Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-10, 20:52
  #1
Medlem
Tjena!!

Det är så att ja försöka koppla in mig iomega hårddisk! Allt går fint, datorn ger de där "connect ljudet" och hårddisken går på fint å arbetar. Det problemet ligger i är att ja inte får nån ikon på "min dator" som ja kan klicka på!

Nån som vet hur ja löser detta problem?
sitter på windows 7
Citera
2012-09-10, 20:54
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du formaterat HDD under diskhanteringen?
Citera
2012-09-10, 20:55
  #3
Medlem
micaeles avatar
Läs igenom dessa sökresultat och se om du hittar något måltidsnyttigt.

https://www.google.se/#hl=sv&sclient...rive+windows+7
Citera
2012-09-10, 21:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du formaterat HDD under diskhanteringen?


vad menar du med det? Jag är inte så bra på sånt där med datorer, är nämligen tjej =)
Citera
2012-09-10, 21:20
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Klicka in under denna text i din dator -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Administrationsverktyg\Datorhantering\Dis khantering.

Där bör du kunna se denna hårddisk och bör visar som ej allokerat. Markerar där och högerklicka med datormusen och välj där formaterar. Välj det som visas på rutan. Välj hårddisken som NTFS. Det tar någon minut och därefter ska du kunna se hårddisken under den här datorn.
Citera
2012-09-10, 21:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Klicka in under denna text i din dator -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Administrationsverktyg\Datorhantering\Dis khantering.

Där bör du kunna se denna hårddisk och bör visar som ej allokerat. Markerar där och högerklicka med datormusen och välj där formaterar. Välj det som visas på rutan. Välj hårddisken som NTFS. Det tar någon minut och därefter ska du kunna se hårddisken under den här datorn.

Jag hittade ej allokerat hårddisken, men dock fattar ja inte hur jag ska formatera den och välja den som ntsf?
__________________
Senast redigerad av Crackjuice 2012-09-10 kl. 21:31.
Citera
2012-09-10, 21:35
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag antar att denna hårddisk är en extern sådan, eller?

Har du provat med någon annan USB-ingång?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback