganger i Jordanien och 3 ganger i Iran. Ni som är för Palestina har ni själva överhuvudtaget varit där (badsemester i Hurghada eller passagerare pa Ship to Ghaza räknas ej
)?
- Palestina bestod av det som i dag är Gaza, Västbanken och Israel.
- Här bodde i stort sett nästan bara araber och inga judar. Araberna hade en stark palestinsk identitet och nationalkänsla.
- 1948 grundades Israel, och de talrika araberna var tvungna att flytta pa sig till förman för miljontals judar som flögs in fran koncentrationslägren i Europa.
- Israel har sedan dess startat 6 anfallskrig mot sina stackars grannländer i syfte att utöka sitt territorium
- Israel ockuperar palestinskt territorium pa Västbanken.
Nu är samtliga pastaenden ovan helt felaktiga, men det är detta perspektiv som Israel-hatarna utgar ifran. Det gar inte att diskutera fakta runt den här fragan för Israel-hatarna drar da t.ex. fram bosättningarna pa Västbanken och diskussionen far genast en emotionell prägel. Varför Israel har bosättningar pa Västbanken och varför Israel räknar Västbanken som deras, nej, det spelar ingen roll för här lämnar vi allt logiskt tänkande och all rationalitet.
Ni som är sa för en palestinsk stat, ta och köp en god historiebok och läs den noggrant. Därefter borde ni komma fram till den logiska slutsatsen att i prinicp alla Israels aktioner har haft fog för sig och att det är den enda demokratien i Mellanöstern.
En annan sak som förbinder palestinaföresprakarna är att de flesta aldrig har varit i regionen. Jag har själv varit 11 ganger i Israel, 7 ganger i Egypten, 3 ganger i Jordanien och 3 ganger i Iran. Ni som är för Palestina har ni själva överhuvudtaget varit där (badsemester i Hurghada eller passagerare pa Ship to Ghaza räknas ej
)?jag gillar diskutera med icke hatiska människor. varför är västbanken zionisternas område?

Du kan titta på Israel och åla dig av ilska..ja... och av avund, något de flesta araberna i dagsläge börjat erkänna...Vill du kläcka ur dig massa lögner eller hypokritiska åsikter, är det också OK. Det är tillåtet i länder där det fria ordet är en dygd. Där uppfattas denna sortens Chutzpah som en del av de demokratiska byggstenar av samhället, något Hamas eller Hezbolla elr diktaturländerna runt Israel uppfattas som svaghet. Du med ditt sketna psevdo-intellektuella svammel skulle aldrig kunna yttra det minsta av din protest mot de vardagliga brott mot de mänskliga rättigheterna, som pågår i arabiska muslimska länder, i namnet av Islam..Ja, i de länderna/samhällen du försvarar om du nu var tvungen att bo där..( knappast nån kan ens göra det här i norden...utan att bli anklagades för att vara islamofobisk - som om detta begrepp är möjligt !?..) eftersom dessa primitiva samhälle/länder bryr sig inte det minsta om demokrati, än mindre om skitsnackande otrogna hundar som du är.... och om du är en s.k fullkomlig-troende islamist..så är det ännu löjligare av dig när du försöker svartmåla ifrågasätta demokratin i Israel, i ljuset av islamisternas syn på demokrati. Du är bara lite sådär patetisk jude-hatare alt igenom och dina argument faller av sin egna obetydliga vikt..
tillåter sig öppet att försvara de extremt "sansade" åsikter av Caine. De mest graverande påhopp på det judiska folket och Israels självklara och legitima rätt att existera...( klart skillnad från rätten att ockupera -dock om det råder det självklart tolkningsfrågor. läs gärna min inställning/lösning enligt 1967 gränser). Du försvarar i likhet med denna extremist - avskaffandet av Israel om du inte har märkt det. Ni förkastar således tvåstatslösningen...dvs rätten för båda palestinier och israeler att leva sida vid sida i fred. Ni är övertygade att det är mer legitimt och rättvist att förgöra en existerande statsbildning till förmån för en till arabisk - demokrati förmodar jag - som alla andra arabiska länderna i området - (fuck off)
..) utan för att den är judisk...!! Ni står för försvar av ledare som i generationer stått för idén att staten Israel bör förgöras- helst med terror..Ni ständigt använder ordet apartheid när ni skall beskriva situationen på VB eller den minoriteten av araberna inuti Israel ..som är tveklöst den arabiska minoriteten i MÖ som behandlas utan bäst, enligt alla kategorier - hue svår det än må vara för er att acceptera!! Vidare vill jag hävda bestämt att om man jämför Israels s.k bristfälliga demokrati med de länderna i närheten av Israel inklusive Iran... så framstår hon, detta vackra land...jo, ändå som ett vackert ljus i mörkret av en kontinuum av de medeltida-barbariska arabiska mörka apartheidstater där klaner och sekter med järnhand/svärdets retorik och en impregnerade judehatet, kväver och slaktar sin egen arabiska majoritet befolkning i syfte att bibehålla makten..Att ni ens vågar uttala er, här om bristande rättvisa och mänskliga rättigheter..snacka om Chutzpah