Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 20:29
  #1177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungNordic
HTC One är en mycket bra mobil den med!

Helt klart. Kameran är dock urusel.
Citera
2013-09-05, 00:03
  #1178
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Ignorera shawty, det är en finnig 13 årig samsung hatare, med förstoppning. Tror också han har mens dygnet runt.
Ja, som jag ser det är det ju inte Samsung som begår de värsta synderna mot oss kunder utan operatörerna, de som glatt fyller mobilerna med sin skit som knappt någon är intresserad av.
Fast visst, jag kan hålla med om att knappt några av de Samsung-specifika apparna används av mig och jag brukar ärligt tala frysa dessa så fort jag installerat om mobilen.

Kanske inte nödvändigt men eftersom jag aldrig använder dem ser jag ingen mening med att de körs heller, ens i bakgrunden.
Förutom det, absolut bästa mobilen jag ägt och då pushar min ändå snart gränsen för hur länge en mobil "ska" hålla, vilket en Nokia-chef råkade avslöja för ett par år sen.
(Om jag minns rätt, 3-4 år och då var det ju ett hisnande avslöjande, idag vill knappt någon använda en mobil som är TVÅ år gammal så problemet löste sig själv på ett sätt.)
Citera
2013-09-05, 13:37
  #1179
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ja, som jag ser det är det ju inte Samsung som begår de värsta synderna mot oss kunder utan operatörerna, de som glatt fyller mobilerna med sin skit som knappt någon är intresserad av.
Fast visst, jag kan hålla med om att knappt några av de Samsung-specifika apparna används av mig och jag brukar ärligt tala frysa dessa så fort jag installerat om mobilen.

Kanske inte nödvändigt men eftersom jag aldrig använder dem ser jag ingen mening med att de körs heller, ens i bakgrunden.
Förutom det, absolut bästa mobilen jag ägt och då pushar min ändå snart gränsen för hur länge en mobil "ska" hålla, vilket en Nokia-chef råkade avslöja för ett par år sen.
(Om jag minns rätt, 3-4 år och då var det ju ett hisnande avslöjande, idag vill knappt någon använda en mobil som är TVÅ år gammal så problemet löste sig själv på ett sätt.)

Jag fryser inte ens apparna, jag avinstallerar dom. Root är ju såklart ett måste.
Ungefär 50 apps blir det totalt. De flesta enbart bakgrundsappar som tex samsung apps, Samsung account, Samsung sync adapter, Samsung calendar etc.
Håller med om att detta inte är appar man behöver men det tar fem minuter så är allt borta.
Verkligen inget argument att hata telefonen.
Citera
2013-09-05, 19:20
  #1180
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Jag fryser inte ens apparna, jag avinstallerar dom. Root är ju såklart ett måste.
Ungefär 50 apps blir det totalt. De flesta enbart bakgrundsappar som tex samsung apps, Samsung account, Samsung sync adapter, Samsung calendar etc.
Håller med om att detta inte är appar man behöver men det tar fem minuter så är allt borta.
Verkligen inget argument att hata telefonen.
Jo, jag vet men jag är lätt paranoid - tänk om jag någon gång behöver den där! - och föredrar att bara frysa den, eftersom utrymmet ens på min S2 är något större bekymmer.

Nå, aningen OT men jag får väl styra in det hela på rätt spår igen då: hur mycket piggare är egentligen en S4 jämfört med en S2?
Vad märker man mest skillnad på? Surfande? Spelande?
Med tanke på det väsentligt större minnet antar jag att allt förbättras, men är det något specifikt område som ni blev mest imponerade över?
Citera
2013-09-05, 20:58
  #1181
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jo, jag vet men jag är lätt paranoid - tänk om jag någon gång behöver den där! - och föredrar att bara frysa den, eftersom utrymmet ens på min S2 är något större bekymmer.

Nå, aningen OT men jag får väl styra in det hela på rätt spår igen då: hur mycket piggare är egentligen en S4 jämfört med en S2?
Vad märker man mest skillnad på? Surfande? Spelande?
Med tanke på det väsentligt större minnet antar jag att allt förbättras, men är det något specifikt område som ni blev mest imponerade över?

Jag tvingades använda min gamla s2a denna veckan för min sgs4 fick sprucket glas på kameralensen och fick skicka iväg den.

Märkte skillnad direkt i alla sammanhang. Den känns mycket mycket långsammare i allt man gör. Inte bara i känslan av högre FPS, men även i hur många ms det tar innan saker händer. s4an är otroligt mycket snabbare och man märker det väldigt tydligt.

det andra man märker direkt är ju skärmen. Den är sååå mycket bättre på s4an. Visst har s2an mer kontrast och vibrans i färgerna men annars är den mycket sämre.
Man märker det när man surfar att man får ju plats med en fjärdedel på skärmen av hemsidan, mot vad man får plats med på s4an.
Mycket mer in-ut zoomning och flytta runt sidan hela tiden så man skall kunna läsa allt.
Citera
2013-09-06, 18:11
  #1182
Medlem
Jag har fått problem med mina signaler. På min förra S3 så kunde den ställa in olika smssignaler till olika kontakter men slutade efter ett tag med att spela de valda utan spelade den för alla sms.. Har nu fyran och Har samma problem, när de ringer så ringer det med deras valda signal men inte vid sms.. Någon som har samma problem och vet en lösning?
Citera
2013-09-06, 20:26
  #1183
Medlem
Jag blir verkligen inte av med knapp tryck ljudet när jag smsar trots att jag valt bort de i inställningar :/ Det är sjukt jobbigt att höra hela tiden..

Kan jag fått en defekt mobil?
Citera
2013-09-08, 11:41
  #1184
Medlem
Undrar om någon vet en en svensk butik som saluför Samsung Galaxy S4 Purple Mirage. Gärna så det går köpa via nätet också.
Citera
2013-09-08, 11:48
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heglert
Undrar om någon vet en en svensk butik som saluför Samsung Galaxy S4 Purple Mirage. Gärna så det går köpa via nätet också.

http://www.dustin.se/product/5010749...mirage-purple/
Citera
2013-09-10, 11:07
  #1186
Medlem
Dr.hankeys avatar
Vad är det värsta(tåligaste) skalet man kan köpa till S4an i dagsläget? Otterbox kommer att släppa sin Armor snart men tills dess så har jag dålig koll på skal.
Citera
2013-09-10, 12:43
  #1187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Vad är det värsta(tåligaste) skalet man kan köpa till S4an i dagsläget? Otterbox kommer att släppa sin Armor snart men tills dess så har jag dålig koll på skal.

Just nu är det väl i så fall Griffin Survivor.
Citera
2013-09-12, 19:37
  #1188
Medlem
Köpte en samsung galaxy s4 förra veckan, kom med posten igår.. Sjukt nöjd, vilken skillnad gemfört med min Iphone 4..

Valde med Comviq, fria samtal, fria sms, 3gb surf (räcker garanterat, har Wifi både hemma och på arbetsplatsen)

385kr i månaden känns helt okej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback