Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De fyra bibliska evangelierna är mer detaljerade. De är också bättre litterärt.
Det är inte det att "kallas" för ovillig. Båda sidor ÄR ovilliga.
Jo, historieskrivning handlar mycket om kungar och herremän och därför är dessa dokumenterade om kanske inte så sanningsenligt.
Jag tror inte att du förstår Jesus budskap? Vilka lärjungar gav bort alla sina ägodelar till de fattiga för att visa sitt förtroende för Gud? Ingen följde budskapet och ingen kunde känna sig utvald:
– Varför säger ni Herre, herre när ni kallar på mig, om ni inte gör som jag säger? Vore jag er herre skulle ni lyda mig. När den dagen kommer ska många säga: Herre, herre, har vi inte predikat i ditt namn och drivit ut demoner och gjort många kraftgärningar? Men då ska jag förklara för dem: Jag känner er inte. Gå härifrån, ni ogärningsmän.
– Även om ni nu är som barn som sitter i mitt knä, men inte lever efter mitt budskap och gör min fars vilja, så kommer jag att säga till er: Gå härifrån, ni ogärningsmän.
– Den som kommer till mig och hör mina ord och handlar efter dem, han är lik en förståndig man som gräver djupt och bygger sitt hus på fast berggrund. När floden svämmar över och vattnet vräker sig mot huset, så rubbas inte huset eftersom det är välbyggt. Men den som hör och inte handlar, han är lik en oförståndig man som bygger sitt hus på lös sand utan att gräva ner till berggrunden. När floden kommer och sköljer bort sanden, så rasar huset ihop och förödelsen blir stor.
Vad du missar är att tro antingen för mycket eller för lite, du har pengar som parameter 1, prio ett är... gud ? nej, prio ett för dig är pengar. Då vi är väldigt upplysta med både gud och ekonomi i denna del av världen, ja förutom det vetenskapliga, så kommer du inte undan med varken korancitat eller bibelcitat, där du stoppar in muhammed handlar i själva verket om DIG, ditt eget behov av rättfärdigande av gräl som du egentligen skulle vilja undvika men inte kan p.g.a du bedrar med citat ur böcker som för längesedan inte står som konstanter.
Som vanligt förskjuter du din egen roll, eftersom du har lite matte i bagaget att slira med, som tur är så finns det klarhuvuden vilka förstår värdet av siffror och värdet av ordvalörer.
Du kan ta mässandet och köra det i förskolor, berätta för dem som ännu inte vet varför ett bröd kostar 30 spänn istället för 3 spänn.. och fortsättningsvis laborera med dem och deras rätt att ifrågasätta allt, som du vet ifrågasätter barn allt, att du också gör det är enbart tecken på att du inte nått medvetenhetsgraden av sunt förnuft.
Du borde veta bättre än att som vuxen (om du inte gentligen är 15 år gammal vilket du ibland ger uttryck för, via argumenteringen då.. sitta och knåpa ihop kronor med gud, eftersom kristendomen gjort det så vill du istället komma ifatt med att även muhammed ska kunna propsa på några miljoner för att "jämka" godtyckligt. När du vet att gudssnacket handlar om bedrägeri av stora mått, att kristendom judendom och islam ständigt hävdar sina teser och testar vulgärt "teser" fullständigt samvetslöst i t.o.m akademier vilka enligtdina gudomliga inkomster ska slå rot? säg aggressioner och rättfärdigandet av att gud inte alltid -kan-prata-dravlet med matematikfloskler som , där det är milt sagt korrupt att ens ta gud som faktor att pressa in i manchetten vid skrivningarna om vad som är och inte är.
Mycket ohederligt av dig, det hör inte ihop med medvetenhet och kunskap om tingens riktiga ordning. Det är därför jag gissar att du är involverad i bedrägeri, bara därför.