2017-01-04, 08:20
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Absurda jämförelser använder man för att folk ska förstå. Men inte ens då verkar polletten trilla ner. Det är inte svårt att förstå andemeningen i Lars krönika. Bara för att det finns ett litet antal terrorister i Europa så ska man inte döma alla skötsamma muslimer för det. Fullständigt logiskt enligt min mening, men vi vet ändå att detta drabbar oskyldiga muslimer vilket också är ett syfte med terrorattackerna i Europa, att slå in en kil mellan européer och muslimer. Därför gör Lars jämförelsen med bilolyckor. Förvisso aningen absurd, men inte ens den mest imbecille torde kunna missförstå det. Åtminstone trodde jag det innan den här tråden tog fart igen.

Mer än varannan krönika Lars skriver handlar om SD eller något relaterat och det är väl inte så att jag imponeras över det han skriver. Men vissa här skriver att han är "svagbegåvad", "intellektuellt handikappad" och vars enda möjlighet att få "klick" är att "skriva något korkat om SD som gör folk upprörda".

Det ni inte fattat är att ni är Lars Lindströms nyttiga idioter. Finns det någon här som tror att Thomas Mattsson börjar tycka att det Lars skriver är enformigt? Nej, troligen inte och en sak är viktig. Lindströms krönikor väcker reaktioner. De delas friskt och väcker debatt på sociala medier och bland annat här på Flashback. Ofta blir reaktionerna här på Flashback mer riktade mot hans person än ett sakligt besvarande av hans argument. Fokus blir mer på Lars allmänna hälsotillstånd.

Med anledning av det, är det någon som vågar gissa hur Lars Lindströms mejlbox ser ut? Det är ingen vågad gissning att reaktionerna är starka där de mildaste omdömena är att han är en "idiot" som inget vet. Vad händer då när han visar mejlboxen för Thomas Mattsson? Svaret blir "bra där, du har en viktig funktion att fylla. Fortsätt så". Så det är bara att tacka alla nyttiga idioter för att Lars kommer att fortsätta skriva om SD med relaterade vinklingar på det ämnet.

Nja, det har påpekats tidigare att den uppmärksamhet Lindströms artiklar genererar är en drivkraft för honom att fortsätta. Han är som ett litet barn som njuter av att stå i centrum för vuxnas uppmärksamhet. Han stojar, gör fula grimaser och välter omkull sina leksaker för att belönas med de vuxnas förfärade uppmärksamhet. Jag tycker du gör dig till åtlöje när du så gravt underskattar trådens skribenter. Vi fattar mycket väl Lindströms banala tankegångar och förstår att vi i någon mån matar trollet genom att skriva. Vad du ej tycks inse är att Lindström är ett fascinerade exempel på havererad svensk åsiktsjournalistik i denna omtumlande tid. Lindström är närmast en portalfigur i sin journalistiska genre. Han utgör ett koncentrat av de stolligheter som torgförts av Schyffert, Ernman, Betnér, Arnstad och Anders Lindberg. Sålunda är han intressant att studera. I en inte alltför avlägsen framtid så kommer Lindströms alster användas som avskräckande exempel. När framtiden skall försöka förstå haveriet av den humanitära stormakten Sverige, så lär inte Lindström omnämnas i smickrande ordalag.
Citera
2017-01-04, 08:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Nja, det har påpekats tidigare att den uppmärksamhet Lindströms artiklar genererar är en drivkraft för honom att fortsätta. Han är som ett litet barn som njuter av att stå i centrum för vuxnas uppmärksamhet. Han stojar, gör fula grimaser och välter omkull sina leksaker för att belönas med de vuxnas förfärade uppmärksamhet. Jag tycker du gör dig till åtlöje när du så gravt underskattar trådens skribenter. Vi fattar mycket väl Lindströms banala tankegångar och förstår att vi i någon mån matar trollet genom att skriva. Vad du ej tycks inse är att Lindström är ett fascinerade exempel på havererad svensk åsiktsjournalistik i denna omtumlande tid. Lindström är närmast en portalfigur i sin journalistiska genre. Han utgör ett koncentrat av de stolligheter som torgförts av Schyffert, Ernman, Betnér, Arnstad och Anders Lindberg. Sålunda är han intressant att studera. I en inte alltför avlägsen framtid så kommer Lindströms alster användas som avskräckande exempel. När framtiden skall försöka förstå haveriet av den humanitära stormakten Sverige, så lär inte Lindström omnämnas i smickrande ordalag.
Nu tror jag i och för sig inte att alla här är lika insiktsfulla som du. Så fort Lars Lindström skrivit en krönika om SD eller någonting relaterat så delas krönikan tusentals gånger och gissningsvis ligger det ett par hundra mejl i Lindströms inbox. Det gör Lindströms arbetsgivare nöjd och vi kommer knappast att få se Lindström degraderas till någon allmänjournalist som skriver reportage om lättkränkta människor som köpt någon produkt på ICA med utgånget datum och för det känt sig nödd och tvungen att vända sig till kvällspressen för att gråta ut.
Citera
2017-01-04, 09:03
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Absurda jämförelser använder man för att folk ska förstå. Men inte ens då verkar polletten trilla ner. Det är inte svårt att förstå andemeningen i Lars krönika. Bara för att det finns ett litet antal terrorister i Europa så ska man inte döma alla skötsamma muslimer för det. Fullständigt logiskt enligt min mening, men vi vet ändå att detta drabbar oskyldiga muslimer vilket också är ett syfte med terrorattackerna i Europa, att slå in en kil mellan européer och muslimer. Därför gör Lars jämförelsen med bilolyckor. Förvisso aningen absurd, men inte ens den mest imbecille torde kunna missförstå det. Åtminstone trodde jag det innan den här tråden tog fart igen.

Mer än varannan krönika Lars skriver handlar om SD eller något relaterat och det är väl inte så att jag imponeras över det han skriver. Men vissa här skriver att han är "svagbegåvad", "intellektuellt handikappad" och vars enda möjlighet att få "klick" är att "skriva något korkat om SD som gör folk upprörda".

Det ni inte fattat är att ni är Lars Lindströms nyttiga idioter. Finns det någon här som tror att Thomas Mattsson börjar tycka att det Lars skriver är enformigt? Nej, troligen inte och en sak är viktig. Lindströms krönikor väcker reaktioner. De delas friskt och väcker debatt på sociala medier och bland annat här på Flashback. Ofta blir reaktionerna här på Flashback mer riktade mot hans person än ett sakligt besvarande av hans argument. Fokus blir mer på Lars allmänna hälsotillstånd.

Med anledning av det, är det någon som vågar gissa hur Lars Lindströms mejlbox ser ut? Det är ingen vågad gissning att reaktionerna är starka där de mildaste omdömena är att han är en "idiot" som inget vet. Vad händer då när han visar mejlboxen för Thomas Mattsson? Svaret blir "bra där, du har en viktig funktion att fylla. Fortsätt så". Så det är bara att tacka alla nyttiga idioter för att Lars kommer att fortsätta skriva om SD med relaterade vinklingar på det ämnet.

Nej jag förstår inte hans krönika, en liten bidragande orsak till det, kan vara att jag inte läst den (inte heller något annan han skrivit sista halvåret (till dem hör även Virtanen, Lindberg , lifvendahl, Pettersson och några till) jag har alltså inte klickat på nån av deras alster sista halvåret... Enligt dig så drabbas många oskyldiga muslimer, och det behöver påtalas... Konstigt att det varje gång (ofta) Breivik och Många och lasermannen nämns inte påtalas att de flesta vita är oskyldiga till det.

Så länge det görs denna skillnad i tidningarna, så kommer jag att fortsätta påtala det, och fortsätta kalla dem för de idioter de är...

Det har ju gjorts undersökningar där det visats att väldigt många (oskyldiga) muslimer sympatiserar med terrorbrotten. I stort sett Inga tar avstånd från dem...

Jag har tex under de senaste åren fått mer förståelse för Breivik, (tex när det framgick att Mona besökt Utöa)

Ungefär samma resonemang som det ibland görs angående om någon skulle skjutit Hitler tidigare.

Jag går alltså fortfarande in på expressens förstasida och läser rubrikerna (vad jag förstått går det inte att göra unvisit på den?). Lindström läser jag inte vare sig med eller utan unvisit

För att förekomma kommentarer så är jag jävligt butthurt och har stora offerkoftan på mig...

Jag har gått ur kyrkan för 30 år sen, och i Sverige ska man vara sekulariserad, och religionen ska inte märkas i samhället (inte med några jävla huvuddukar och böneutropare åtminstone) . Det är ok att samhället förändras, men det ska inte försämras så som sker nu.

Tyvärr är det farligt att inte ha en viss koll på vad fienden (Lindström med flera) gör medan 'kriget' pågår, men ingen blir gladare än mig när Aftonbladet och Expressen äntligen får lägga ner... Tyvärr ser jag ännu inget alternativ till att själv läsa deras förstasidor.
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-04 kl. 09:09.
Citera
2017-01-04, 09:31
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Nu tror jag i och för sig inte att alla här är lika insiktsfulla som du. Så fort Lars Lindström skrivit en krönika om SD eller någonting relaterat så delas krönikan tusentals gånger och gissningsvis ligger det ett par hundra mejl i Lindströms inbox. Det gör Lindströms arbetsgivare nöjd och vi kommer knappast att få se Lindström degraderas till någon allmänjournalist som skriver reportage om lättkränkta människor som köpt någon produkt på ICA med utgånget datum och för det känt sig nödd och tvungen att vända sig till kvällspressen för att gråta ut.

Jag är tveksam till om Expressens varumärke långsiktigt gynnas av att en profilerad medarbetare framställs som usel stilist och politisk dåre, men kanske stämmer devisen "All reklam är bra reklam".
Citera
2017-01-04, 09:54
Medlem
Citat:

Tvärtom. Alla som vill se en förändring av det sjuka svenska samhällsklimatet har en enorm nytta av personer som Lars Lindström, Henrik Arnstad, Malena Ernman, Loan Sundman m.fl. De fungerar som skrattspeglar eller karikatyrer av den extremt politiskt korrekta ideologi som lamslagit det här landet så länge. Eftersom de är så bisarra och tydliga är de mycket användbara om man vill hjälpa andra att få upp ögonen för fenomenet.

Det s.k. hat som Lindström utsätts för är småpotatis jämfört med vad han själv levererar. Vad är värst - att Hanif Bali gör en apkarikatyr av Lindström eller att Lindström vill förbjuda Hanif Balis kritik av islam? Hur elakt är det inte att anklaga en person som flytt från en islamistisk diktatur för islamofobi?

Lindström-figurerna ska uppmärksammas på alla sätt eftersom de ständigt gör bort sig själva och avslöjar vilken genomrutten värdegrund de har. Tidigare i tråden såg vi t.ex. Loan Sundman urskulda pedofili med kulturrelativistiska argument. Bör inte sådant lyftas fram?

Frågan är f.ö. mycket större än SD/inte SD. Jag är övertygad om att den svenska borgerlighetens begynnande tillnyktring har med dessa stollar att göra. Kanske kan man kalla det "Arnstad-effekten". Vem vill dela ideologi med den mannen liksom?

Det är enbart de som vill bevara det rådande paradigmet som tjänar på att dessa människor inte uppmärksammas. Du kanske hör till dem?
Citera
2017-01-04, 10:01
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag är tveksam till om Expressens varumärke långsiktigt gynnas av att en profilerad medarbetare framställs som usel stilist och politisk dåre, men kanske stämmer devisen "All reklam är bra reklam".
Även bland journalister behövs ett "mångfald" . Expressen har ju skribenter som Anna Dahlberg och Ann-Charlotte Marteus som spelar i en helt annan liga. Expressen har ju varit en av de tidningar som hårdast vågat stå upp och kritisera samhällsproblem som många andra tycker varit för känsligt för att diskutera, så döm inte tidningen för hårt bara
Citera
2017-01-04, 10:04
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Nja, det har påpekats tidigare att den uppmärksamhet Lindströms artiklar genererar är en drivkraft för honom att fortsätta. Han är som ett litet barn som njuter av att stå i centrum för vuxnas uppmärksamhet. Han stojar, gör fula grimaser och välter omkull sina leksaker för att belönas med de vuxnas förfärade uppmärksamhet.
...
Han utgör ett koncentrat av de stolligheter som torgförts av Schyffert, Ernman, Betnér, Arnstad och Anders Lindberg.

Alla med en personlighet som är en blandning av narr och narcissism.
Men VARFÖR tar någon dem på allvar?
Till och med Schyffert som symboliserar den ironiska generationen tas på allvar i vissa kretsar.

Hur är det möjligt?

Se dem som de narrar de i verkligheten och helt plötsligt har deras vapen desarmerats.
Citera
2017-01-04, 10:12
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Tvärtom. Alla som vill se en förändring av det sjuka svenska samhällsklimatet har en enorm nytta av personer som Lars Lindström, Henrik Arnstad, Malena Ernman, Loan Sundman m.fl. De fungerar som skrattspeglar eller karikatyrer av den extremt politiskt korrekta ideologi som lamslagit det här landet så länge. Eftersom de är så bisarra och tydliga är de mycket användbara om man vill hjälpa andra att få upp ögonen för fenomenet.
...
Lindström-figurerna ska uppmärksammas på alla sätt eftersom de ständigt gör bort sig själva och avslöjar vilken genomrutten värdegrund de har. Tidigare i tråden såg vi t.ex. Loan Sundman urskulda pedofili med kulturrelativistiska argument. Bör inte sådant lyftas fram?
...
Det är enbart de som vill bevara det rådande paradigmet som tjänar på att dessa människor inte uppmärksammas.

Precis.

Tvinga narrarna och gycklarna att vara kvar i rampljuset. Finns inget bättre sätt att vaccinera folk mot stolligheter än att få dem att skratta år idiotin.
Citera
2017-01-04, 10:36
Medlem
Måste komma med litet ett tillrättaläggande här. Det var visst Lars Lindström själv som lagt ut apan på Youtube, inte Bali (som bara retweetade den som ett exempel på Lindströms låga nivå). Sorry, jag trodde faktiskt att apan var en karikatyr föreställande Lars.

https://www.youtube.com/watch?v=Kwdc...ature=youtu.be

10-0 till Bali blir det här.

Någon som vet om det är Lindström själv som "spelar" apan?
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-04 kl. 11:05.
Citera
2017-01-04, 12:10
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Måste komma med litet ett tillrättaläggande här. Det var visst Lars Lindström själv som lagt ut apan på Youtube, inte Bali (som bara retweetade den som ett exempel på Lindströms låga nivå). Sorry, jag trodde faktiskt att apan var en karikatyr föreställande Lars.

Fantastiskt! Lindström lägger alltså ut apan, som är till förvillelse lik honom själv, för att driva med Bali, som därefter enkelt sätter bollen i öppet mål. Det är nästan så man rodnar å Lindströms vägnar. Synd om apan dock, som ju sannolikt skulle prestera bättre som journalist än sin mänskliga dubbelgångare.
Citera
2017-01-04, 12:17
Medlem
Citat:
Fantastiskt! Lindström lägger alltså ut apan, som är till förvillelse lik honom själv, för att driva med Bali, som därefter enkelt sätter bollen i öppet mål. Det är nästan så man rodnar å Lindströms vägnar. Synd om apan dock, som ju sannolikt skulle prestera bättre som journalist än sin mänskliga dubbelgångare.
Jag var kanske lite otydlig här. Det är en gammal Youtube-grej som Lindström gjort. Apan ska föreställa en sverigedemokrat. Nu har Bali alltså rotat fram den för att visa vilken hycklare Lindström är när han predikar om "god ton".

Men visst liknar apan Lars litegrann.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-04 kl. 12:43.
Citera
2017-01-04, 14:06
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Haha.. Jag trodde också det var Hanif Bali som "gått över gränsen" innan jag fattade att det var Lindström själv som gjorde bort sig. Hur som helst så åkte skämskudden fram ganska snabbt.

Jag hoppas verkligen att detta genererar läsare till hans blogg och intäkter till Expressen. Annars har han skämt ut sig alldeles i onödan. Pinsamhetsfaktor 10/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in