Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du talar som om du låg i spännbälte på en sluten avdelning, Moshe Dayan-wannabe. "Kibbutzarna, yttrandefrihetens och åsiktstoleransens sista utpost"

...säkert. Varför inte rekommendera de illegala sionistiska bosättningarna direkt?
Att Moshe Dayan var en krigsförbrytare är inget som bekymrar dig, jude?
Försök skriva ett enda inlägg som bemöter BlizzardKings och andras sakliga argument för att "Israel" är "a shitty little country" (som Frankrikes Londonambassadör för några år sedan uttryckte det), att "Israel" är en kroniskt destabiliserande, småskuret palestinierplågande ockupationsentitet med ett genom sina lobbygrupper osunt och för världens alla folk skadligt inflytande på den amerikanska Kongressen etc.
Om det nu hade gått att föra en sansad och trevlig diskussion med dig,
BlizzardKing och
cazzo, hade man gärna gjort det. Har provat och svaren man får är bara motfrågor, som att prata med en vägg.
Jude, jag? -Nix. Är kristen, tror på något så trivialt som på gud. Går sällan i kyrkan, jag uppskattar att andra har åsikter som inte är som mina, jag respekterar dem som tror på det de propagerar för, jag tror på allas rätt att få ha sin egen åsikt.
Israel, jag anser att landet är legetimt. Israeler är inga gudar i mina ögon. Jag har haft många dispyter och problem med israeler, precis som med svenskar. Jag har varit mycket i Israel. Jag trivs där och beundrar vad man åstadkommit.
Moshe Dayan, Golda Mier, Sharon med flera är exempel på goda ledare Israel har haft. Jag har inge problem med vad Moshe Dayan har gjort eller stått för.
Konflikten är komplex gällande grannländer och palestinier, jag anser att lösningen ligger hos barnen, att sluta lära dem att hata och misstänkliggöra varandra. Militärt finns det bara ett slut på konflikten och hur en militär konflikt slutar råder det ingen tvekan om, Israel kommer att finnas kvar.
Så,
Ezzelino,
BlizzardKing och
cazzo - nu kan ni börja kräka ut er dynga igen!