Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-13, 18:50
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan

Lite ont i halsen. Förkylning kanske runt hörnet. Hur gör jag
för att den inte skall bryta ut. Alla tips välkomna.
Citera
2012-09-13, 19:01
  #2
Medlem
bada ett varmt bad, det förstärker immunförsvaret.. borta ej tänderna med tandkräm ikväll, då jag läst att krämen försvagar immunförsvaret under natten.

Kolla gärna på en spännande film/serie ikväll då detta höjjer ditt testo som även det förstärker ditt immunförsvar.

lämna rapport imon
Citera
2012-09-13, 19:36
  #3
Medlem
enfindams avatar
Tyvärr går det inte. Ligger däckad just nu med feber och torrhosta, det började med halsont. Har försökt med allt - ingenting hjälper. Man får helt enkelt sova mycket och låta det ta den tid det tar.
Citera
2012-09-13, 20:09
  #4
Avstängd
Jag tror att det är helt omöjligt att stoppa förkylningen helt.

Däremot kan det vara möjligt att lindra förloppet. När man får feber kickar visst immunförsvaret igång. Tror att om man lyckas höja kroppstemperaturen genom att klä sig varmt och att dricka varm dryck, så kanske man kan få immunförsvaret att börja arbeta innan febern kommer.
Citera
2012-09-13, 20:18
  #5
Medlem
JasonVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan

Lite ont i halsen. Förkylning kanske runt hörnet. Hur gör jag
för att den inte skall bryta ut. Alla tips välkomna.

Röd solhatt av märket A.Vogel.
5-10 droppar åt gången,outspätt,5-10 ggr om dagen,och inte dricka direkt efteråt.
Citera
2012-09-13, 21:42
  #6
Medlem
En rejäl dos C-vitamin i kombination med zink. Tyvärr kan jag inte mängderna, men jag körde med det vintern då svininfluensan härjade och det funkade förvånansvärt bra. Vet ju inte om jag var exponerad för svininfluensa-smitta, men varje gång jag kände halsont eller liknande stoppade jag förloppet med zink och c-vitamin.
Citera
2012-09-13, 23:21
  #7
Medlem
Acetylcystein har visat sig effektiv mot förkylning/influensa. I flytande form så verkar den nästan omedelbart. Acetylcystein har också visat sig användbart vid trauman, förhindrande av cellskada vid reperfusionsskador, akuta leverskador m.m.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback