2016-09-12, 20:37
Medlem
Lindströms nya:http://www.expressen.se/kronikorer/l...0-pa-facebook/

-Jag vill gå in och slåss med Lars Lindström i en inhägnad bur på liv och död.
Citera
2016-09-20, 06:52
Medlem
Spelarn1s avatar
Den 19/9 publicerade idioten Lindström återigen en krönika i sitt favoritämne SD. Undra vilken i ordningen det är? Den här gången lägger han fokus på Ekeroth som han kallar empatistörd och andra tillmälen. Slutsatsen pajasen drar är att Ekeroth inte bör sitta i riksdagen.

Som tur är bestämmer inte Lindström eller andra vänsterextrema journalister vilka som sitter i riksdagen utan ännu så länge har ju svenska folket något att säga till om.

Citat:
Därför ska Kent Ekeroth absolut inte sitta i riksdagen
http://www.expressen.se/kronikorer/l...a-i-riksdagen/
Citera
2016-09-26, 12:52
Medlem
Floragatans avatar
Lars Lindström hatar uppenbarligen Sverigevänner och sprider därför grova generaliseringar om denna grupp.
Citat:
Ursprungligen postat av Lindström
De är fiender till det öppna, fria, jämställda och humanistiska samhället Sverige. Det enda de gillar är att hissa svenska flaggan, käka kött och kränka feminister, veganer och invandrare.
Är det sånt här som gammelmedia anser vara ansvarsfull och demokratiförfäktande journalistik? Att låta en extrem och närmast inbillad människotyp stå som representant för en ansenlig del av befolkningen. I så fall har Lindström på intet sätt någon rätt att beklaga sig över enskilda Sverigevänner som i affekt gjort sig skyldiga till övertramp.

http://archive.is/uHExK
Citera
2016-09-26, 21:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Lars Lindström hatar uppenbarligen Sverigevänner och sprider därför grova generaliseringar om denna grupp.

Är det sånt här som gammelmedia anser vara ansvarsfull och demokratiförfäktande journalistik? Att låta en extrem och närmast inbillad människotyp stå som representant för en ansenlig del av befolkningen. I så fall har Lindström på intet sätt någon rätt att beklaga sig över enskilda Sverigevänner som i affekt gjort sig skyldiga till övertramp.

Det lustiga är att karln inte ens begriper orden öppna, fria, jämställda och humanism som han menar sig försvara.

Öppna betyder inte öppna gränser för var och en utan tolerans för avvikande åsikter och transparens i statsförvaltningen. Då han kommer med förolämpningar riktade mot vissa folkvalda begränsar han det öppna samhället. Humanism är inte att föra en politik som leder till att fler tar risken på Medelhavet och de som inte har råd får stanna i underfinansierade flyktingläger. Inte ens om Lars får se en och annan välpigmenterad på väg till redaktionen och känna sig god så är det värt priset i riktiga liv. Sedan då det kommer till värderingar som jämställdhet så lär det skilja sig åt en hel del i världen och det förändras knappast med svenskt kranvatten.
Citera
2016-09-26, 22:00
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cslowe
Om jag förstod det rätt vill han i sin senaste krönika få det att framstå som att det är större risk att utsättas för sexövergrepp i hemmet än vid ett festivalbesök.

En snabb överslagsräkning utifrån de siffror han lyfter fram, om man tänker att ungefär 1% av befolkningen årligen besöker en musikfestival, säger tvärtom att risken är ca 16 gånger lägre i hemmet.

Lägg till det faktum att det brå kallar för privat miljö inte är bakom den stängda lägenhetsdörren i hemmet. Privat miljö från brå som L.L hänvisar till gäller även trapphus, hissar samt tvättstugor. Nåväl, vi kan alla söka tröst i att det inte drabbar Lasse och andra journalister i deras radhus i segregerade områden. Tack och lov!
Senast redigerad av Blundetto 2016-09-26 kl. 22:04.
Citera
2016-09-27, 05:49
Medlem
Rasande-Roses avatar
Nu är det ännu en krönika där dumskallen skriver ett ovanligt torftigt svavelos mot "Sverigevänner"/SD. Det blir problematiskt när han själv är dummare än de han försöker framställa som dumma. Karlen är helt enkelt en totalt förtappat alkoholist som supit bort sitt förstånd och nu ägnar all vaken tid åt att försöka undvika fulölet och hålla tankarna något sånär samlade.
Citera
2016-09-27, 08:18
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan

Lindströms texter tyder på en gravt bristande intellektuell förmåga. Han är som ett barn som tycker illa om någon och använder sig av samma svepa generaliserande som dom han kritiserar för att göra just så. Han kanske skulle fundera på en terapisession eller två.

Jag kan se det framför mig, när han efter att ha plitat ned krönikan lutar han sig nöjd tillbaka i kontorsstolen, småler för sig själv och inväntar sina kompisars axelklappar. Det är nog det som det handlar om, att få bekräftelse. Lars Lindström har hittat den enklaste av bekräftelseboostar. I sinom tid kanske även hans journalistvänner tröttnar på upprepningarna.
Citera
2016-09-27, 09:25
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Lindströms texter tyder på en gravt bristande intellektuell förmåga. Han är som ett barn som tycker illa om någon och använder sig av samma svepa generaliserande som dom han kritiserar för att göra just så. Han kanske skulle fundera på en terapisession eller två.

Jag kan se det framför mig, när han efter att ha plitat ned krönikan lutar han sig nöjd tillbaka i kontorsstolen, småler för sig själv och inväntar sina kompisars axelklappar. Det är nog det som det handlar om, att få bekräftelse. Lars Lindström har hittat den enklaste av bekräftelseboostar. I sinom tid kanske även hans journalistvänner tröttnar på upprepningarna.
Ja, bekräftelse är sannolikt en av Lindströms huvudsakliga drivkrafter.

Jag trodde tidigare att Lars Lindström hade tilldelats rollen som Expressens SD-basher vare sig han ville eller inte. Och att han accepterade denna föga avundsvärda roll fram till den nära stundande pensionen.

Idag tror jag annorlunda. Det finns något dreglande lustfyllt över Lindströms predikningar. Han tycks njuta av att visa upp sin egen påstådda förfining - vad gäller mat, kultur och åsikter - och ställa denna förfining i kontrast mot pöbelns anspråkslösa men genuina syn på livet och verkligheten. Hade det inte handlat om SD, hade det kunna vara någon annan folklig företeelse som inte uppskattas av nuvarande maktinnehav.

Innerst inne vet nog Lindström att han inte kommit så mycket längre i sin utveckling än att lyssna på Bruce Springsteen, läsa om nya mattrender i lokaltidningen och att aldrig avvika från etablissemangets åsiktskanon. Denna irriterande insikt dövar han med ännu en klibbig krönika med tillhörande känslodarr.
Citera
2016-10-02, 14:54
Medlem
BurkHanss avatar
Mycket träffande analyser av svenskhataren Lindström! Jag kan inte låta bli att småle, eller ännu hellre

Det är också avslöjande att se hur Lindström endast en kort stund låter sig skakas av de senaste årens islamistiska terrorattentat runt Europa. Charlie Hebdo drabbade trots allt journalister och tidningsmakare, så där tog skotten, om än bildligt, lite djupare och hårdare i Lindströms murvelsjäl. Sen kom masskjutningarna i Paris, dåden i Nice, Köpenhamn, Tyskland, Bryssel och då var Lindström lagom skakad, ej rörd, någon dag. Ungefär så länge att blodet från offren sköljts eller torkats bort innan han snabbt återgick till sin sd-bashing och tirader om islamofobi, nationalism och Sverigevänner som det stora hotet för Europas framtid,

