2012-12-02, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Då stänger vi butiken och avslutar grävet med att finna hennes riktiga ID.

Ja du, här verkar du medveten att fallets fokus inte är vilket kön HL besitter.
Du konstaterar att den debatten skall tas i PM,där hör den hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skelettkvinnan åtalad för nekrofili –

Read more: http://www.exponerat.info/skelettkvinnan-atalad-for-nekrofili-bilder-finns-har/#ixzz2Dr6UghZM

Det finns en intressant kommentar om vem Helena va 1985 nämligen Daniel Karlsson och operationen ska då ha varit 1994.
.

Nu ha du tänkt om och tycker det skall börja debatteras igen drygt en vecka senare.
Inte nog med det du vill med hög sluddrig stämma poäntera att det är du som
lagt fram uppgifterna i tråden. (Jag väljer att inte citera det inlägget då det
var i stort sätt omöjligt att förstå.)

På vilket sätt har detta med fallet att göra,sett ur en objektiv/subjektiv vinkel?

Vill du vara snäll och förklara för oss andra som absolut inte fattar varför du envisas
med att haka upp dig på vad Damen har eller har haft innanför sina underkläder.
Citera
2012-12-02, 12:37
Medlem
getosts avatar
Kort fråga drabbadavFB -

hur kommer det sig att du inte svarar på några avgörande frågor från dem som betvivlar din identitet?
Citera
2012-12-02, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drabbadavFB
Det känns riktigt overkligt faktiskt, jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. Saken är ju den att jag följer det här rättsfallet med snudd på pervers nyfikenhet över alla morbida och bisarra detaljer innan jag inser att det är mig de talar om. Det hela känns alltså inte riktigt klokt och min uppfattning är att jag blivit utsatt för ett justitemord och mediadrev som är ganska spekulativ och elak.
Av allt som du anklagats för i rättsmålet, media och här i tråden, finns det nåt som stämmer? Mer än drogmissbruket och skelettdelarna/vapnen i din lägenhet? Var det du som drev gore-siterna?

Det var ju nån här som tog sig in i din e-post, och enligt vissa mail verkade det som om du var var på jakt efter lik/skelett, bl.a i korrespondensen med nån man i england? Att du skulle besöka Julie Andrews föräldrars grav mm? Och att du höll på att utbilda dig till sjuksköterska bl.a för att komma i kontakt med färska lik?

Du nämner att ditt minne försämrats p.g.a drogmissbruk, kan det vara så att du även "glömt bort" en del av de kriminella handlingar du anklagas för?
Citera
2012-12-02, 12:51
Medlem
Therons avatar
Citat:
Men jag mår bra i alla fall. Jag har varit väldigt vilsen senaste året när jag lade om mitt liv, kände mig omogen och var otroligt osäker på vem jag var. Det var jättejobbigt att inte ens ha några åsikter om något.

Innan dess hade jag i några år levt ett ganska rått liv, det var mycket droger och annat. Jag gjorde ganska hemska saker jag själv kände samvetskval för och tog vansinniga risker jag bara dagen efter vaknade upp från amfetaminruset och insåg hur jävla vansinnigt jag betett mig dagen innan.

Men det är över nu, jag har hittat mig själv. Tre månader på häktet och jag vet nu vem jag är och vad jag vill. Det är väldigt befriande att hitta hem eftersom jag i några år varit vilsen. Det skall bli riktigt roligt att få börja ett nytt liv en ny start utan drogerna, Jag är en obotlig optimist, det har jag varit hela tiden i häktet och skojat och hållt på.
Du skriver om vilsenheten när du började räta upp det destruktiva i ditt liv. Jag tror dig till fullo men är det inget som du bara "provar på" för att omgivningen tycker det? Tidigare har du skrivit att du provade på att leva samman med en man (det blev fyra år) men att det inte var något för dig pga din läggning. Fortfarande lär ni vara nära vänner. Får du idag hjälp och stöd från hans håll?

Hur uppstod Lelwani, vad bidrog till att nu råder en tvist om gravfrid och att alla vill veta vem du är för att förstå dig bättre? Med en sådan mänsklig och levande vetskap är det svårt att döma dig, men jag sitter inte i rätten.
Citera
2012-12-02, 13:01
Medlem
Finns nu på en sajt (exponerat.se) "äntligen" en skolkamrat (f.d) till Helena som uppger Helena vara man, nu ska man förstås ta allt som skrivs på nätet med en nypa salt, men jag tycker det känns genuint skrivet:

Helena [namn borttaget] är MAN nämligen Daniel Mattias Andreas Karlsson som har opererat sig 1994 jag gick i skola med honom 1985 och kommer mycket väl ihåg han. Han har en bror också som är lite äldre.

Att Helena själv inte förnekar detta rakt ut utan här leker en lek där hen påstår spekulationerna vara roande kan ju bero på att vederbörande är rädd för att bli påkommen med att blåljuga om något så fundamentalt som kön, dvs att det skulle vara icke-förtroendeingivnande för alla som stöttar hen vad gäller tron att hen inte är nekrofil. Notera slingrandet runt ordet kön hos Helena också, där hen skriver saker som "könskaraktäristika", attribut osv och "mina bröst är inte av silikon" (nähä, annan utfyllnad då kanske?) osv.

Ok, könet har inget direkt att göra med fallet, men förklarar faktiskt hur någon kan bli så besatt,d et är nämligen oftast män som blir besatta av sex. Att det skulle vara en kvinna ter sig däremot som smått unikt.
Senast redigerad av blomvattnare 2018-03-24 kl. 11:24.
Citera
2012-12-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Finns nu på en sajt (exponerat.se) "äntligen" en skolkamrat (f.d) till Helena som uppger Helena vara man, nu ska man förstås ta allt som skrivs på nätet med en nypa salt, men jag tycker det känns genuint skrivet:

Att någon kommenterar anonymt på exponerat.se med uppgifter som redan spekulerats i x antal gånger i denna tråd gör dem inte mer till en sanning. Kan lika gärna vara nån dåre härifrån som vill ge belägg för sin egen teori.
Citera
2012-12-02, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om du lägger ihop alla komponenter såsom skelettdelar i lägenheten, försäljning av dessa, diverse dubiösa bilder i datorn, du är förknippad med ett nick som uttryckligen sa sig ha varit nekrofil samt haft reella upplevelser av sex med död kropp, dina vapen i lägenheten samt din flipp som ledde till anhållning - kan du ens börja förstå att rättsväsendet vill pröva dig, att folk och media spekulerar kring ditt fall?

Sedan har jag också personliga erfarenheter av hur mycket medias bild av en händelse kan diffa mot verkligheten, att saker och ting när de blir en story, en myt, ofta ligger ganska långt från den så kallade verkligheten.
Ja jag förstår men det är fortfarande väldigt överdrivet allt. De hittade bara runt 20 000 bilder på min dator förövrigt.
Citera
2012-12-02, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kottrich
drabbadavFB: Jag måste få fråga. Allt som skrivits och spekulerats i här (visserligen är det ju sånt som görs här på flashan), är det inget du tagit illa vid dig av? Eller tar du det med en klackspark?
Det är klart det är ordentligt kränkande och ledsamt att folk påstår bisarra saker om mig som inte är sanna någonstans. Speciellt kränkande är äldreboendepåståendet. Men jag har suttit inne i tre månader och jag har ju bearbetat allt både en och två gånger om. Jag tror väl att chansen är stor att när jag väl landar så kanske jag kan bli deppig ett tag efter detta.
Citera
2012-12-02, 13:18
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Jag tror jag blir dömd för griftefridsbrott men väldigt ringa och vapenbrott och straffet lär motsvara häktningstiden. Griftefridsdomen kommer vara enbart för att förhindra mig från att kunna jobba med döda. Jag tror inte bättre än så alltså, en dom som skall "försvåra" för mig ifall ifall jag nu skulle vara orienterad åt det hållet.

Lat oss anta att detta skulle bli utfallet i tingsratten. Kommer du i sa fall att overklaga for att forsoka bli friad i hovratten? Eller kommer du helt enkelt att "vanda blad", acceptera domen och ga vidare?
Citera
2012-12-02, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ok, könet har inget direkt att göra med fallet, men förklarar faktiskt hur någon kan bli så besatt,d et är nämligen oftast män som blir besatta av sex. Att det skulle vara en kvinna ter sig däremot som smått unikt.

Är det verkligen det hela debatten går ut på för dig,
män kan bli besatta av sex, men kvinnor kan inte bli det, så därför
är det troligast att HL måste var man.

Då är dina argument lika svaga som den anonyma kommentaren
du länkat från exponerat.se.
Citera
2012-12-02, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChedgarBatikhesten
Av allt som du anklagats för i rättsmålet, media och här i tråden, finns det nåt som stämmer? Mer än drogmissbruket och skelettdelarna/vapnen i din lägenhet? Var det du som drev gore-siterna?

Det var ju nån här som tog sig in i din e-post, och enligt vissa mail verkade det som om du var var på jakt efter lik/skelett, bl.a i korrespondensen med nån man i england? Att du skulle besöka Julie Andrews föräldrars grav mm? Och att du höll på att utbilda dig till sjuksköterska bl.a för att komma i kontakt med färska lik?

Du nämner att ditt minne försämrats p.g.a drogmissbruk, kan det vara så att du även "glömt bort" en del av de kriminella handlingar du anklagas för?
Julie Andrews-grejen var en bekant till mig som är sjukligt stor fan av henne och ville att när vi åkte till London att vi skulle besöka mammans grav för att lägga en blomma där. Hon visste inte var graven fanns så jag kollade upp det åt henne och kunde finna platsen och till och med fick jag dödsattester till den här bekanta. Men den bekanta visade ju sig senare vara riktigt störd enligt min uppfattning och i förhör sade hon att hon var övertygad om att jag buggade hennes telefon och annat riktigt bisarra saker. Det var liksom inte svårt för polisen att inte ta in henne som ett vittne, hon verkade minst sakt instabil.
Citera
2012-12-02, 13:36
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Det var liksom inte svårt för polisen att inte ta in henne som ett vittne, hon verkade minst sakt instabil.

Efter genomläsning av samtligt tillgängligt material så råder det för mig ingen tvekan om vem som är instabil nämligen Daniel Mattias Andreas Karlsson numera Helena [namn borttaget] denna bisarra varelse som skändar lik å det grövsta.
Senast redigerad av blomvattnare 2018-03-24 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in