Citat:
Ursprungligen postat av EarlOfWarwick
ven om s vore fallet, betyder inte evigt rum + evig tid att allt har hnt ett ondligt antal gnger. Varfr inte? Betnk detta: Du konstruerar ett tal som ser ut s hr: 0.12121212 ... Tnk att talet har ett ondligt antal siffror. Detta betyder inte att alla tal frekommer dri.
Pstod aldrig att allt har hnt ett ondligt antal gnger, utan att allt som har hnt har hnt ett ondligt antal gnger, ser du skillnaden? Jmfr de dr 121212 som att 1 r hndelsen Big Bang och att 2 r hndelserna mellan Big Bang och till dess att universum helt frsvinner.
Angende det andra, jag tror som sagt inte p det jag skrev i denna trden utan det speglar bara vad ngon som inte tror att universum har en skapare mste tro om denne inte tror att hela universum bara skapade sig sjlvt helt random utan anledning, som forskare och andra "ickereligisa" som kper deras prat MSTE tro om de inte tror p det jag freslr i brjan av trden. Och att tro att universum bara skapade sig sjlv sdr r fr mig ofattbart och att nstan hela moderna vrlden smutskastar iden om att vrt universum kan ha skapats av ett medvetande r ocks helt vrickat.
Jag gillar vl helt enkelt inte tanken om att bli tillsagd att ngonting inte gr att frst sig p p grund av att det r odefinierbart, vi saknar ju helt enkelt ord i vrt sprk fr att tala om detta!
Frstr om ovanstende meningar blev lite svra att frst och ursktar fr det, men jag r inte van vid att tnka p snt hr och n mindre skriva om det.

Skola imorn dags att drmma, peace!