Citat:
Ursprungligen postat av EarlOfWarwick
Även om så vore fallet, betyder inte evigt rum + evig tid att allt har hänt ett oändligt antal gånger. Varför inte? Betänk detta: Du konstruerar ett tal som ser ut så här: 0.12121212 ... Tänk att talet har ett oändligt antal siffror. Detta betyder inte att alla tal förekommer däri.
Påstod aldrig att allt har hänt ett oändligt antal gånger, utan att allt som har hänt har hänt ett oändligt antal gånger, ser du skillnaden? Jämför de där 121212 som att 1 är händelsen Big Bang och att 2 är händelserna mellan Big Bang och till dess att universum helt försvinner.
Angående det andra, jag tror som sagt inte på det jag skrev i denna tråden utan det speglar bara vad någon som inte tror att universum har en skapare måste tro om denne inte tror att hela universum bara skapade sig självt helt random utan anledning, som forskare och andra "ickereligiösa" som köper deras prat MÅSTE tro om de inte tror på det jag föreslår i början av tråden. Och att tro att universum bara skapade sig själv sådär är för mig ofattbart och att nästan hela moderna världen smutskastar iden om att vårt universum kan ha skapats av ett medvetande är också helt vrickat.
Jag gillar väl helt enkelt inte tanken om att bli tillsagd att någonting inte går att förstå sig på på grund av att det är odefinierbart, vi saknar ju helt enkelt ord i vårt språk för att tala om detta!
Förstår om ovanstående meningar blev lite svåra att förstå och ursäktar för det, men jag är inte van vid att tänka på sånt här och än mindre skriva om det.

Skola imorn dags att drömma, peace!