2017-01-04, 14:36
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Måste komma med litet ett tillrättaläggande här. Det var visst Lars Lindström själv som lagt ut apan på Youtube, inte Bali (som bara retweetade den som ett exempel på Lindströms låga nivå). Sorry, jag trodde faktiskt att apan var en karikatyr föreställande Lars.

https://www.youtube.com/watch?v=Kwdc...ature=youtu.be

10-0 till Bali blir det här.

Någon som vet om det är Lindström själv som "spelar" apan?

Okej, det här var kanske det mest bisarra jag sett på länge. Det här ska alltså vara ett inlägg i en debatt mellan en "journalist" och en riksdagsledamot.
Citera
2017-01-04, 20:56
Medlem
Lobengulas avatar
Lindström försöker sig på att förminska terrordåden utförda av islamister. Problemet är att folk bara blir än mer förbannade på MSM som inte delar den vanliga människans oro. Så kör på du Lasse, du är en nyttig valarbetare och som en fårhund föser du väljarna till SD.
Citera
2017-01-04, 21:49
Medlem
Jens Ganman förklarar pedagogiskt för Lars Lindström om trafikolyckor och terrorism. Förmedlat av Katerina Janouch.

https://twitter.com/katjanouch/statu...868550?lang=sv
Citera
2017-01-05, 02:50
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Jag är tveksam till om Expressens varumärke långsiktigt gynnas av att en profilerad medarbetare framställs som usel stilist och politisk dåre, men kanske stämmer devisen "All reklam är bra reklam".

Jag gillar honom inte, men är det så på andra ställen än Flashback?
Citera
2017-01-05, 03:00
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag gillar honom inte, men är det så på andra ställen än Flashback?
Flashback ÄR genom sin storlek och profil essensen av vad svensken tycker. Vi är ett konfliktängsligt folk som gärna inte talar öppet om vad vi tycker om det inte kan ske anonymt. Här på Flashback låter sig det göras och därför kommer de verkliga åsikterna fram. Så ja, Lars Lindström är generellt sedd bland nyhetsläsande samhällsintresserade normala svenskar som en verklighetsfrånvänd dåre fullt i linje med Anders Lindberg och Henrik Arnstad. Han är en driftkucku som alla utanför den egna 08-baserade twitterbubblan ömsom skrattar åt och ömsom stör sig på.
Citera
2017-01-05, 04:28
Medlem
Kommentar nedan från en blogg på nätet. Om adressen stämmer, så kan man väl säga att man får ett annat perspektiv på tillvaron från en bostadsrätt på
Birger Jarlsgatan än man får på en del andra adresser i Sverige.

"Säg mig var du bor och jag ska säga dig om du är hycklare eller ej. Det finns bara en Lars Lindström född rätt år och som dessutom är kreditupplysningsspärrad och det är i en bostadsrättsförening på Birger Jarlsgatan som är kliniskt ren från alla Mahmud, Ali och Muhammed. Detta är, med reservation, dock en kvalificerad gissning."
Citera
2017-01-05, 04:49
Medlem
Lars Lindström:

"Jag vill bo i ett land som tar sitt ansvar för den globala flyktingkrisen, och för att integrera de nya medborgarna."

Det är väl dock inte många som integreras/inkvarteras i LL:s egna hemkvarter?!
Citera
2017-01-05, 08:06
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Lars Lindström:

"Jag vill bo i ett land som tar sitt ansvar för den globala flyktingkrisen, och för att integrera de nya medborgarna."

Förvånad?
Han framstår som en typiskt PK Svenne Banan som säger en sak och gör en helt annan.
Såna som han vill att blattarna ska bo i Husby, Tensta o Alby och inte på Birger Jarlsgatan.
Såna som han är de värsta rassarna av alla. Och av den värsta sorten: de som tycker att de är såååå öppna och hjärtfyllda men som i verkligheten är tvärtom.
Citera
2017-01-05, 08:24
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Lars Lindström:

Fråga Jan Guillou. Han berömmer sig själv för att bo i Sveriges mest mångkulturella område. (I någon bemärkelse kan han ha rätt, men i sin självgodhet bortser han från att det är viss skillnad på västerländska diplomater/affärsmän kontra de kaosindivider som befolkar våra förorter.)
Citera
2017-01-05, 08:36
Medlem
Floragatans avatar
Att bosätta sig på Östermalm är inte bara att undvika att möta läskig mångkultur i trappen, det är även att slippa smutsiga och ohyfsade arbetare som grannar. Om Lindström frivilligt bor på Birger Jarlsgatan övergår hans hycklande min vildaste fantasi.

Någon konsekvens av sina rubbade skriverier får han väl ändå ta och därför inte bosätta sig i ett reservat. Det är väl inte för mycket begärt, Larz?
Citera
2017-01-05, 10:31
Medlem
orrtupps avatar
Fattar inte apvideon och jag fattar inte Balis tweet om den?

Är videon bara allmänt efterbliven och är det detta som Bali kritiserar? Eller är videon ett politiskt budskap typ att alla har rätt att bo i vårt land, även apor?

Jämför han "flyktingar" med apor? Avslöjade han sin egen rasism med videon?
Citera
2017-01-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Fattar inte apvideon och jag fattar inte Balis tweet om den?

Är videon bara allmänt efterbliven och är det detta som Bali kritiserar? Eller är videon ett politiskt budskap typ att alla har rätt att bo i vårt land, även apor?

Jämför han "flyktingar" med apor? Avslöjade han sin egen rasism med videon?
Om jag har förstått det rätt ligger det till så här: För ett tag sedan lade Lindström upp apvideon på Youtube. Apan ska vara en parodi på sverigedemokrater, d.v.s. Lindström insinuerar att sverigedemokrater är korkade apor. Det är oklart om det är Lindström själv som "spelar" apan, men den påminner onekligen om honom.

https://www.youtube.com/watch?v=Kwdc...ature=youtu.be

Lindström har tjafsat med Bali på Twitter under en längre tid, särskilt sedan Bali kritiserat islamister och sagt (enligt Lindström) respektlösa saker om Profeten. Ett ständigt omkväde från Lindström har varit att Bali har en dålig ton. Bali hänvisade då till apvideon för att visa att Lindström kastar sten i glashus.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-05 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in