Dåren har lyckats hjärntvätta sig själv tror jag. Från att bara slugt försökt utnyttja pk-ismens självgodhet för den egna "karriärens" terminalfas, till att faktiskt tro på sitt eget eskalerande svenskhat och rövslickeri inför mångkultur och islamism (det senare påkallat av ren rädsla, vilket jag iofs kan förstå). Jag undrar om Lindström ens skulle rubbas i sin egen präktighet om han själv eller någon i familj eller vänkretsen drabbades av den mångkriminella verkligheten? Knappast, en skäggbarnsdoftande gruppvåldtäkt på någon kvinnlig närstående skulle som vanligt generera litanior om Hagamannen och Anders Eklund. En "gäng"misshandel av någon närstående med påkar, eller gubevars järnrör, skulle resultera i harmsna råmanden mot "järnrörspartiet" som naturligtvis provocerat fram invandrarnas hat mot rasse-svensken i gemen...

Osv, osv.......
Citera
2016-10-03, 19:19
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Precis så. Idag samlar han godhetspoäng genom att i all blygsamhet förkunna att han brukar städa upp offentliga toaletter som han nödgas besöka.

Sensmoralen är ungefär att, om alla levde som Lars Lindström skulle det inte finnas några problem. I alla fall inte med nerpissade muggar.
Citera
2016-10-18, 19:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Han är iallafall en av Sveriges mest förvirrade journalister just nu, en ganska svår lista att komma upp i toppen på (hård konkurrens).

Lite som Expressens svar på Anders Lindberg. Skillnaden är att Lindström försöker se tuff ut i skäggstubb och skjortan utanför, medan Lindberg behåller en bebisbild på sig själv tagen någon gång tidigt 90-tal?

Här är Lars Lindströms senaste alster:

http://www.expressen.se/kronikorer/l...-till-sverige/

Det är väldigt oklart vad han försöker få sagt. Sverige är ofattbart bra, verkar han vilja säga, och inga problem finns. En sorts ultranationalistisk hyllning till Sverige.

Och sen avslutar han allt med "Problemen löser vi tillsammans, Sverigevänner!". Har karln blivit galen?

Visst, jag förstår, han försöker vara ironisk mot de om ser att det finns problem i vårt svenska land. Men Lindström ser inga problem, vi toppar ju alla listor. Säg det till:
- Skolbarnen som får lunch för max 6 kronor portionen
- Pensionären som ligger i sin egen avföring med liggsår för att ingen personal finns att vända dem
- Familjen som huggs ihjäl av en galen mörkhyad invandrare på IKEA
- Poliserna som beskjuts med raketer och stenar efter att ha lockats till ett bakhåll i ett "utanförskapsområde"
- ...
- ...

Nej då... inga problem finns. Jag har varit runt mycket i Europa och annorstädes, och nog finns det länder och städer som ser otroligt mycket rikare ut än Sverige..
Citera
2016-10-18, 19:59
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Han är iallafall en av Sveriges mest förvirrade journalister just nu, en ganska svår lista att komma upp i toppen på (hård konkurrens).

Lite som Expressens svar på Anders Lindberg. Skillnaden är att Lindström försöker se tuff ut i skäggstubb och skjortan utanför, medan Lindberg behåller en bebisbild på sig själv tagen någon gång tidigt 90-tal?

Haha, ja alltså Lindström. Han kan ju börja med att stoppa skjortan innanför byxorna och släppa sin åldersnoja. Jag lovar, en vuxen man passar bättre med en vuxen klädstil.

Krönikan är en i mängden av meningslösa krönikor men han får förmodligen ryggdunkar av vakterna i åsiktskorridoren. Nej det finns absolut inga problem i Sverige och Sverige är bäst i världen. Jomenvisst är det så, Sverige har aldrig varit tryggare som någon sa.

Lindberg är i samma klass men kan i alla fall klä sig som en vuxen trots sitt babyface.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in