Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag ser vad du skriver. Om du har rätt är en annan femma.
Jag ser snarare palestiniernas interna splittring, deras usla ledarskap, deras historiska fallenhet att ta fel beslut samt inte minst det förtryck de utsätts för av sina "allierade" arabvänner som deras största problem.
Och hur skulle den femman se ut menar du? Duger 5 shekel för att få dig att fatta?
Vad vet du om palestiniernas "usla ledarskap och interna splittring" vid tiden för skapandet av det judiska nationalhemmet?
Det verkar vara en gordisk knut för dig att inse att problemet skapades när en hänsynslös Rotschildfinansierad invandring av tiotusentals östeuropeiska konvertiter tog sin början redan i slutet av 1800-talet och som några decennier senare eskalerade till hundratusentals rookiejudar av samma storhetsvansinniga klan för att nå sin kulmen strax innan och ett par år efter utropandet av staten "Israel", som kunde grundläggas tack vare en väl genomarbetad plan av zionisterna, som inte hade för avsikt att acceptera FNs delningsbeslut - som förresten togs i generalförsamlingen, UNGA 181, som väl aldrig godkändes av alla parter, och aldrig ratificerades av säkerhetsrådet och därför egentligen inte kan anses vara laglig - där våld, terror och förstörelse av infrastruktur ingick som en utstuderad taktik av megalomana fanatiker.
FN hade naturligtvis ingen som helst rättighet att ta land från ett folk som levt där i generationer och ge det till ett från Europa invandrat folk. Dessutom utropades staten "Israel" innan Resolution 181 hade löpt ut första augusti och i december hade över 400 arabiska byar förstörts och förutom de som dödats och lemlästats så hade 800.000 palestiner fördrivits och slutligen så erkändes icke den nybildade rasistnationen tillträde till FN förrän de skrivit under resolution 273 som innebär rätten till återvändande och kompensation för de fördrivna palestinierna.
"Israel" är en kriminell cancersvulst som aldrig haft någon moralisk, laglig eller politisk rätt att existera. Och med tanke på att större delen världens judar härstammar från khazariska konvertiter kan man tillägga att de inte heller har varken geografisk eller religiös anknytning till området.
Läs nu mitt inlägg en gång till och köp och läs därefter Ilan Pappés bok
Den etniska rensningen av Palestina. Man lär så länge man lever.
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Måste palestinierna bete sig som nedsupna rättshaverister? Om palestinierna slutade gnälla över denna jävla ockupatioooooooooooooooooooooon så skulle de kanske klara av att bygga upp sitt jävla land någorlunda.
Jag ser att du blivit avstängd, rättshaveri i fyllan?