Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ja eller hur? Jag bor inte i Göteborg men har en mängd anhöriga som ligger begravda på kyrkogårdar som hon har gjort vägbeskrivningar till. Känns fan i mig olustigt.
Huruvida hon blir dömd eller inte kvittar tycker jag för blir hon dömd får hon som du säger några månader och får räkna av häktestiden, och hon kan likaväl inte bli dömd för det verkar inte som att åklagaren har så mycket att komma med. Skit sak samma. Oavsett är hon en fri kvinna rätt snart och kan i lugn och ro kartlägga nya platser för sin urban exploration, med de nyinköpta verktygen.
Det som är mest faschinerande i det hela tycker jag är hur hon kunde bli så här pass skadad i psyket. Knark och ångest och nekrofili och allt. Jag har altid trott att svaret på de flesta frågor man har om folk ligger i det de inte berättar. Hon har ju varit helt öppen med sitt missbruk, så det är nog inte där skon klämmer. Men man undrar ju över hemmes barndom, eftersom hon inte vill säga något om den. Synd att hon inte har en aning om att alla redan vet att hon växte upp som ett det. Jag tror det är därför som hon inte vill prata om sin uppväxt, för hon kände sig nog som en alien. Och var finns mamman i det hela undrar man ju. Har inte hört henne nämnas knappt mer än att hon är finska.
Och angående eventuellt skattebrott så finner jag det högst omöjligt att hon skulle ha tjänat stora pengar på sin handel med likdelar och bilder. För dem som någon gång har satt sin fot i Bergsjön vet att för en medelålders svensk kvinna är det det ultimata misslyckandet att hamna där vid 37 års ålder. Det finns inga dolda tillgångar tro mig, då hade hon aldrig bott där. Hon har väl poserat lite då och då på webcam med sina döskallar för en hundring här och där, det är vad jag tror.
Huruvida hon blir dömd eller inte kvittar tycker jag för blir hon dömd får hon som du säger några månader och får räkna av häktestiden, och hon kan likaväl inte bli dömd för det verkar inte som att åklagaren har så mycket att komma med. Skit sak samma. Oavsett är hon en fri kvinna rätt snart och kan i lugn och ro kartlägga nya platser för sin urban exploration, med de nyinköpta verktygen.
Det som är mest faschinerande i det hela tycker jag är hur hon kunde bli så här pass skadad i psyket. Knark och ångest och nekrofili och allt. Jag har altid trott att svaret på de flesta frågor man har om folk ligger i det de inte berättar. Hon har ju varit helt öppen med sitt missbruk, så det är nog inte där skon klämmer. Men man undrar ju över hemmes barndom, eftersom hon inte vill säga något om den. Synd att hon inte har en aning om att alla redan vet att hon växte upp som ett det. Jag tror det är därför som hon inte vill prata om sin uppväxt, för hon kände sig nog som en alien. Och var finns mamman i det hela undrar man ju. Har inte hört henne nämnas knappt mer än att hon är finska.
Och angående eventuellt skattebrott så finner jag det högst omöjligt att hon skulle ha tjänat stora pengar på sin handel med likdelar och bilder. För dem som någon gång har satt sin fot i Bergsjön vet att för en medelålders svensk kvinna är det det ultimata misslyckandet att hamna där vid 37 års ålder. Det finns inga dolda tillgångar tro mig, då hade hon aldrig bott där. Hon har väl poserat lite då och då på webcam med sina döskallar för en hundring här och där, det är vad jag tror.
Fast om jag förstår det korrekt så är ju de delar som åklagaren menar tyder på nekrofili hemligstämplade och om det t.ex. visar sig att benknotor t ex har diverse kroppsvätskor ifrån den undre regionen på sig, kan hon nog får ett rejälare straff.
Sedan är det nog ingen som tror hon är rik. Men att det krävs en hel del pengar bara för att betala mat och hyra är väl ingen nyhet och bara för detta ändamål krävs ett antal tusenlappar per månad och så har det varit i typ 20 års tid för henne. Kan lova att det är tufft att skrapa ihop minst 6-7000 kr per månad om man inte har ett jobb eller bidrag! I det läget är det inte underligt att man undrar vad människan har levt på, luft eller?
Jag tror hon har gjort ett antal större affärer på sina kranier och skit, det visar ju också Paypalkontot där det rasslat in en massa dollar. Sedan har hon kanske levt på typ 50 000 kr under några månader för att sedan desperat sälja av mer benknotor. I värsta fall visar de kartor där hon markerar gravar faktiskt var hon varit och grävt upp skelett som hon kanske sedan sålt på ebay. Hennes eget försvar "ni har inte hittat en spade hemma hos mig" är löjeväckande. Om man tjänar 50 000 kr på ett skelett kan man säkert offra en spade genom att slänga den efter dådet om man är rädd att åka fast, det bevisar ingenting. Dessutom brukar åtminstone mindre spadar finnas att låna på kyrkogårdarna, precis som vattenkannor finns. Kanske även finns rejälare spadar där, det vet jag inte. Nåja.
Jag tror inte hennes socialfobi förbättrats av att hon umgåtts med mest döingar
Däremot kan hon ju varit inskriven på AF, men att hon vid 37 bast och utan fullständig gymnasieutbildning eller arbetserfarenhet skulle kunna vara ens i närheten av ett arbete är givetvis fullständigt osannolikt.