Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Hela ditt grundsyfte med tråden verkar vara att söka bekräftelse på att det är ok att låna, var inte orolig du är inte ensam om att vara orolig över lånesituationen på svenska marknaden
Skillnaden mellan ditt "kan sälja" och mitt "ingen gräver" är det enkla faktum att i en sildledes gående eller nedåtgående marknad är det inte alls säkert att du får sålt särskilt snabbt eller till det pris du vill eller behöver ha.. Kallas risk och det är den jag som obelånad slipper, sover gott om natten med den vetskapen.
Bankerna lånar inte ut pengar för att vara snälla som du tycks försöka intala oss utan de är ute efter att tjäna pengar, ändå hävdar du att lån är det bästa sedan skivat bröd.
Visa detta för bankföreningen du, de kommer inte gilla att sanningssägare vädrar vad framtiden mycket väl kan bära i sitt sköte för ett av europas mest skuldsatta folk.
Skillnaden mellan ditt "kan sälja" och mitt "ingen gräver" är det enkla faktum att i en sildledes gående eller nedåtgående marknad är det inte alls säkert att du får sålt särskilt snabbt eller till det pris du vill eller behöver ha.. Kallas risk och det är den jag som obelånad slipper, sover gott om natten med den vetskapen.
Bankerna lånar inte ut pengar för att vara snälla som du tycks försöka intala oss utan de är ute efter att tjäna pengar, ändå hävdar du att lån är det bästa sedan skivat bröd.
Visa detta för bankföreningen du, de kommer inte gilla att sanningssägare vädrar vad framtiden mycket väl kan bära i sitt sköte för ett av europas mest skuldsatta folk.
Du skrev att du kunde välja bort mjölk om du ville. Jag kan välja bort mina lån om jag vill. Risken att marknaden är så dålig att jag måste sälja med en så stor förlust att jag inte kan betala tillbaka lånet är extremt liten. Jag kan ju också välja att bo kvar.
Med en så riskavert inställning som du har tror jag att man riskerar att göra dumma val. Det mesta här i livet innebär någon form av risk. Att sitta i källaren med hjälm på och njuta av att ha en miljon på banken hela livet är inte min definition på lycka.