• 1
  • 2
2012-09-09, 12:27
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Jag har en lägenhet i centrala sthlm som jag bor i medan jag studerar, dock är jag skriven på min hemadress hos mamma och pappa.

Nu har jag planer på att flytta hem så jag tänkte hyra ut lägenheten i andra hand samtidigt som jag kammar hem bostadsbidraget.

Funkar det?

Vad händer om personen som flyttar in också söker efter ett bostadsbidrag? Då ser de väl att h*n söker bostadsbidraget till MIN lägenhet och då fattar de att något är fel?
Citera
2012-09-09, 13:54
Medlem
Malleusus avatar
du lär få betala tillbaka ditt bostadsbidrag isf men de kan ta upp till 2 år innan de märker att du har fått för mycket eftersom du har ett beslut att du ska få bostadsbidrag varje månad.
Citera
2012-09-09, 13:59
Medlem
Man måste väl vara skriven på den adress man söker bostadsbidrag för?
Citera
2012-09-09, 14:01
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse25
Man måste väl vara skriven på den adress man söker bostadsbidrag för?

Brev från försäkringskassan kommer till lägenheten men alla andra brev som är skrivna på mig kommer hem till mor och far.
Citera
2012-09-09, 14:02
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malleusu
du lär få betala tillbaka ditt bostadsbidrag isf men de kan ta upp till 2 år innan de märker att du har fått för mycket eftersom du har ett beslut att du ska få bostadsbidrag varje månad.

Så man måste bara betala tillbaka bidraget, man får alltså inte betala någon form av böter för det?

Man kan väl spela dum?
Citera
2012-09-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gogoimfrodo
Man kan väl spela dum?

Ja, men det gör dig inte ansvarsfri.
http://www.forsakringskassan.se/priv...IOUVGOTJHUUU2/

http://www.forsakringskassan.se/priv...vZ0FBIS9nQSEh/
Citera
2012-09-09, 15:41
Medlem
Citat:
Jag har en lägenhet i centrala sthlm som jag bor i medan jag studerar, dock är jag skriven på min hemadress hos mamma och pappa.