Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-07, 17:22
  #1
Medlem
En extremt irriterande rugguggla i stan sitter och spyr galla mot några av stadens motorintresserade ungdommar.

Historien lyder att dom unga uttråkade 18-åringarna kör omkring på Ikeas parkering och sladdar om lördagkvällarna. Ruggugglan i fråga, bor kanske 300-500 meter från Ikea och har tydligen under sina Rosévins-aftnar störts något kopiöst av alla finniga snorvalpar.

http://bloggar.aftonbladet.se/fotbol...javla-idioter/

Detta inlägg skrev hon för några dagar sedan där hon iprincip säger att hon vill mörda folk. Kan "Motorintresserade ungdomar" vara en folkgrupp? För då är väl detta som ruggugglan skriver MINST hets mot folkgrupp?

Jag tillhör inte de motorintresserade ungdommarna, jag tycker väl själv att det kan vara smått onödigt att sladda sönder parkeringar och störa folk, men å andra sidan tycker jag ju inte att en vuxen människa ska uttrycka sig så som hon gör i sitt blogginlägg.

Jag bara stör mig nått fruktansvärt på kärringen som tror att hon är mer än vad hon är, hon skriver sin blogg som ingen läser, men det verkar vara ett stort intresse för henne att skriva den. Jag stör mig ännu mer att en vuxen människa uttrycker sig på det sättet.

Det jag vill göra, mest på jävelskap, är att se om det finns någon juridisk uppbackning till att polisanmäla hennes blogginlägg samt att skriva ett väldigt fint och välformulerat mail till Jan Hellin (VD, Ansvarig utgivare på AB) där jag tydligt uttrycker hur hon smutskastar hela varumärket Aftonbladet genom sitt inlägg, att folk har tagit illa upp och kännt sig hotade, bara för att få henne nerstängd. Sånna som hon ska inte få blogga.
Citera
2012-09-07, 17:27
  #2
Medlem
MadDog76s avatar
Läste bloggen & tror nog att man kan anmäla henne för det hon skrivit..
Citera
2012-09-07, 17:30
  #3
Medlem
benkebengts avatar
Nej eftersom att epa-raggare inte är: hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Citera
2012-09-07, 17:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benkebengt
Nej eftersom att epa-raggare inte är: hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Okej stryk Hets mot folkgrupp då. Men Olaga hot? Förargelseväckande beetende? Tänker mest på att hon inte pekar ut någon specifik, hotet i sig är ju ganska luddigt och grundlöst eftersom hon bara hotar "ER"
__________________
Senast redigerad av wallenit 2012-09-07 kl. 17:37.
Citera
2012-09-07, 17:44
  #5
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallenit
Okej stryk Hets mot folkgrupp då. Men Olaga hot? Förargelseväckande beetende? Tänker mest på att hon inte pekar ut någon specifik, hotet i sig är ju ganska luddigt och grundlöst eftersom hon bara hotar "ER"
Olaga hot skulle jag nog säga.

Dock är du helt rätt ute när det blir lite problematiskt iom att hon inte riktar det mer specifikt än motormänniskor som sladdar runt och för oväsen någonstans i närheten av IKEA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback