2012-12-31, 09:29
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Domen är ointressant. Dina texter, din bildsamling och dina skelett ger en tydlig bild av din störning. Man känner uppriktig sympati med dig och dina anhöriga. Det måste extremt ångestladdat att ha vetskapen om vem du är och vad du står för och samtidigt kunna fungera ihop med dig. Det är oerhört svårt, för att inte säga omöjligt, att acceptera att det finns individer som går runt i vårt samhälle och längtar efter att ha sex med döda människor, som tänder på lukten från en död kropp, som tycker döda ögon är sexiga. Som fantiserar om att ha sex med sin partner efter att den är död. Förstår att din ex-kille var livrädd för att du skulle göra honom illa, alternativt inte lägga fingrarna emellan uitfall han skulle blivit allvarligt sjuk/skadad.

Det spelar liksom ingen roll vad du dömdes respektive friades för. Man kan givetvis inte dömas för vad man har för sexuella preferenser så länge man inte bevisligen gör en lagöverträdelse, men likväl kan man som dig vara helt galen. Att du bemöter de som hämtar fakta om dig från fupen som individer med problem inom autismspektrat är ju bara nonsens. du gör nog bäst i att förstå att det du gjort, tycker och gillar i allas ögon är helt sjukt, och att de flesta skulle föredra att ha sådana som dig inom lås och bom långt från oss andra. Att det finns ett fåtal individer här som försvara dig tyder ju bara på att vi lever i ett dysfunktionellt samhälle där till och med fullblodspsykopater har yttrandefrihet. Du skulle göra bäst i att bara sluta skriva här och söka psykiatrisk hjälp.
Det är inte bevisat att hon tänder på döda kroppar, men även om hon gör det; who da fuck cares? Hur fan orkar du vara så besatt av andras eventuella parafilier? Alla är olika och tänder på olika saker, men vissa är bara intresserade av vissa ämnen UTAN att tända på det. Vet inte tillräckligt mycket om H för att förstå hennes situation, men du borde fan stanna upp och lyssna på henne, om du besöker denna tråd för att lära dig något nytt. Men det skulle inte förvåna mig om du sitter och drar i femcentimetaren och lider av din ensamhet och sociala inkompetens.
Citera
2012-12-31, 09:52
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det är inte bevisat att hon tänder på döda kroppar, men även om hon gör det; who da fuck cares? Hur fan orkar du vara så besatt av andras eventuella parafilier? Alla är olika och tänder på olika saker, men vissa är bara intresserade av vissa ämnen UTAN att tända på det. Vet inte tillräckligt mycket om H för att förstå hennes situation, men du borde fan stanna upp och lyssna på henne, om du besöker denna tråd för att lära dig något nytt. Men det skulle inte förvåna mig om du sitter och drar i femcentimetaren och lider av din ensamhet och sociala inkompetens.
Vem är besatt? Det är väl HL's avvikande besatthet som gett upphov till denna tråd. Du får nog bara stilla acceptera att de flesta människor inte kan förlika sig med hennes parafilier. Men du har i sak rätt. Hon ges på tok för mycket uppmärksamhet. Lås in och glöm bort hade varit att föredra.
Citera
2012-12-31, 10:02
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Vem är besatt? Det är väl HL's avvikande besatthet som gett upphov till denna tråd. Du får nog bara stilla acceptera att de flesta människor inte kan förlika sig med hennes parafilier. Men du har i sak rätt. Hon ges på tok för mycket uppmärksamhet. Lås in och glöm bort hade varit att föredra.
Det jag menar är att man kan (och bör) bemöta henne med respekt. Du må ogilla hennes intressen, men istället för att iscensätta ett svårt PMS-anfall kan du hålla dig till sakfrågan. Dina känslor kan du spara tills det är läggdags.
Citera
2012-12-31, 10:06
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Det jag menar är att man kan (och bör) bemöta henne med respekt. Du må ogilla hennes intressen, men istället för att iscensätta ett svårt PMS-anfall kan du hålla dig till sakfrågan. Dina känslor kan du spara tills det är läggdags.
Läs mina inlägg igen innan du yttrar dig. Jag är extremt saklig, allt jag diskuterat återfinns i fupen, domen och bottnar i hennes egna ord, bild- och sakinnehav.

Känslostormarna står du själv för.
Senast redigerad av Kamelfittan 2012-12-31 kl. 10:14.
Citera
2012-12-31, 10:24
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Läs min inlägg igen innan du yttrar dig. Jag är extremt saklig, allt jag diskuterat återfinns i fupen, domen och bottnar i hennes egna ord, bild- och sakinnehav.

Känslostormarna står du själv för.
Nu har jag läst PMS-inlägget igen och undrar: Är följande, enligt dig, neutralt och fritt från känslor?

"Man känner uppriktig sympati med dig och dina anhöriga."

"Det är oerhört svårt, för att inte säga omöjligt, att acceptera att det finns individer som går runt i vårt samhälle och längtar efter att ha sex med döda människor, som tänder på lukten från en död kropp, som tycker döda ögon är sexiga. Som fantiserar om att ha sex med sin partner efter att den är död. Förstår att din ex-kille var livrädd för att du skulle göra honom illa, alternativt inte lägga fingrarna emellan uitfall han skulle blivit allvarligt sjuk/skadad."

"Du gör nog bäst i att förstå att det du gjort, tycker och gillar i allas ögon är helt sjukt, och att de flesta skulle föredra att ha sådana som dig inom lås och bom långt från oss andra."

"Du skulle göra bäst i att bara sluta skriva här och söka psykiatrisk hjälp."

Om det där är neutralt är min kuk 30 cm lång.

Bara för att du inte använder svordomar eller ett överdrivet antal utropstecken utesluter det inte att du är en mycket känslig individ som har oerhört svårt för att acceptera våra olikheter som människor.

HL: Jag har hängt med dåligt i tråden på sistone (har varit mycket IRL som prioriterats). Men jag undrar: vad skulle du ha pannlampan, kofoten med mera till? Alltså; de där verktygen. Var det bara "bra saker att ha hemma" och något som polisen slängt ihop, tagit ur sitt sammanhang och använt som bevismaterial i brist på annat, eller finns det någon önskan om att gräva upp skelettdelar till din samling?
Citera
2012-12-31, 10:42
Medlem
johanness avatar
sluta käbbla.
/mod
Citera
2012-12-31, 10:58
Medlem
Tråden handlar ju om skelettfynden, men uppväxt och bakgrund har naturligtvis också betydelse för personen man blir, intressen man utvecklar och situationer man hamnar/försätter sig i. Skelett-historien uppdagades i samband med en snedtändning på alkohol och personligen tror jag att de här snedtändningarna, delvis i alla fall, speglar förträngd vrede i ungdomen. Min tolkning är att du, Helena, hade mycket vrede mot mamman, medveten och omedveten, och denna vrede kom inte ut utan kapslades in. Du behöll vreden inom dig. Jag kan inte de rätta termerna, men det är ju väldigt lekmannamässigt det här. Det jag är lite nyfiken på är dina nattliga drömmar genom åren. Jag har nämligen själv en del erfarenhet av detta med förträngd vrede i ungdomen och för mig yttrade det sig i 20 år av extremt våldsamma nattliga drömmar. Jag slaktade folk på de mest bestialiska sätt varje natt i 20 år. Var det likadant för dig Helena?
Citera
2012-12-31, 11:06
Medlem
why123s avatar
Helena, får jag ställa en enkel fråga? Vad får du ut av att skriva här?

Edit: om du beskriver förhållanden i arresten och vägrar svara på andra frågor, så förstår jag. Det är ju uppenbart vidriga förhållanden i arresten och de ska lyftas fram, men i övrigt!
Senast redigerad av why123 2012-12-31 kl. 11:11. Anledning: ..
Citera
2012-12-31, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
"Jag lever ett udda liv men jag är ingen knäppis, inget psykfall. Jag vet inte om jag har Aspergers men när jag blir intresserad av något så blir jag det väldigt mycket. Mina intressen blir hela mitt liv, säger hon till Göteborgs-Posten."
http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/734505-skelettkvinna-talar-ut-infor-domen

Glöm ej att denna tråden handlar om dig. Den världsauktoritet som dina fans utger dig för att vara.. Att du dessutom projicerar din autism hjälper föga. Jag har ertappat och konfronterat dig med dina egna lögner och nu är matchen slut. Du saknar sjukdomsinsikt till den grad att troligen är tvångsvård på rättspsyk det enda som har en minimal chans att rädda dig från dina egna lögner och patologiska perversioner. Dock tror jag det är helt kört för dig, tyvärr!
Nej jag är övertygad om att du har en autismspektrumstörning eller någon annan störning. För du är FÖR enkelspårig helt enkelt. Att du blir så upprörd som du blir bevisar för mig att jag har rätt. Jag brukar ignorera dig för jag orkar inte diskutera med autister, inget illa menat.

Inom sinom tid kommer hela grejen att avslöjas, det kanske kommer bli en och annan som blir förundrad men jag vet vad jag gör faktiskt.

Jag har åtminstone ett brett känsloregister och kan justera mig i text och ändå uppfattning.
Citera
2012-12-31, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Ja, jo. En normal Svensson tycker säkert att det är skitkul.
Tror även att de flesta Svenssons har ett eller två Dahmer-klipp på sina Youtubekanaler. Eller inte.

Fast du svarade inte riktigt på varför du SOM VAR HELT OINTRESSERAD AV DAHMER laddar upp ett klipp på din Youtubekanal.

Fattar du verkligen inte att det är mysko, att dels säga att man är helt ointresserad av en seriemördare, sedan rätta folk när de har fel om samma seriemördare, till att faktiskt ladda upp ett klipp av sagda seriemördare?

Varför ens säga att du är HELT ointresserad, liksom?
Det är ju uppenbart att du är, eller har varit, väldigt intresserad.

EDIT: Inte för att jag bryr mig om någon är fascinerad av Dahmer, alltså. Utan det handlar såklart om dina lögner.
Ja, alltså jag är intresserad av rättsmedicin och mord och seriemördare tenderar till att vara lite halvintressanta eftersom man vill förstå hur de funkar. Ganska normal nyfikenhet. Jag vill dock påstå att mitt intresse för Dahmer eller något annan seriemördare är inom normalgraden (aldrig väldigt fascinerad eller intresserad men har sett dokumentärer och läst akademiska texter om det men det ser jag inte som om jag är intresserad av honom specifikt utan om helheten).

Det som är uppladdat på nätet visar ju hur töntig han var, det är HUMOR i min värld.
Citera
2012-12-31, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror ärligt talat att tråden tilltalar hennes snarare än tvärtom.
Hade du egentligen trott det hade du inte skrivit här och gött min "narcissism" eller hur? Det är ganska dumt i det stora hela att påstå att man tror jag gillar det och sedan vilja skriva ned mig.
Citera
2012-12-31, 11:20
Bannlyst
Citat:
HL: Jag har hängt med dåligt i tråden på sistone (har varit mycket IRL som prioriterats). Men jag undrar: vad skulle du ha pannlampan, kofoten med mera till? Alltså; de där verktygen. Var det bara "bra saker att ha hemma" och något som polisen slängt ihop, tagit ur sitt sammanhang och använt som bevismaterial i brist på annat, eller finns det någon önskan om att gräva upp skelettdelar till din samling?
Pannlampan hade inte ens batterier och aldrig använts. Kofoten var oanvänd den också men den stora avbitartången klippte jag upp ett av mina lås med som jag tappat bort nyckeln till.

Alltså allt material var oanvänt utöver avbitartången. Jag fick dessutom tillbaka kofoten, avbitartången och massa andra verktyg. Men inte pannlampan och mina....våtservetter och några lösa batterier. Det är pinsamt egentligen hade de verkligen haft den uppfattningen de hade då hade jag fått mina våtservetter men inte fått min kofot. Det luktar illa helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in