21 239 besökare online
855 862 medlemmar • 45 770 344 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Apefirmativeaction
Avstängd
Ca 03:10 Säger en afrosvensk kvinna "Vi har byggt det här samhället"
http://www.youtube.com/watch?v=_yTcnuipWCM
Detta var ju banbrytande nyheter i varje fall för mig, jag antar att jag måste ha slumrat till under historielektionerna. När bygde afrosvenskarna det här samhället?
Vilka var de miljoner som dog för denna mark som hon talar om i början av talet?
Vad anser ni överiga FB:are om detta tal, på vilket sätt är afrosvenskar diskrinminerade i Sverige?
Hur lyckades afrosvenskarna med konststycket att både vara arbetslösa och bygga upp det här samhället tidigare?
Edit, verkar afrosvenskarna även för en alternativ svensk historieskrivning och hur ser då denna ut?
Senast redigerad av Apefirmativeaction 2012-09-18 kl. 18:33.

Lobengula
Moderator
Lobengulas avatar
Det är en svag trådstart och i det närmaste obefintlig frågeställning. Jag låter den vara kvar ett tag så får vi se vad som händer men att den riskerar låsning/papperskorgning är helt klart.

Inlägg som endast är av onelinertypen: "negerjävel" är off-topic.

/Mod

DIF - Alltid oavsett

G-punkten
Medlem
G-punktens avatar
Vilka trevliga påståenden hon klämmer ur sig! Detta är givetvis inte sant men som vanligt så känner sig Afrikanska invandrare inte tillräckligt ompysslade av politikerna och börjar klaga.

Classic onöjda invandrare som klagar på politikerna med argument som inte har någon alls förankring i verkligheten..

Challez
Medlem
Challezs avatar
Vilken kommentar syftar du på? Jag hittar då inget efter din beskrivning men å andra sidan har man ju gjort en arbetsdag idag. Citera gärna.

taags
Medlem
taagss avatar
Haha snacka om att dom har komplex. Deras största önskan är att vara vita
Nu får dom bara skrika efter uppmärksamhet istället eftersom gemene man fullständigt skiter i dessa afrikaner.

Kom ihåg: Tippa ALDRIG I HELVETE på Malmö igen.

TrueC
Medlem
TrueCs avatar
Hur blir en neger "afrosvenskar"?

Basker
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apefirmativeaction
Ca 03:10 Säger en afrosvensk kvinna "Vi har byggt det här samhället"
http://www.youtube.com/watch?v=_yTcnuipWCM
Jag får en spontan känsla att hon har plankat något tidigare tal från någon (troligtvis) afroamerikan och helt sonika inte har en hum om att Sverige inte är Nordamerika (eftersom hon talar om "den transatlantiska slavhandeln").

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Inlägg som endast är av onelinertypen: "negerjävel" är off-topic.
Jag höll på att garva läppen av mig när jag läste den hypotetiska onelinern som du exemplifierade med. Vem fan skriver en sådan oneliner?

Manzanito
Medlem
Manzanitos avatar
Jag orkade knappt lyssna på skiten. Det som jag inte kan förstå är hur fan man kan ha mage att överhuvudtaget kräva någonting av oss? Hur har man mage till att kräva politisk makt, eller vad som helst i VÅRT land? Jag skulle aldrig någonsin få för mig att flytta till ett land som typ Turkiet och helt plötsligt berätta för ursprungsfolket att "Ae, det här duger ju inte. Ge mig rösträtt, ge mig makt, ge mig välfärd!! Jag vill haaaaaa, men jag vill inte göra något själv. Jag har byggt det här landet. Ni är dummaasadblablablabla!1!"

De har verkligen ingen heder i kroppen alls. Ingen jävla skam. Fan vad de ska ut ur det här landet alltså.

Apefirmativeaction
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Challez
Vilken kommentar syftar du på? Jag hittar då inget efter din beskrivning men å andra sidan har man ju gjort en arbetsdag idag. Citera gärna.
Som jag skrev i trådstarten ca 03:10 minuter in på klippet.

Apefirmativeaction
Avstängd
Ca 05:25 talar den andra talerskan om "de guturella konstruktionerna", nån som vet vad det handlar om?

Challez
Medlem
Challezs avatar
Givetvis snackar hon bara skit. Vilket samhälle skulle hon (typ 25bast) eller hennes föräldrar någonsin kunna ha byggt upp? för 50 år sedan va en svart man på gatan i Sverige mer sällsynt än en invandrare som röstar SD. De ända samhällen de kan ha byggt upp är söder om ekvatorn. Samhällen som idag rasar samman (Ex; Somalia va ett bättre land för 35 år sedan än idag). Därför flyr den svarta rivningsfirman vidare norrut.

Spengler
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apefirmativeaction
Afrosvenskar: "Vi har byggt upp det här samhället".
Jag är inte historiker men det kan vara en riktig iaktagelse att Afrosvenskarna tillsammans med Valloner och Tyska köpmän skapade Sveriges välstånd av idag.

Vetenskapliga fakta verkar styrka den teorin (uttrycket exempelvis borde kunna innefatta Afrosvenskar)
Citat:
Utan exempelvis tyska köpmän på 1400-talet, vallonska smeder på 1600-talet eller finska och italienska industriarbetare under efterkrigstiden hade vi inte varit i närheten av dagens välstånd.

http://vlt.se/asikt/debatt/1.1807449...till-rikt-land
Senast redigerad av Spengler 2012-09-18 kl. 18:48.

Svara på ämne
Topp Dela »