2012-10-20, 10:07
Bannlyst
Varför, varför, varför måste du hävda dig med byrokratspråk hela tiden, bogo?!? Alla här vet ju att du inte har särskilt mycket utbildning, så varför hålla på med sånt fjoll? Du blir ju bara till åtlöje, är det det du vill???!!!???
Citera
2012-10-20, 10:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det kanske kommer att förvåna dig, men jag är en inbiten 'bikare' med en sådär stor överdekorerat bjässe av en motorcykel, med tre MC-Europa korsninger bakom mig och inte en trafik-olycka på 40 år.

Vi kan ju vända på din miserable allegori och säga, att det skulle vara önskvärd om din religiösa retorik kunne bli lika bra som min MC-körning.
Okay, jag trodde väl inte att du var osäker i trafiken. Du har ju ändå uppnått en viss ålder och dåliga förare sorteras ju bort.

Men ditt förstånd behöver renoveras. Det finns ett stort gap mellan verkligheten och dina beskrivningar av den. Om du inte bara är ute efter att störa diskussionerna i tråden, så försök att börja använda ett vardagligt språk. Ditt konstlade språk är vare sig väldefinierat eller begripligt för de oinvigda.

Och jag väntar fortfarande på din validering av relativismen i filosofi-tråden, dit mitt inlägg om relativistreligionen snabbt blev flyttat:

https://www.flashback.org/t1989448
Citera
2012-10-20, 10:19
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Okay, jag trodde väl inte att du var osäker i trafiken. Du har ju ändå uppnått en viss ålder och dåliga förare sorteras ju bort.

Men ditt förstånd behöver renoveras. Det finns ett stort gap mellan verkligheten och dina beskrivningar av den. Om du inte bara är ute efter att störa diskussionerna i tråden, så försök att börja använda ett vardagligt språk. Ditt konstlade språk är vare sig väldefinierat eller begripligt för de oinvigda.
förstår inte varför bogomil ska anpassa sig till oinvigda när du förstår honom. Tycker det räcker med detta som i fettstil att måla ut någon som trög eller har missat din exelense av förståelse av religiösa saker. fan du vet redan det finns olika åsikter inom ämnet.

ditt exempel som ni pratat om i några inlägg går fakiskt in på alla saker vilket är lite problemet.

https://www.flashback.org/sp39922388
Citera
2012-10-20, 10:31
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=AskMeAboutJesus] ...så hemskt att jesus dog..
...hur många fler har torterats om vi tittar bakåt.. ägnar du dem formler också där de ska inkarnera sig till fungerande liv eller det inbringar inte att jobba? nej du föredrar himlen.

Du som inte prioriterar fysisk verklighet och ens vill förstå det, då det är mer fritt med den fria teorin, den kan ge dig fler rätt.. något ditt samvete så väl vet.
...utan bevis.. ..ännu bättre för vad du kallar kreativitet, men det är ju att hålla sig inom det trånga och med hjälp att matematikens grepp strypa kritik.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-10-20 kl. 10:51.
Citera
2012-10-20, 10:33
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag har ingen svans. Och du är dum. Och elak och lögnaktig. Och rädd!
Ditt sätt att matematisera en historisk schimär är enbart lansering men inte ens den lilla låga förståelsen av vad sann materialism består av klarar du, i försöket att framstå som matematiskt ännu djupare eller andlig? inte, det är bara den ekonomiska snikenheten som tittar ut... med 1 person ur en redan låst bok, är vad, skåpmat som är så näringsfattig, därpå andefattig, varur du ändå vill pressa fram "andlighet"
Förgjort arbete, du fyller bara i mallar.. vars konturer är borta men som du vill lansera som något nytt och häftigt för att du pressar in en och annan formel, men ooj så andligt, du överskattar dig själv och underskattar andra, i den fula taktikten att tror man inte på jesus och gud=ingenting så är det förtretligt att du inte går hem
Attns då.. sekterismavknoppning är kanske inte så lätt va, även om du nog är van vid lättare acceptans, då jesus gjorts så magisk . Dvs tillverkats.. det vill du icke veta av utan istället fortstta tro.. då det inbringar mer hänförelser..
För mig är det en pur flopp med din metodiska matematisering, du får ha professur i teoretisk matte, hjälps inte.. då det redan avslöjats.
Citera
2012-10-20, 10:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Varför, varför, varför måste du hävda dig med byrokratspråk hela tiden, bogo?!? Alla här vet ju att du inte har särskilt mycket utbildning, så varför hålla på med sånt fjoll? Du blir ju bara till åtlöje, är det det du vill???!!!???

Tjäna, hur mårru? Ja mår super själv. Men hörrudu polarn, ja ....allså Bogo ..... har åsso ett såhär kvällskurs i krystalkula-skådning ..... Claire Voyanse tror ja kursledaren hette, men ja minns inte precist, för ja ogillar svåra ord ..... så ja kan liksom du och JagvetalltomJesusochallting och Iesho utan att VETA något likabra GISSA mig till saker.

