Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-10, 15:36
  #1
Avstängd
NikkiLaudas avatar
Efter alla skandaler av politiker genom åren med missbruk av skattebetalarnas pengar på spritfester, chokladkakor, bostäder, lyxresor mm. Jag tycker alltid att politiker kommer oftast för billigt undan, förutom Olof Palme och Anna Lindh som blev mördade. Den sistnämnde dödades iofs inte av något politiskt motiv. Olof vet man väl inte 100% säkert heller om det var politiskt motiv bakom även om det lutar åt det.

Min fråga är, skjuts det för lite politiker som inte sköter sig?
Citera
2012-09-10, 15:42
  #2
Medlem
Nu råkar det vara väldans olagligt att skjuta politiker. Men om det vore det lagligt så var svaret definitivt "JA"
Citera
2012-09-10, 15:44
  #3
Medlem
Om man avrättar hela riksdagen så kommer det 369 nya som gör samma sak.
Citera
2012-09-10, 15:49
  #4
Medlem
mryellowmans avatar
Titeln gjorde min dag och nej det skjuts inte för lite politiker. Hur kan man egentligen avgöra vem som förtjänar döden eller inte. För att det ska kännas rätt det är ju bara utifrån ens personliga värderingar.
__________________
Senast redigerad av mryellowman 2012-09-10 kl. 15:54.
Citera
2012-09-10, 15:56
  #5
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag tror inte att Sverige skulle må dåligt av att en politiker om året avlivades. Kan inte se hur det skulle vara skadligt så svaret får nog bli ja.
Citera
2012-09-10, 16:09
  #6
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag tror inte att Sverige skulle må dåligt av att en politiker om året avlivades. Kan inte se hur det skulle vara skadligt så svaret får nog bli ja.

Kan man inte omförvandla det till arbetsläger istället!
Man har ju bedrivit legitima sådana runt om i landet, genom socialförvaltning, arbetsförmedling och sänsstyrelser. Men man har då låtit utförsäkrade jobba istället. Genom det har man sparat pengar på olika sätt. Och även här har man utnyttjat de som arbetat. Chefer har fått trädgårdar fixade m.m.
Man kan utveckla det i form av att kroppsfriska politiker får arbeta av den förstörelse de ha åsamkat landets ekonomi.
Man blir av med dom på så viss att skulden är enorm!
Citera
2012-09-10, 16:11
  #7
Medlem
vidLimess avatar
Det här är något även jag har grunnat på. Det ska vara förenat med risk att vara politiker Det måste finnas incitament för politikerna att inte riskera de pengar de stulit från oss, och en beväpnad befolkning som är beredd att ta till våld är det bästa sättet att utkräva ansvar. När en politiker hamnar i en beslutssituation där det ena alternativet innebär en stor risk för en felinvestering, ska politruken ta med i beräkningen att det är med livet som insats som det alternativet genomförs. På så vis kommer det så småningom inte vara så sexigt med skatt!
Citera
2012-09-10, 16:18
  #8
Medlem
birgerburgers avatar
Nu när demokratin är satt ur spel så är väl ett naturligt urval även bland politiker något i grunden positivt.
Citera
2012-09-10, 16:18
  #9
Avstängd
Kriminella och psykopater brukar inte vara på den goda sidan. Men ja på frågan! Riksdagen ser annars ut som Colosseum släng in några lejon vart annat år.
Citera
2012-09-10, 16:19
  #10
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Kan man inte omförvandla det till arbetsläger istället!
Man har ju bedrivit legitima sådana runt om i landet, genom socialförvaltning, arbetsförmedling och sänsstyrelser. Men man har då låtit utförsäkrade jobba istället. Genom det har man sparat pengar på olika sätt. Och även här har man utnyttjat de som arbetat. Chefer har fått trädgårdar fixade m.m.
Man kan utveckla det i form av att kroppsfriska politiker får arbeta av den förstörelse de ha åsamkat landets ekonomi.
Man blir av med dom på så viss att skulden är enorm!
Eftersom jag inte har någon möjlighet att låsa in någon i ett arbetsläger föredrar jag att avliva dem.
Citera
2012-09-10, 16:20
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikkiLauda
Efter alla skandaler av politiker genom åren med missbruk av skattebetalarnas pengar på spritfester, chokladkakor, bostäder, lyxresor mm. Jag tycker alltid att politiker kommer oftast för billigt undan, förutom Olof Palme och Anna Lindh som blev mördade. Den sistnämnde dödades iofs inte av något politiskt motiv. Olof vet man väl inte 100% säkert heller om det var politiskt motiv bakom även om det lutar åt det.

Min fråga är, skjuts det för lite politiker som inte sköter sig?

Jag tycker inte att politiker skall skjutas i demokratiska samhällen. Vi har som väljare och medborgare ett stort ansvar för vilka politiker vi väljer, och väljer vi fel får vi skylla oss själva.

De politiker som beter sig direkt brottsligt, eller i närheten moraliskt, bör givetvis avsättas och hamna i egenfinansierad karantän.
Citera
2012-09-10, 16:25
  #12
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikkiLauda
Efter alla skandaler av politiker genom åren med missbruk av skattebetalarnas pengar på spritfester, chokladkakor, bostäder, lyxresor mm. Jag tycker alltid att politiker kommer oftast för billigt undan, förutom Olof Palme och Anna Lindh som blev mördade. Den sistnämnde dödades iofs inte av något politiskt motiv. Olof vet man väl inte 100% säkert heller om det var politiskt motiv bakom även om det lutar åt det.

Min fråga är, skjuts det för lite politiker som inte sköter sig?

Är missbruk av pengar på spritfester, chokladkakor, bostäder, lyxresor mm. brott som du generellt sett tycker dödsstraff är en rimlig påföljd för eller är det just politikers missbruk av ovanstående du vill bestraffa på detta sätt. Eller menade du nån form av vigilanteavrättningar?

En personlig fråga - är du själv politiskt engagerad eller du nöjer dig med att flashbacka?

Som svar på din fråga så tycker jag inte det skjuts för lite politiker. Däremot kan jag sympatisera med i vad jag uppfattar som din frustration över hur vår nya politiker- och tjänstemannaadel handskas med offentliga medel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback