Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-21, 10:48
  #1057
Medlem
om jag har flera internetsidor öppna och sitter och surfar på den ena och råkar skaka till telefonen lite så håller den på å byter till någon av dom andra sidorna?! ja tror åtminstone de är när den blir skakad lite granna. Hur får jag bort den inställningen? sjukt irriterande
Citera
2013-07-21, 11:51
  #1058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullerbytta
om jag har flera internetsidor öppna och sitter och surfar på den ena och råkar skaka till telefonen lite så håller den på å byter till någon av dom andra sidorna?! ja tror åtminstone de är när den blir skakad lite granna. Hur får jag bort den inställningen? sjukt irriterande
Tryck på luftgest o stäng av den till internet. Borde lösa det. Finns i rörelser o gester
Citera
2013-07-21, 17:56
  #1059
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
Jahopp nu sprack hela min skärm när telefonen ramlade ur fickan när jag satt och fikade, Vet ni om det går att laga billigt på något sätt ? har hört att samsung har någon slags garanti för 800kr någon som provat eller provat någon kina kopia skärm ?
Ja den ser fan ut att kunna gå sönder bara man tittar på den.
Seg som stryk på nätet trots 23Mbit ner och 3Mbit upp Dåligt ljud i högtalarna.
Tappar mobila nätverket stup i kvarten.
Men bra bild
Citera
2013-07-22, 01:32
  #1060
Medlem
Tänkte köra med Omega Rom v.9. Jag har en I9505.

Vet någon om man måste rensa Dalvik Cache, eller räcker det med endast Cache? Jag använder STOCK och jag hittar nämligen inte 'Delvik Cache' i clockworkmod.
__________________
Senast redigerad av Nigeralia 2013-07-22 kl. 01:37.
Citera
2013-07-22, 13:31
  #1061
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Tänkte köra med Omega Rom v.9. Jag har en I9505.

Vet någon om man måste rensa Dalvik Cache, eller räcker det med endast Cache? Jag använder STOCK och jag hittar nämligen inte 'Delvik Cache' i clockworkmod.

du måste köra en full wipe om du skall installera ny rom från stock. (såvida du inte gillar random FC)

dalvik wipe finns under advanced, i CWM
Citera
2013-07-22, 13:32
  #1062
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja den ser fan ut att kunna gå sönder bara man tittar på den.
Seg som stryk på nätet trots 23Mbit ner och 3Mbit upp Dåligt ljud i högtalarna.
Tappar mobila nätverket stup i kvarten.
Men bra bild


uppenbarligen skit bakom spakarna.
Citera
2013-07-22, 17:12
  #1063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
du måste köra en full wipe om du skall installera ny rom från stock. (såvida du inte gillar random FC)

dalvik wipe finns under advanced, i CWM

Sökte igenom dalvik wipe under advanced men missade det helt (får skylla på att jag var rätt så dåsig).

För er som har problem med Wifi efter installationen av Omega, ladda ned och flasha XXUBMGA LTE modem.
__________________
Senast redigerad av Nigeralia 2013-07-22 kl. 18:09.
Citera
2013-07-22, 19:43
  #1064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Sökte igenom dalvik wipe under advanced men missade det helt (får skylla på att jag var rätt så dåsig).

För er som har problem med Wifi efter installationen av Omega, ladda ned och flasha XXUBMGA LTE modem.

Ja, eller så flashar man bara en custom kernel.. Typ Adam 1.5. Så slipper man strula med modems.
Citera
2013-07-22, 21:47
  #1065
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Hej,

Jag kan inte få tillbaka den vita fliken som gav någon sorts översikt om du höll in "bakåtknappen". Försökt trycka in igen men den är borta. Letat som fan.
Citera
2013-07-22, 22:11
  #1066
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlMichaelBellman
Hej,

Jag kan inte få tillbaka den vita fliken som gav någon sorts översikt om du höll in "bakåtknappen". Försökt trycka in igen men den är borta. Letat som fan.
Aktivera "flera fönster".
Citera
2013-07-23, 17:01
  #1067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlMichaelBellman
Hej,

Jag kan inte få tillbaka den vita fliken som gav någon sorts översikt om du höll in "bakåtknappen". Försökt trycka in igen men den är borta. Letat som fan.

Kolla i settings > display > multi windows

Vad det heter på svenska kan jag icke hjälpa dig med, kör luren på engelska.
Citera
2013-07-25, 12:13
  #1068
Medlem
OG-lovers avatar
Hejsan svejsan!

Jo jag undrar hur man söker på telefonen. På iphonen t.ex om det var någon låt jag inte hittade i min mp3 lista så kunde man bläddra längst till höger och skriva in den så kom den upp. Finns det något liknande att göra med S4?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback