2012-09-15, 22:02
Bannlyst
Någon som vet mer vem maktmissbrukaren är?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15442264.ab
Citera
2012-09-15, 22:09
Medlem
idiamindadas avatar
Nej.. Han fick villkorlig dom efter ett sånt övergrepp på en person med handfängsel??
Citera
2012-09-15, 22:10
Medlem
Vilken äcklig vakt, samhällstjänst och villkorlig dom för det där... pinsamt
Citera
2012-09-15, 22:10
Medlem
Vad hindrar att en sådan kuk inte blir anställd som vakt igen?
Citera
2012-09-15, 22:14
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
I nästa stund ligger han på golvet och får massor av slag från ordningsvakten. Per får bojor bakom ryggen och hans kompis leds ut först. Under tiden väntar en annan vakt vid Per, som då känner trygghet i att stå med en vakt.
– Då var jag tvärlugn.
När de börjar gå utåt kommer vakten som var på Per första gången tillbaka.
– Han kommer då fram och knäar mig så att jag flyger bakåt och slår i golvet, berättar Per.
Han får tillbringa natten hos polisen och när han vaknar får han höra att det är han som varit våldsam mot vakterna - något som han direkt förklarade var en falsk anklagelse.
Citat:
Utan filmen hade ordningsvakten, som nu dömts för misshandel, troligen inte blivit dömd.
Citat:
Ordningsvakten stod åtalad för grov misshandel men tingsrätten ansåg att det endast var visat att brottet var av normalgraden. Straffet blev villkorlig dom och 120 timmars samhällstjänst.
Att knäa ned en bojad person renderar 120 timmars snällhetsarbete, dela ut mackor på frälsis eller spela pingis på fritidsgård. Och kollegan hans, som backade upp den lögnaaktiga versionen om att den misshandlade privatpersonen egentligen skulle ha misshandlat de två vakterna, den fan slipper förstås undan åtal för mened eller vilket lagrum det nu skall hänföras till.
Jaja, jag kommer väl aldrig förstå mig på sånt här helt enkelt.
Citera
2012-09-15, 22:19
Medlem
Red-Pandas avatar
Vad händer egentligen när vakten försöker väcka per?

Kameran fryser och sedan ser det ju ut som dom brottas innan vakten lägger sig över per och sätter handfängsel på honom.

Jävla svin till vakt att knäa en kille i handbojor.
Citera
2012-09-15, 22:23
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda

Jävla svin till vakt att knäa en kille i handbojor.

Kan man vara modigare än så ???

Jävla patrask !! Fan vad jag hatar väktare & snutar.....
Citera
2012-09-15, 22:26
Bannlyst
Otroligt att folk ens blir förvånade, har ni aldrig mött vakter förr, eller lever ni i en bubbla.

Snart, mycket snart kommer det bli mord på en vakt, med all rätt anser jag och applåderar den som utför det.

OV står lägre i rang en kackerlackor hos mig.
Citera
2012-09-15, 22:28
Medlem
nintendokungens avatar
Fyfan. Skulle gärna ha reda på vaktens namn och identitet. Att utöva maktmissbruk på detta sätt är bland det värsta jag vet. Han förtjänar inte att bli behandlad som en vanlig medmänniska, utan ska behandlas som ett svin så han inte kan bo kvar i samma område längre.

Rent konkret undrar jag hur man får ut informationen om dessa svin. Rättegångshandlingarna o dyl är ju offentliga, men hur ska man veta i vilken domstol han är dömd osv. Hur skall man gå tillväga för att få ut dessa handlingar?
Citera
2012-09-15, 22:30
Medlem
sjpatriks avatar
Jävla sjukt att sådana personer kan bli ordningsvakter.. va fan

Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Vad hindrar att en sådan kuk inte blir anställd som vakt igen?

Sannolikt ett saftigt brottsregister + filmad handling.
Citera
2012-09-15, 22:35
Medlem
Ridgebacks avatar
En vanlig afton i deras värld, tyvärr. Ibland kommer verkligheten ikapp dessa maktmissbrukare och så hoppas jag att den gör även denna gång.

Han sitter nog och putsar flinten atm och kramar sin nallebjörn.
Citera
2012-09-15, 22:40
Medlem
Avslyads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Hoppas vakten blir outad snart och att någon slår på han rejält.
Hoppas det med. Så jävla trött på att Poliser och Vakter utnyttjar det korrumperade systemet för att ta ut sina aggressioner och psykiska störningar på vanligt hederligt folk. Rättsväsendet försvarar Polisen de är inte ett dugg opartiska. Systemet är ruttet det finns ingen rättvisa längre. Man får skapa sin egen rättvisa numera.

Tänker på en liknande händelse där två Poliser brutalt misshandlade Åke Djefsten, 65, på en bensinmack och sedan ljög om att han attackerat dem, sedan visade sig en övervakningskamera fått med alltihop och att båda Poliserna ljugit.

Tråd: https://www.flashback.org/t190746
Senast redigerad av Avslyad 2012-09-15 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in