Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-09-09, 19:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogoimfrodo
Självklart spenderar jag inte dessa pengar direkt utan jag sparar dem i några år innan jag vågar börja använda dem.

Nu är det så att jag inte vågar hyra ut lägenheten mer än kanske 2 månader eftersom risken att åka fast blir för stor om man hyr ut den en längre tid.

Någon som har koll på exakt hur ofta och HUR de kollar upp sånt?
Med tanke på hur många som fifflar med bidrag i Sverige kan du tänka dig att de lägger ner en del resurser på att hitta dem. Men ge det ett försök och låt pengarna ligga ett tag om du nu känner för att snylta.
Citera
2012-09-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaux
skillnaden är att du får ingen fiffig återbetalningsplan utan du ska pynta igen allt direkt.

Fel, går bra att få avbetalningsplan även om det är fusk i grunden.
Citera
2012-09-09, 19:54
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Med tanke på hur många som fifflar med bidrag i Sverige kan du tänka dig att de lägger ner en del resurser på att hitta dem. Men ge det ett försök och låt pengarna ligga ett tag om du nu känner för att snylta.

Ja, jag har då inget dåligt samvete eftersom de kommer få tillbaka alla pengar + en förmögenhet till med tanke på all skatt jag kommer tvingas betala i framtiden.
Citera
2012-09-09, 20:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja, jag har då inget dåligt samvete eftersom de kommer få tillbaka alla pengar + en förmögenhet till med tanke på all skatt jag kommer tvingas betala i framtiden.
Jag kritiserar dig inte för din utökade skatteåterbäring så länge du inte uteslutande lever på bidrag.
Citera
2012-09-09, 20:03
Medlem
Du måste ju vara folkbokförd i den lägenhet som du har bostadbidrag för, det innebär att det mesta i postväg du får kommer komma till lägenheten du inte bor i, allt från banker, andra myndigheter, diverse fakturor kommer dimpa ner i lyan som du hyr ut i andra hand...
Citera
2012-09-09, 20:18
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Du måste ju vara folkbokförd i den lägenhet som du har bostadbidrag för, det innebär att det mesta i postväg du får kommer komma till lägenheten du inte bor i, allt från banker, andra myndigheter, diverse fakturor kommer dimpa ner i lyan som du hyr ut i andra hand...

Konstigt nog så får jag alla räkningar hem till mor och far.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag kritiserar dig inte för din utökade skatteåterbäring så länge du inte uteslutande lever på bidrag.

Nej fan, jag kan inte ens tänka mig att leva på bidrag. Fy fan vad tattigt. Livet blir tråkigt utan pengar.
Citera
2012-09-09, 22:10
Medlem
Citat:
Konstigt nog så får jag alla räkningar hem till mor och far.

Nej fan, jag kan inte ens tänka mig att leva på bidrag. Fy fan vad tattigt. Livet blir tråkigt utan pengar.

Då är du nog inte ens skriven (folkbokförd) i lägenheten du tänkte hyra ut i andra hand, då kan du inte få bostadsbidrag..
Citera
2012-09-10, 08:09
Medlem
H*n har förmodligen en särskild postadress. Det brukar i och för sig fk undra över när man söker bostadsbidrag.
Citera
2012-09-11, 17:05
Medlem
Men snälla nån! Ska du vara en jävla parasit för att spara pengar? Gör inte såhär, vi som verkligen behöver FK,s pengar det är vi som drabbas pga fifflare.
Citera
2012-09-13, 18:21
Medlem
Gogoimfrodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minus5
Men snälla nån! Ska du vara en jävla parasit för att spara pengar? Gör inte såhär, vi som verkligen behöver FK,s pengar det är vi som drabbas pga fifflare.

Jag tänker inte fiffla med det i alla fall. Har gjort lite research och just i mitt fall kommer det inte att fungera. Men varför skulle ni drabbas av det?
Citera
2012-09-13, 21:30
Medlem
Citat:
Jag tänker inte fiffla med det i alla fall. Har gjort lite research och just i mitt fall kommer det inte att fungera. Men varför skulle ni drabbas av det?

Vi betalar skatt. De pengar FK betalar ut är pengar som kommer från skattesystemet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in