2015-12-10, 20:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Jag har aldrig förstått det argumentet. Det fanns visst någon som valde var mina barn skulle födas. Nämligen jag och min hustru.

Detta skiljer sig inte från några av de andra valen vi gör. Livsåskådning, skolor mm.

Jag är på samma vis frukten av de val som mina förfäder har gjort i generation.

I konsekvensens borde han vilja ta bort arvsrätten också. Så onda är väl dock bara kommunister.

Lindströms argument är högtravande men han har rätt i att ingen väljer var de föds. Även om du och din fru väljer så gör inte era barn det.
Citera
2015-12-10, 21:30
Medlem
No-n-sences avatar
Men han tycks tro att vi som individer hade kunnat födas i ett annat land, när vi faktiskt inte hade kunnat födas under några andra förutsättningar.
Citera
2015-12-11, 16:29
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Finns en del blattar som lyckas i det svenska samhället.
Underskatta inte underklassens drivkraft.
Underskatta inte svenska journalisters brist på kognitiv förmåga menar du?

Lindström är ett orpon som verkar på ett dasspapper som lyckligtvis är nedlagt om ett par år.
Citera
2015-12-14, 16:36
Medlem
http://www.expressen.se/kronikorer/l...kar-i-sverige/

Vad är det Lindström vill ha sagt med denna krönika. Att antalet mördade är ett bra mått på välfärd? På framtida välfärd? Han kan givetvis inte heller hänvisa till dessa "realister" som tydligen ska ha hävdat att Brås:s siffror inte stämmer.

Att Lindström råkar fastna för den fakta som styrker hans tes (massinvandring är bra) är ju heller föga överraskande.
Senast redigerad av numlocker 2015-12-14 kl. 16:38. Anledning: missat
Citera
2015-12-14, 17:07
Medlem
Marionettes avatar
Nu är jag inte den som brukar läsa krönikor. Men läste, pga att jag klickade mig in på detta inlägg och har tid att slå ihjäl. Är det där en krönika? Kändes som ett halvtaskigt blogginlägg. Vad var poängen?
Citera
2015-12-17, 18:17
Medlem
-Lindström har upptäckt svordomarnas befrielse och svär ohämmat med blossande kinder i ny krönika.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...verk-tamejfan/
Citera
2015-12-21, 11:14
Medlem
Starobrnos avatar
Oftast är han ju lite komisk men här visar han sin nollställdhet mot sitt land och folk.

Citat: En grov, dubbel våldtäkt på en kvinna i Strängnäs ... Två asylsökande män dömdes i början av december till flera års fängelse ... enligt det första polisförhöret med kvinnan: "I'm gonna fuck you, little swedish girl" ... Nu förs den absurda åsikten fram, i Svenska Dagbladet, att det är rasism och kan vara ett hatbrott mot en svensk.

God Jul alla!
Citera
2015-12-21, 11:39
Medlem
MrMarios avatar
Nu är Anders igång och spelar dum igen.
Först en massa utfyllnad om mörka tunnlar i tunnelbanan, sedan blir han förbannad för att SVD har fräckheten att hävda att även vi svenskar kan bli utsatta för rasmotiverat hatbrott. Den svenska kvinnan som blev dubbelvåldtagen, ena araben sa innan våldtäkten "Im gonna fuck you little swedish girl". Lindström menar här att araben ABSOLUT inte åsyftade kvinnans etniska ursprung, nej han menade egentligen; "Jag ska knulla dig lilla svenska medborgare-tjej, ditt etniska ursprung spelar ingen roll".

Varje psykiskt frisk människa begriper ju att han åsyftade hennes etnicitet, vit svensk, därmed var brottet ett hatbrott.
Citera
2015-12-21, 16:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nu är Anders igång och spelar dum igen.
Först en massa utfyllnad om mörka tunnlar i tunnelbanan, sedan blir han förbannad för att SVD har fräckheten att hävda att även vi svenskar kan bli utsatta för rasmotiverat hatbrott. Den svenska kvinnan som blev dubbelvåldtagen, ena araben sa innan våldtäkten "Im gonna fuck you little swedish girl". Lindström menar här att araben ABSOLUT inte åsyftade kvinnans etniska ursprung, nej han menade egentligen; "Jag ska knulla dig lilla svenska medborgare-tjej, ditt etniska ursprung spelar ingen roll".

Varje psykiskt frisk människa begriper ju att han åsyftade hennes etnicitet, vit svensk, därmed var brottet ett hatbrott.
Man kan undra hur samma individer kan gnälla över negerbollar och pepparkaksgubbar när negrer inte är gjorda av chocklad och pepparkaka så hur kan det då vara kränkande?
Citera
2015-12-21, 17:00
Medlem
Han kunde ju bemödat sig med att förklara varför media inte haft med "I'm gonna fuck you, little swedish girl" i sin rapportering om fallet eftersom han trots allt anser att "det är grymt, det är en försvårande omständighet och understryker gärningsmannens hänsynslöshet".

Så om vi byter ut "swedish" mot "somaliska/romska/kurdiska/syriska" istället, är det någon som tror att det inte hade varit en central del i medierapporteringen och utredningen?
Citera
2015-12-21, 17:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han kunde ju bemödat sig med att förklara varför media inte haft med "I'm gonna fuck you, little swedish girl" i sin rapportering om fallet eftersom han trots allt anser att "det är grymt, det är en försvårande omständighet och understryker gärningsmannens hänsynslöshet".

Så om vi byter ut "swedish" mot "somaliska/romska/kurdiska/syriska" istället, är det någon som tror att det inte hade varit en central del i medierapporteringen och utredningen?
Lindström är en vänsterpajas som urskuldar när det passar och hårdvinklar när det inte passar.
Hans tid är snart ute vindarna vänder.
Citera
2015-12-21, 17:55
Medlem
-Lindström sitter med hörlurarna på och glömmer att kvinnan som våldtogs utanför asylförläggningen blev våldtagen en andra gång när hon bad om hjälp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in