2008-05-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Recensioner av andra postares inlägg skulle jag avhålla mig ifrån i ditt fall.
Jag gissar dessutom att du knappast läst mina 53 inlägg i tråden.
Vad har du själv presterat utöver de vanligaste vänsterpladdret?

Beträffande FN-resolutionerna som Hamasanhängare och andra gör en stor sak av bör återigen påpekas att de muslimska länderna (p g a sitt antal) kan få majoritet för vad de än önskar.

Palestiniernas situation är jag väl medveten om efter att ha arbetat i mellanöstern i nära ett årtionde.

Jag har läst de flesta av dina inlägg och hur skulle det vara om du hade kunnat komma med ett enda argument i sakfrågan istället för att försöka för någon sorts meta-diskussion. Tycker du att de krav som ställs av FN är orimliga? På vilket sätt rättfärdigas Israels beteende och agerande? Du har pekat på "teknologisk utveckling" som ett argument för utrensning, apartheid och krigsföring. Tycker du själv att det är hållbart?
Citera
2008-05-17, 22:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loekstroem
Jag har läst de flesta av dina inlägg och hur skulle det vara om du hade kunnat komma med ett enda argument i sakfrågan istället för att försöka för någon sorts meta-diskussion. Tycker du att de krav som ställs av FN är orimliga? På vilket sätt rättfärdigas Israels beteende och agerande?
Så vad är ditt eget förslag som lösning av Israel-Palestina-konflikten? Samma hojtande om Israels fördrivning som du och dina gelikar upprepat i årtionden duger helt enkelt inte. Jag är fullt medveten om att flera tveksamheter i detaljer föreligger i tillblivelsen av staten israel. Men faktum är att de som hade överhögheten över Palestina lät landet Israel skapas på just den platsen. Detta på bekostnad av att många människor fördrevs från sina hem. De skyldiga till detta 60 år gamla brott är Storbritannien, Frankrike och FN.

Israel erövrade Västbanken, Golan och Sinai under sexdagarskriget 1967. Sinai har återlämnats till Egypten i utbyte mot fredsavtal. Jordanien har inget intresse av Västbanken med de arabiska problemkusinerna palestinierna. Golan kan inte återlämnas av rent säkerhetsmässiga skäl, så länge allehanda islamistiska militanta rörelser tillåts operera norrifrån behöver Israel denna geografiska buffert. Men visst, kan Syrien garantera fred får dom Golan tillbaka vilket många Israeliska politiker deklarerat i 20 år.

Kravet på staten Israels upplösande är fullkomligt befängd, oavsett om man anser att det är det moraliskt rätta.

Citat:
Du har pekat på "teknologisk utveckling" som ett argument för utrensning, apartheid och krigsföring. Tycker du själv att det är hållbart?

Skärp dig. Dina tio tidigare inlägg i tråden skvallrar inte om någon professorstitel i ämnet, men ovanstående påstående tar priset i fråga om förvrängning av vad jag skrivit.

Vad är det för argument i sakfrågan du efterfrågar? Ska diskussionen lyftas några tum över rent slagordshojtande på välkänt vänstermanér föreslår jag att vi diskuterar konkreta lösningar för det palestinska folket. Jag har tidigare i tråden givit min syn på hur deras situation skulle kunna komma till en lösning. Vad anser du (som häpnadsväckande nog anser att du är insatt i ämnet).
Citera
2008-05-18, 00:42
Medlem
Hotdangs avatar
Asså grundtanken med Israel är bra, men den enda anledningen att det finns är världens kollektiva skuld efter adnra världskriget. Det borde finnas kvar men på ett annat ställe, men det är ju lite sent för det
Citera
2008-05-18, 01:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag ser vad du skriver. Om du har rätt är en annan femma.
Jag ser snarare palestiniernas interna splittring, deras usla ledarskap, deras historiska fallenhet att ta fel beslut samt inte minst det förtryck de utsätts för av sina "allierade" arabvänner som deras största problem.
Och hur skulle den femman se ut menar du? Duger 5 shekel för att få dig att fatta?
Vad vet du om palestiniernas "usla ledarskap och interna splittring" vid tiden för skapandet av det judiska nationalhemmet?

Det verkar vara en gordisk knut för dig att inse att problemet skapades när en hänsynslös Rotschildfinansierad invandring av tiotusentals östeuropeiska konvertiter tog sin början redan i slutet av 1800-talet och som några decennier senare eskalerade till hundratusentals rookiejudar av samma storhetsvansinniga klan för att nå sin kulmen strax innan och ett par år efter utropandet av staten "Israel", som kunde grundläggas tack vare en väl genomarbetad plan av zionisterna, som inte hade för avsikt att acceptera FNs delningsbeslut - som förresten togs i generalförsamlingen, UNGA 181, som väl aldrig godkändes av alla parter, och aldrig ratificerades av säkerhetsrådet och därför egentligen inte kan anses vara laglig - där våld, terror och förstörelse av infrastruktur ingick som en utstuderad taktik av megalomana fanatiker.

FN hade naturligtvis ingen som helst rättighet att ta land från ett folk som levt där i generationer och ge det till ett från Europa invandrat folk. Dessutom utropades staten "Israel" innan Resolution 181 hade löpt ut första augusti och i december hade över 400 arabiska byar förstörts och förutom de som dödats och lemlästats så hade 800.000 palestiner fördrivits och slutligen så erkändes icke den nybildade rasistnationen tillträde till FN förrän de skrivit under resolution 273 som innebär rätten till återvändande och kompensation för de fördrivna palestinierna.

"Israel" är en kriminell cancersvulst som aldrig haft någon moralisk, laglig eller politisk rätt att existera. Och med tanke på att större delen världens judar härstammar från khazariska konvertiter kan man tillägga att de inte heller har varken geografisk eller religiös anknytning till området.

Läs nu mitt inlägg en gång till och köp och läs därefter Ilan Pappés bok Den etniska rensningen av Palestina. Man lär så länge man lever.
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Måste palestinierna bete sig som nedsupna rättshaverister? Om palestinierna slutade gnälla över denna jävla ockupatioooooooooooooooooooooon så skulle de kanske klara av att bygga upp sitt jävla land någorlunda.
Jag ser att du blivit avstängd, rättshaveri i fyllan?
Citera
2008-05-18, 02:01
Medlem
Citat:
Så vad är ditt eget förslag som lösning av Israel-Palestina-konflikten? Samma hojtande om Israels fördrivning som du och dina gelikar upprepat i årtionden duger helt enkelt inte.

Jag har väl aldrig påstått att Israel ska fördrivas vad jag vet? Som det ser ut nu, med tanke på hur Israel har perforerat västbanken med bosättningar så kan jag inte föreställa mig att en tvåstatslösning är gångbar. En palestinsk stat skulle aldrig hålla. Man skulle i och för sig kunna föreställa sig att just därför skulle en sådan lösning stödjas av Israel, bara för att det i längden skulle rasat samman och eländet snabbt bryta ut igen. Du förstår, Israels ambition är ett stor-Israel och det har det varit hela tiden. Källa till detta är nära anhöriga som jobbat för FN på betydliga nivåer.
Det är bara det att man lyckats tuta i omvärlden att man har både ädla metoder och mål. Jag är ingen anti-semit och inte heller tycker jag att Israels folk ska maka på sig och flytta till Florida. Däremot skulle jag gärna se en enstatslösning, hur omöjligt det än kan synas i dagens ljus.

Citat:
Skärp dig. ..
Nåväl, jag var väl lite trigger happy på tangenterna.
Citera
2008-05-18, 02:08
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotdang
Asså grundtanken med Israel är bra, men den enda anledningen att det finns är världens kollektiva skuld efter adnra världskriget. Det borde finnas kvar men på ett annat ställe, men det är ju lite sent för det
Handlar inte ett skit om någon global kollektiv skuld som världen är skyldig judarna. Israel grundades för att judarna var ekonomiskt och politiskt kapabla att grunda Israel. Hade judarna inte varit stenrika och haft politiskt inflytande så hade världen inte brytt sig om att bilda en judisk stat.
Citera
2008-05-18, 11:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det verkar vara en gordisk knut för dig att inse att problemet skapades när en hänsynslös Rotschildfinansierad invandring av tiotusentals östeuropeiska konvertiter tog sin början redan i slutet av 1800-talet och som några decennier senare eskalerade till hundratusentals rookiejudar av samma storhetsvansinniga klan för att nå sin kulmen strax innan och ett par år efter utropandet av staten "Israel", som kunde grundläggas tack vare en väl genomarbetad plan av zionisterna, som inte hade för avsikt att acceptera FNs delningsbeslut - som förresten togs i generalförsamlingen, UNGA 181, som väl aldrig godkändes av alla parter, och aldrig ratificerades av säkerhetsrådet och därför egentligen inte kan anses vara laglig - där våld, terror och förstörelse av infrastruktur ingick som en utstuderad taktik av megalomana fanatiker.
Att dela upp texten i flera meningar underlättar läsbarheten.
Citera
2008-05-18, 11:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
"Israel" är en kriminell cancersvulst som aldrig haft någon moralisk, laglig eller politisk rätt att existera. Och med tanke på att större delen världens judar härstammar från khazariska konvertiter kan man tillägga att de inte heller har varken geografisk eller religiös anknytning till området.
Det är klart att judarna har religiös och geografisk anknytning till området. Ett häpnadsväckande påstående som du säkert själv inser. Många är de som anser sig ha religiös anknytning till Palestina. Beträffande judars eventuella khazariska ursprung så vet forskare lite om hur det förhåller sig och jag antar att du inte sitter inne med verifierbara och hittills okända fakta. Khazarerna anses för övrigt vara förfäder till en rad olika folkslag i vitt skilda väderstreck, så vi kan utgå från att de flesta av uppgifterna inte stämmer. Ett tips, Radio Islam är knappast den tillförlitligaste källan om du vill forska vidare i ämnet.
Citera
2008-05-18, 12:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Att dela upp texten i flera meningar underlättar läsbarheten.
Du är en feg skitstövel som dodgar när din bevisföring och argumentation sviktar precis som dina smygrasistiska nylibera fascistpolare. Mitt inlägg är väl uppdelat i lättlästa stycken och det vore hederfyllt av dig att försöka svara på det som där står skrivet i stället för dina smitningsförsök från sakfrågor, som loekstroem så riktigt påpekar.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11263821&postcount=2945
Citat:
Vad är det för argument i sakfrågan du efterfrågar?
Citera
2008-05-18, 12:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det är klart att judarna har religiös och geografisk anknytning till området. Ett häpnadsväckande påstående som du säkert själv inser. Många är de som anser sig ha religiös anknytning till Palestina. Beträffande judars eventuella khazariska ursprung så vet forskare lite om hur det förhåller sig och jag antar att du inte sitter inne med verifierbara och hittills okända fakta. Khazarerna anses för övrigt vara förfäder till en rad olika folkslag i vitt skilda väderstreck, så vi kan utgå från att de flesta av uppgifterna inte stämmer. Ett tips, Radio Islam är knappast den tillförlitligaste källan om du vill forska vidare i ämnet.
Fick du PM från TBE?

Varför citerar du selektivt? Jag vill ha ett svar på den frågan tillsammans med godtagbar källa till ditt påstående om vad "forskare" (vilka forskare?) vet och inte vet innan jag fortsätter debatten med dig.
Senast redigerad av BlizzardKing 2008-05-18 kl. 12:53.
Citera
2008-05-18, 12:27
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loekstroem
Jag har väl aldrig påstått att Israel ska fördrivas vad jag vet? Som det ser ut nu, med tanke på hur Israel har perforerat västbanken med bosättningar så kan jag inte föreställa mig att en tvåstatslösning är gångbar. En palestinsk stat skulle aldrig hålla. Man skulle i och för sig kunna föreställa sig att just därför skulle en sådan lösning stödjas av Israel, bara för att det i längden skulle rasat samman och eländet snabbt bryta ut igen. Du förstår, Israels ambition är ett stor-Israel och det har det varit hela tiden. Källa till detta är nära anhöriga som jobbat för FN på betydliga nivåer.
Det är bara det att man lyckats tuta i omvärlden att man har både ädla metoder och mål. Jag är ingen anti-semit och inte heller tycker jag att Israels folk ska maka på sig och flytta till Florida. Däremot skulle jag gärna se en enstatslösning, hur omöjligt det än kan synas i dagens ljus.

Nåväl, jag var väl lite trigger happy på tangenterna.

Israels ambition är inte ett stor-Israel. Däremot finns det självklart enskilda individer som eftersträvar allt från Stor-israel, Stor-arabien, Stor-finland till Stor-jämtland. De flesta israeler har en pragmatisk och realistisk uppfattning om läget. Många är fullt beredda att återlämna mark i utbyte mot fred. Att dina FN-bekanta har uppgifter på att Israel planerar att ta över mellanöstern tyder på att dom på sin höjd tjänstgjorde i städpatrullen.
Citera
2008-05-18, 13:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Israels ambition är inte ett stor-Israel.---

Du har fel. Och om du arbetat tio år i Mellanöstern, vilket du påstår, vill jag inte ens veta vad du sysslat med för degraderande hemskheter. Av dina begränsade kunskapsresurser om regionen att döma skulle man kunna tro att du satt där i en skrubb och spelade datorschack hela tiden utan att fatta varför anti-sionisten Bobby Fischer hela tiden spöade dig så grovt.

Den hedervärde Alfred Lilienthal har sammanställt en del riktigt intressant material om "Israels bibliska gränser", den megalomana fantasi som fortfarande hemsöker en del mycket inflytelserika sionister:

http://www.alfredlilienthal.com/greaterisrael.htm

Citat:
"---In his Complete Diaries, Vol. II. p. 711, Theodore Herzl, the founder of Zionism, says that the area of the Jewish State stretches: "From the Brook of Egypt to the Euphrates."

Rabbi Fischmann, member of the Jewish Agency for Palestine, declared in his testimony to the U.N. Special Committee of Enquiry on 9 July 1947: "The Promised Land extends from the River of Egypt up to the Euphrates, it includes parts of Syria and Lebanon."---"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in