2008-05-09, 10:27
  #2821
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Nä, jag skulle vårda dig som vilken själsligt sjuk person som helst, dock skulle en läkare ge ordinationerna, om jag fick bestämma hade jag skickat dig till en Kibbutz, så du kunde träffa trevliga människor från hela världen, få frisk luft, uppleva att du inte mördas eller hotas för att du och dina åsikter lever i en såpbubbla. Sedan hade en annan del av rehabiliteringen av dig nog varit besök i de forna koncentrationsläger som fortfarande har guidade visningar, samt låta dig träffa och prata med människor som levde under och upplevde WWII:s fasor och elände.

BlizzaedKing, glöm nu inte att ta din morgon cocktail med tabletter som du fått av din vårdare.
Kul att du erkänner den judiska vanvården. Själv skulle jag behandla dig som du förtjänar. Har du något som verifierar "Israels" existens?
Citera
2008-05-09, 10:31
  #2822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Kul att du erkänner den judiska vanvården. Själv skulle jag behandla dig som du förtjänar. Har du något som verifierar "Israels" existens?


Du är illa ute, du saknar sjukdomsinsikt, det är allvarligt.
Citera
2008-05-09, 10:35
  #2823
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nej, Månsan, du har fel i vanlig ordning. En nation som bär sig så svinaktigt åt som "Israel" gör kan omöjligen hålla i längden, det säger sig självt. Jämför Sydafrika och frågan är hur de hade klarat sig utan amerikanskt bistånd.
Jaså, har jag fel i vanlig ordning? I vilket avseende då? Menar du att det är en missuppfattning att Israel uppvisar en mycket stark ekonomisk utveckling? Har jag fel i att landet INTE står inför en kollaps?

Vad är det som säger sig självt? Som du kanske känner till finns det en uppsjö länder i världen med korrupta regeringar, förtryck, trakasserier av befolkningen och bankrutt ekonomi. Länder med avsevärt sämre förutsättningar än Israel, som trots allt även dessa kommer att bestå.

Jag är ledsen att jag så brutalt klargjorde hur bagatellartad din egen apelsinbojkott är i sammanhanget, men det var nödvändigt att upplysa dig om din egen aktiva roll i den israeliska framgångssagan.
Citera
2008-05-09, 10:36
  #2824
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Du är illa ute, du saknar sjukdomsinsikt, det är allvarligt.
Men presentera något som driver din sak i stället för substanslös skit. Är det för mycket begärt?
Citera
2008-05-09, 12:27
  #2825
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
---om jag fick bestämma hade jag skickat dig till en Kibbutz, så du kunde uppleva att du inte mördas eller hotas för att du och dina åsikter lever i en såpbubbla.
---

Du talar som om du låg i spännbälte på en sluten avdelning, Moshe Dayan-wannabe. "Kibbutzarna, yttrandefrihetens och åsiktstoleransens sista utpost" ...säkert. Varför inte rekommendera de illegala sionistiska bosättningarna direkt?
Att Moshe Dayan var en krigsförbrytare är inget som bekymrar dig, jude?

Försök skriva ett enda inlägg som bemöter BlizzardKings och andras sakliga argument för att "Israel" är "a shitty little country" (som Frankrikes Londonambassadör för några år sedan uttryckte det), att "Israel" är en kroniskt destabiliserande, småskuret palestinierplågande ockupationsentitet med ett genom sina lobbygrupper osunt och för världens alla folk skadligt inflytande på den amerikanska Kongressen etc.
Citera
2008-05-09, 13:12
  #2826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du talar som om du låg i spännbälte på en sluten avdelning, Moshe Dayan-wannabe. "Kibbutzarna, yttrandefrihetens och åsiktstoleransens sista utpost" ...säkert. Varför inte rekommendera de illegala sionistiska bosättningarna direkt?
Att Moshe Dayan var en krigsförbrytare är inget som bekymrar dig, jude?

Försök skriva ett enda inlägg som bemöter BlizzardKings och andras sakliga argument för att "Israel" är "a shitty little country" (som Frankrikes Londonambassadör för några år sedan uttryckte det), att "Israel" är en kroniskt destabiliserande, småskuret palestinierplågande ockupationsentitet med ett genom sina lobbygrupper osunt och för världens alla folk skadligt inflytande på den amerikanska Kongressen etc.


Om det nu hade gått att föra en sansad och trevlig diskussion med dig, BlizzardKing och cazzo, hade man gärna gjort det. Har provat och svaren man får är bara motfrågor, som att prata med en vägg.

Jude, jag? -Nix. Är kristen, tror på något så trivialt som på gud. Går sällan i kyrkan, jag uppskattar att andra har åsikter som inte är som mina, jag respekterar dem som tror på det de propagerar för, jag tror på allas rätt att få ha sin egen åsikt.

Israel, jag anser att landet är legetimt. Israeler är inga gudar i mina ögon. Jag har haft många dispyter och problem med israeler, precis som med svenskar. Jag har varit mycket i Israel. Jag trivs där och beundrar vad man åstadkommit.

Moshe Dayan, Golda Mier, Sharon med flera är exempel på goda ledare Israel har haft. Jag har inge problem med vad Moshe Dayan har gjort eller stått för.

Konflikten är komplex gällande grannländer och palestinier, jag anser att lösningen ligger hos barnen, att sluta lära dem att hata och misstänkliggöra varandra. Militärt finns det bara ett slut på konflikten och hur en militär konflikt slutar råder det ingen tvekan om, Israel kommer att finnas kvar.

Så, Ezzelino, BlizzardKing och cazzo - nu kan ni börja kräka ut er dynga igen!
Citera
2008-05-09, 15:28
  #2827
Medlem
EliasAlucards avatar
Normalt sett är inte Israel ett land jag vill avskaffa då jag anser att även judar har rätt till en stat, men när judar sysslar med liknande fasoner som att de startar krig i andra delar av världen för Israels skull:
Citat:
Ursprungligen postat av Haaretz
The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history.
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=280279

Då är jag öppen för diskussion. Missförstå mig dock inte, jag är öppen för anfallskrig då jag inte är någon pacifist, men då vill jag veta de riktiga motiven till ett anfallskrig, inte höra bullshit-skäl som "weapons of mass destruction", "democracy", "freedom", och liknande svepskäl som används för att dölja att kriget egentligen handlade om att dämpa judeo-israelernas paranoia av att ha en stat i mellanöstern.
Citera
2008-05-09, 16:52
  #2828
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Normalt sett är inte Israel ett land jag vill avskaffa då jag anser att även judar har rätt till en stat, men när judar sysslar med liknande fasoner som att de startar krig i andra delar av världen för Israels skull:http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=280279

Då är jag öppen för diskussion. Missförstå mig dock inte, jag är öppen för anfallskrig då jag inte är någon pacifist, men då vill jag veta de riktiga motiven till ett anfallskrig, inte höra bullshit-skäl som "weapons of mass destruction", "democracy", "freedom", och liknande svepskäl som används för att dölja att kriget egentligen handlade om att dämpa judeo-israelernas paranoia av att ha en stat i mellanöstern.

Kul, men vad är det du vill diskutera? Haaretz artikel?
Avfallskrig mot vem? Vilka är "judeo-israelerna"?
Citera
2008-05-09, 18:20
  #2829
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Om det nu hade gått att föra en sansad och trevlig diskussion med dig, BlizzardKing och cazzo, hade man gärna gjort det. Har provat och svaren man får är bara motfrågor, som att prata med en vägg.

Jude, jag? -Nix. Är kristen, tror på något så trivialt som på gud. Går sällan i kyrkan, jag uppskattar att andra har åsikter som inte är som mina, jag respekterar dem som tror på det de propagerar för, jag tror på allas rätt att få ha sin egen åsikt.

Israel, jag anser att landet är legetimt. Israeler är inga gudar i mina ögon. Jag har haft många dispyter och problem med israeler, precis som med svenskar. Jag har varit mycket i Israel. Jag trivs där och beundrar vad man åstadkommit.

Moshe Dayan, Golda Mier, Sharon med flera är exempel på goda ledare Israel har haft. Jag har inge problem med vad Moshe Dayan har gjort eller stått för.

Konflikten är komplex gällande grannländer och palestinier, jag anser att lösningen ligger hos barnen, att sluta lära dem att hata och misstänkliggöra varandra. Militärt finns det bara ett slut på konflikten och hur en militär konflikt slutar råder det ingen tvekan om, Israel kommer att finnas kvar.

Så, Ezzelino, BlizzardKing och cazzo - nu kan ni börja kräka ut er dynga igen!
Så du beundrar alltså kriminalitet och terror och det hat mot icke-judar som lärs ut yeshivor? Säger en hel del om dig som person. Att "Israel" ligger bakom Intelchipet är ju både bra och dåligt, utan det hade din avatarbrottsling knappast varit synlig tillsammans med den dynga utan substans du kräks ur dig gång efter annan...

Men så är det med samtliga judesupportrar, inget på fötterna och gladeligen badande i blod utan att skämmas.
Citera
2008-05-09, 18:21
  #2830
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Så du beundrar alltså kriminalitet och terror och det hat mot icke-judar som lärs ut yeshivor?.

Hur många jeshivor har du varit i? Jag gissar på att antalet i runda slängar är 0.
Citera
2008-05-09, 18:26
  #2831
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jaså, har jag fel i vanlig ordning? I vilket avseende då? Menar du att det är en missuppfattning att Israel uppvisar en mycket stark ekonomisk utveckling? Har jag fel i att landet INTE står inför en kollaps?

Vad är det som säger sig självt? Som du kanske känner till finns det en uppsjö länder i världen med korrupta regeringar, förtryck, trakasserier av befolkningen och bankrutt ekonomi. Länder med avsevärt sämre förutsättningar än Israel, som trots allt även dessa kommer att bestå.

Jag är ledsen att jag så brutalt klargjorde hur bagatellartad din egen apelsinbojkott är i sammanhanget, men det var nödvändigt att upplysa dig om din egen aktiva roll i den israeliska framgångssagan.
Ja du har fel i att landet inte står inför en kollaps. Såväl människors som länders svinerier har en begränsning vilket också flera judar erkänner och som finns refererade till tidigare itråden. Det judiska nationalhemmet är oförsvarbart ur alla synvinklar, inte minst etiska.
Citera
2008-05-09, 18:29
  #2832
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Hur många jeshivor har du varit i? Jag gissar på att antalet i runda slängar är 0.
En yeshiva som lär ut att araber inte är människor skulle varken du eller jag kunna bevista men jag har besökt "Israel", både Ashdod och Haifa. Har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in