Å sånt är bra, för när ja och mina MC-polare skall hojta åt andra MC-gäng eller när vi doskuterar flisosfoli, då kan jag ta fram krystalkulan och hitta på saker om dom domma.

Det ä nämligen kul att hojta.
Citera
2012-10-20, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tjäna, hur mårru? Ja mår super själv. Men hörrudu polarn, ja ....allså Bogo ..... har åsso ett såhär kvällskurs i krystalkula-skådning ..... Claire Voyanse tror ja kursledaren hette, men ja minns inte precist, för ja ogillar svåra ord ..... så ja kan liksom du och JagvetalltomJesusochallting och Iesho utan att VETA något likabra GISSA mig till saker.

Å sånt är bra, för när ja och mina MC-polare skall hojta åt andra MC-gäng eller när vi doskuterar flisosfoli, då kan jag ta fram krystalkulan och hitta på saker om dom domma.

Det ä nämligen kul att hojta.
En klar förbättring!
Citera
2012-10-20, 10:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jag bryr mig inte det minste om dina åsikter om min kompetens som trafikant. Det centrala är ditt bedrövliga bruk av allegorier.

Citat:
Det finns ett stort gap mellan verkligheten och dina beskrivningar av den.

Det kan diskuteras. Jag användar ett legitimt fakta-underlag, du användar piratiserat/förvränd kunskap och en hemmasnickrat metodologi.

Citat:
Om du inte bara är ute efter att störa diskussionerna i tråden, så försök att börja använda ett vardagligt språk. Ditt konstlade språk är vare sig väldefinierat eller begripligt för de oinvigda.

Dina upprepade försök på att införa 'en spade är en spade' terminologi ÄR noterade OCH förkastade (för min del).

Citat:
Men ditt förstånd behöver renoveras.

Och jag väntar fortfarande på din validering av relativismen i filosofi-tråden, dit mitt inlägg om relativistreligionen snabbt blev flyttat:

Där min kommentar .... liksom här ..... är: Lite mera saklighet och en del mindra ad hominem, tack.
Senast redigerad av Bogomil 2012-10-20 kl. 11:02. Anledning: typo
Citera
2012-10-20, 10:55
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
förstår inte varför bogomil ska anpassa sig till oinvigda när du förstår honom. Tycker det räcker med detta som i fettstil att måla ut någon som trög eller har missat din exelense av förståelse av religiösa saker. fan du vet redan det finns olika åsikter inom ämnet.

ditt exempel som ni pratat om i några inlägg går fakiskt in på alla saker vilket är lite problemet.

Jo, på ett ytligt sätt förstår jag honom, men han framstår närmast som autistisk när han reflekterar på tankar om andlighet och mänskliga relationer.

Asså man behööver ju inte skriva såm man snackar va, men ett normalt tisdningsspråk ska han väl kunna leverera. Iofs misstänker jag att han har språkproblem pga anglosaxiskt modermål: om man översätter hans texter via Google och låter rösten läsa dem på engelska så blir innebörden ibland faktiskt något klarare.
Citera
2012-10-20, 11:13
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Jo, på ett ytligt sätt förstår jag honom, men han framstår närmast som autistisk när han reflekterar på tankar om andlighet och mänskliga relationer.

Asså man behööver ju inte skriva såm man snackar va, men ett normalt tisdningsspråk ska han väl kunna leverera. Iofs misstänker jag att han har språkproblem pga anglosaxiskt modermål: om man översätter hans texter via Google och låter rösten läsa dem på engelska så blir innebörden ibland faktiskt något klarare.
jo visst, men nu bryr jag mig faktiskt inte hur någon skriver inlägg. Du förstår honom rätt väl verkar det som och gillar inte dina språkproblems teorier som inte är relevanta alls här. bogomil är egentligen övertydlig, som jag inte förstår är ett problem. Säkerligen i detta forum är detta ett problem.

ontopic: Problemet är ditt exempel som jag skrev rätt kortfattat om. Allting är en lärningsprocess.
Citera
2012-10-20, 11:13
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift

Exaktamento, det handlar om styrning in till fållor/fällor där det väntar givna chefer med längtans fröjd att krossa det som avslöjar, något jag kallar för trotsig men också hårdför, ensidig vilja att avtacka sig eklekticism, vad nu det var...
Det har något med konkurrens att göra, eftersom det är vinstmaskiner som måste giltigförklara jesusmyten bland det andra; vad jag läst ur ieshe the jesuslover, så är det utöver detta också nationell aspekt som pådyvlas eftersom han genomgående diskriminerat den gängse kanske kyrkliga mer sakrala modellerna av "hur man ska tro"
....dvs man ska inte tro man är något
Citera
2012-10-20, 11:19
Bannlyst
Jantelagen är underskattad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in