• 1
  • 2
2012-09-13, 20:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Tydligen kommer eliten att göra människor onödiga inom kort och nya robotar ta över.

Kan man slå tillbaka eller kommer dom att plocka bort människorna med något virus när allt är klart?
Citat:
While I had heard such talk before, I had always felt sentient robots were in the realm of science fiction. But now, from someone I respected, I was hearing a strong argument that they were a near-term possibility.

At that stage the machines will be in effective control. People won't be able to just turn the machines off, because they will be so dependent on them that turning them off would amount to suicide.

http://www.wired.com/wired/archive/8...ic=&topic_set=
Citera
2012-09-13, 20:39
Medlem
Katamanjarus avatar
Vi har haft robotar sedan 60-talet.
De har i många år konkurrerat ut människan och det är ingen direkt nyhet att detta ökar.

Menar du att vi skulle bli ersatta av robotar, så är vi mer eller mindre redan där, men det är ingen större risk att de tar över.

Vad skulle någon tjäna på att ta bort mänskilgheten? Robotar är trots allt inte så smarta som det påstås. Tydligen inte de som tror att de kan ersätta oss heller
Citera
2012-09-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tydligen kommer eliten att göra människor onödiga inom kort och nya robotar ta över.

Kan man slå tillbaka eller kommer dom att plocka bort människorna med något virus när allt är klart?

Epic!
Tråkigt om det kommer virus efteråt men sånt är livet.
När börjar det? Måste nämligen bunkra popcorn öl och folie först och två av de tre har bäst före datum.
Citera
2012-09-13, 21:14
Medlem
Lao Tzus avatar
Jaja håna på ni-större oberoende nyhetskanaler har också uppmärksammat vad som håller på att hända
Citat:
The global elite has reached a decision that could spell the end of humanity as we know it in the decades to come. Having become superfluous in the eyes of those who plan to impose a technocracy over the entire planet, robots will be used to both replace and eliminate humans as the elite advances towards its much cherished technological singularity.
The End Of Humanity: Rise of the Robots sylvester%20stallone

http://www.prisonplanet.com/the-end-...he-robots.html
Citera
2012-09-13, 22:07
Medlem
skunkjobbs avatar
Vad är det du tycker är så roligt med dina ständiga domedagsprofetior? Det är ju inte första tråden om mänsklighetens snara undergång du startar och det har varit skitsnack varenda gång. Vem är det du vill skrämma? Sitter du och fnittrar framför datorn när du tänker på de lättpåverkade själar som du eventuellt lyckas dupera?

Det finns massvis med reella problem för mänskligheten t ex resursbrist och miljöförstöring men sådana problem väljer ni konspirationsteoretiker att förneka bara för att ni vill vara så satans speciella och tro tvärt emot alla andra hur fel ni än har. Samtidigt fantiserar ni ihop en massa låtsasproblem som inte finns. Fattar ni inte vilket hot NI utgör mot mänsklighetens bästa? Missledning och felfokusering leder inte till något gott.
Citera
2012-09-14, 00:04
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad är det du tycker är så roligt med dina ständiga domedagsprofetior? Det är ju inte första tråden om mänsklighetens snara undergång du startar och det har varit skitsnack varenda gång. Vem är det du vill skrämma? Sitter du och fnittrar framför datorn när du tänker på de lättpåverkade själar som du eventuellt lyckas dupera?
Trams-jag har aldrig startat en tråd här utan källhänvisningar-det som berötrts har varit uppe till debatt. DVS inget har startat i min fantasi.

När något slår in-minns vem som varnade dig först.
Citat:
Det finns massvis med reella problem för mänskligheten t ex resursbrist och miljöförstöring men sådana problem väljer ni konspirationsteoretiker att förneka bara för att ni vill vara så satans speciella och tro tvärt emot alla andra hur fel ni än har. Samtidigt fantiserar ni ihop en massa låtsasproblem som inte finns. Fattar ni inte vilket hot NI utgör mot mänsklighetens bästa? Missledning och felfokusering leder inte till något gott.
Visst-det är naturligtvis felfokusering när man avslöjar klimatbluffar, psyops etc.

Men ni miljönötter som inte fattade DuPonts scam med Ozonhålet t.ex spelade dom i händerna på konsumenternas bekostnad
Citat:
We here have been involved with refrigeration for over 40 years and this freon scam is simply that, a scam. The reader knows the true scoop. Freon is heavier than air and the entire scam is based upon the DuPont patents expiring. This is the sole reason for the entire thing.

http://www.rumormillnews.com/cgi-bin...gi?read=162992
Men visst-förstör du din kropp med mediciner medan bigpharma skrattar hela vägen till banken.
Citat:
Half of medicines sold in France are ‘useless’

http://www.france24.com/en/20120913-...debre-pharmacy
Citera
2012-09-14, 00:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Trams-jag har aldrig startat en tråd här utan källhänvisningar-det som berötrts har varit uppe till debatt. DVS inget har startat i min fantasi.

När något slår in-minns vem som varnade dig först.
Visst-det är naturligtvis felfokusering när man avslöjar klimatbluffar, psyops etc.

Men ni miljönötter som inte fattade DuPonts scam med Ozonhålet t.ex spelade dom i händerna på konsumenternas bekostnad
Men visst-förstör du din kropp med mediciner medan bigpharma skrattar hela vägen till banken.
Och det bemöter du med ännu mer skitsnack. Varför är jag inte förvånad? Ingenting av det du har sagt har varit ens i närheten av att slå in och inte har du presenterat ett enda hållbart bevis heller. Svagt!

Och nu var ozonhålet en bluff också Starta du en tråd om det med så ska jag krossa dig omsorgsfullt på den punkten med om du vill.
Citera
2012-09-14, 07:33
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Jaja håna på ni-större oberoende nyhetskanaler har också uppmärksammat vad som håller på att hända

Är det en källa? Du är medveten om att Prisonplanet och Alex Jones går hand i hand?

Robotar är otroligt dumma. De styrs av mjukvara och kan inte reproducera sig själva. De behöver även utvecklas och byggas. En stor kedja som aldrig kan ta över mänsklighetens roll.

Men den stora frågan är; Varför skulle någon vilja att robotar styrde?
Citera
2012-09-14, 12:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Ok så kanske det är även om jag inte tro det. Men jag blir lite nyfiken på vad som måste vara Den Stora Planen. Nu skall vi alltså (kanske) ersättas av robotar.
Bara för att få ordning på allt det här, för jag begriper väldigt lite. Kommer detta att ske före eller efter Obama mördat påven? Skall de utrota befolkningen med mat först eller kommer det att ske gradvist? Om vi skall ersättas av robotar, varför vill Bill Gates då ha ett register över alla nyfödda? Skall man bygga exakta robotkopior av oss och därför behöver man ett sorts registreringsnummer? Och har det där något att göra med att de skall spåra vårt DNA via valsedlarna till kyrkovalet. Och till sist undrar jag om det är så att vissa av de här robotarna kanske är soldatrobotar och der var de som utförde USAs attack på ryska rymdskepp för något år sedan?
Jag är fullt öppen för att du har rätt, men jag får så svårt att placera den här teorin bland andra saker du funderat på.
Citera
2012-09-15, 01:21
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Är det en källa? Du är medveten om att Prisonplanet och Alex Jones går hand i hand?

Robotar är otroligt dumma. De styrs av mjukvara och kan inte reproducera sig själva. De behöver även utvecklas och byggas. En stor kedja som aldrig kan ta över mänsklighetens roll.

Men den stora frågan är; Varför skulle någon vilja att robotar styrde?
Redan smartare än all restaurangpersonal

Citat:
hela servingspersonalen bytts ut mot 18 robotar som tar upp beställningar från gästerna, lagar all mat i köket och serverar sina gäster. En sjungande robot står för underhållningen.

http://www.svd.se/naringsliv/livssti...ar_7500864.svd
Citera
2012-09-15, 01:43
Bannlyst
"Eliten" kommer aldrig att ersätta "vanliga människor" med robotar, eftersom "eliten" får sin största maktkick genom att bestämma över "vanliga människor".
Citera
2012-09-15, 06:14
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Redan smartare än all restaurangpersonal
Synd att du inte besvarar frågorna. Blir ingen diskussion då, men det kan väl tolka som att du insett att din idé inte är så realistisk.
Men om du verkligen tror att robotarna är smartare än reataurangpersonalen, så fundera på varför de har ett kontrollrum. Har du kanske en anställd som övervakar allt du gör?

Har du någongång sett ett robotprogram, vet du att varje kommando följs av en mängd ; och, om samt eller. Kommunikationen i en vanlig 6-axlad robot är ganska stor bara för att hämta en liten detalj.
Robotar som är så kallade "självlärande" har inte egen intelligens, utan klarar att lägga till hinder och ord i minnet.
Betänk sedan prislapparna. De robotarna du länkade till är väldigt billiga. De behöver också vara ett uns mer avancrade om de ska konkurrera med människor.

Vidhåller att robotar är dumma. Är övertygad om att de aldrig kommer ta över världen, än mer efter att ha läst din länk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in