2012-11-29, 02:19
Medlem
http://vesslan.com/archives/1196
Citera
2012-11-29, 02:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
http://vesslan.com/archives/1196

Älskar Vesslan. Alltid rakt på med humor.

 Att ha kroppsdelar hemma och ha sådant intresse för döden och bårhus är bisarrt, säger åklagare Kristina Ehrenborg-Staffas
http://www.metro.se/goteborg/bakom-hemlig-dorr-fanns-fler-skelettdelar/EVHlkt!zysA7dwtfXE/

Använde skelett i sexaktiviteter
Under mer än ett år ska kvinnan ha använt skelettdelarna i samband med olika sexuella aktiviteter och även förvarat dem i frysen.
– I den sekretessbelagda delen av utredningen har vi material som tyder på att hon använt det här i sexuella sammanhang, säger åklagare Ehrenborg-Staffas.

Enligt åklagaren har kvinnan ett enormt intresse för döden.
– Vi har hittat foton över bårhus, kyrkogårdar och gravplatser, säger Kristina Ehrenborg-Staffas.

Den man som köpt skelettdelar av kvinnan kom polisen på genom sms från kvinnan. Han anses inte ha gjort sig skyldig till något brott, enligt åklagaren eftersom han haft bristande uppsåt

http://www.metro.se/nyheter/anvande-skelett-i-sexaktiviteter/Hdzlkt!32ll956CEftRKxYwb9MRTg/

http://www.tv3.se/efterlyst/f%C3%B6rh%C3%B6r-med-skelettkvinnan
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-29 kl. 02:33.
Citera
2012-11-29, 02:40
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Helt okej, men det är ändå så att Warg inte är så vanligt och bloggar man ihop och sen har en skiva med L*lja W*rg blir man misstänksam helt enkelt.
Eller rättare sagt ganska klar över vilket nätverk det här rör sig om.

jag håller helt och hållet med och jag är helt säker på att HL har den låsta datorn full av barnporr som hon delar med sig av till sina pedofil vänner i utbyte mot nekrofil porr
Citera
2012-11-29, 02:47
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
På det här stället kan få tag på ben som är "minimally cleaned" http://www.skullsunlimited.com/record_variant.php?id=4093

Men, ärligt talat så har jag nog aldrig sett dessa ställen sälja dödskallar med hudrester och den sortens missfärgning som ben direkt graven brukar ha. Dödskallen i frysen har nog inte blekts eller kemiskt rengjorts alls.

Dödskallen i frysen -- har det ens bevisats

a) att den inte är av plast
b) att Helena har något som helst med bilden att göra
c) att det är hennes frys
d) att hon har skymfligen lagt den där och tagit bilden?

Var det inte nån tidigare i tråden som sa att texten på en av frysbilderna var en shout-out till en DC++-hubb?

Just den bilden verkar inte finnas med i FUP:et som omstridd bild. Men det är klart, den fanns ju på tidningen The Sun's website i anknytning till detta fallet, det är ju liksom vattentätt..

(Jag antar att nån rättar mig om jag missförstått någonting, vilket är mycket möjligt.)
Citera
2012-11-29, 03:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
jag håller helt och hållet med och jag är helt säker på att HL har den låsta datorn full av barnporr som hon delar med sig av till sina pedofil vänner i utbyte mot nekrofil porr

Man ska vara behörig att inneha skelett i det här formatet. Rättsläkare eller begravningsbyrå.
Hon har ingen behörighet mer än att hon önskar att vara obduktionstekniker, så hon skulle få fri tillgång till sina perversa aktiviteter.

Lönnutrymme behöver man inte om man anser sig vara laglydig. Liksäckar och kartor samt bilder på gravar och bårhus tyder på planering att hämta lik.
Jag tror diskarna innehålle både sexuella perversa inslag, och kartor och mer ustuderat material som rena planeringarna om var, när och hur hon antingen grävt efter lik eller ska gräva efter lik.
Östra sjukhusets bårhus har hon bilder på även Eksjö. Så påstår hon att hon ska skriva böcker om nekrofili men är inte attraherad av det sexuellt. Vem tror hon att hon lurar.

Hon vägrar uppge tidigare adress, så hur inblandad är P*uli?
Citera
2012-11-29, 04:06
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpsyDaisy
Är inte alls säker på att anhöriga har så mycket att säga till om just rörande frågan vem som "äger" kroppen, staten bestämmer (obduktion m.m.) eller personen när han levde.. (pratar inte om var och när kroppen ska begravas, gravsten etc..).

jfr https://lagen.nu/dom/rh/1997:79 där en obduktionstekniker började obducera kroppar som donerats till Karolinska (som inte ville ha dem). Han dömdes till brott mot griftefriden trots att anhöriga godkänt att han tog över kropparna (ngt vilseledande iofs)

Vad som är ännu underligare är att en svensk medborgare inte har obestridlig och absolut rätt att hur han vill förfoga över egna amputerade kroppsdelar.

Källa, Sahlgrenska Sjukhuset genom Flashback (.. var annars trodde ni?? )

https://www.flashback.org/p3933765#p3933765

( Jag inser att detta kanske är en smula offtopic men jag postar detta i alla fall i hoppet att det inte modereras bort, för det är verkligt intressant att see hur otroligt mycket troll det går i detta med döden och närliggande ämnen, även hos de som lagstiftar och bestämmer andra regler etc )
Citera
2012-11-29, 04:10
Medlem
Hej!
Jag har följt den här tråden från start och läst det mesta jag kommit över om det här fallet. Känner att jag inte varit sugen på att lägga mig i diskussionerna om jag inte haft något som kan tänkas ha betydelse. Reagerade när jag hörde ljudklippet http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5359436
Någon här tyckte det lät som att hon kan tänkas vara från Skåne. Själv är jag från Göteborg och hör direkt att hon har bott här ett bra tag. Dock finns det ett inslag av småländska i hennes uttal av vissa ord. Det är enligt mig tydligt i början av ljudfilen. Ingen smålänning som håller med?

Sättet hon säger "gör" på är det tydligaste exemplet. Lyssnade även på Efterlyst-inslaget och där sa hon nån gång "går" som också lät som att hon sa det med en småländsk dialekt. Det var lite andra betoningar som lät småländska också, men dessa var de ord jag tyckte var tydligast. Det kan ju vara så att det är ett talfel hon har, men hon har ju bilder från bårhuset i Eksjö. Det är där det börjar bli intressant. Hon kanske har varit där en hel del. Jag pluggade i Småland för många år sedan och när jag kom tillbaka hit så trodde nya bekantskaper här att jag var från Jönköpingstrakten. Det behöver inte betyda att hon är därifrån från början, men hon kanske har varit där mycket eller pratat mycket med folk från de trakterna.

En annan sak jag tyckte var lite intressant i Efterlyst-inslaget var att när det togs upp att det ena kraniet härrör från Skandinavien hör man någon hosta på ett väldigt nervöst sätt. Tro mig, jag känner igen nervösa hostningar. Har själv stora problem av nervös hosta på grund av panikångest. Det hörs hostningar på andra håll i intervjun också, men då låter det som de kommer längre bort ifrån. Nu vet jag ju inte om det är hon eller någon annan som hostar, men om det är hon så tyder det på att hon har något att dölja i det fallet. Så vitt jag förstår så lider hon av just panikångest.

Är det förresten bara jag som tycker det daltas lite väl mycket med henne av det man har fått höra? Kommer taktiken ändras idag torsdag? Hon låter vacklande och svag på rösten ibland, men sedan får hon som ny kraft och låter stark och säker. Knäck henne och skit i att försöka knäcka koderna på hårddiskarna. Det är helt omöjligt utan hennes hjälp. Inte fan har hon glömt koden på hårddiskarna. Med hårdare press bryter hon ihop och då kommer sanningen fram. Svenska rättssamhället har gjort värre saker än knäckt en nekrofil för att få reda på sanningen.

Nu ska jag för tillfället inte ta upp mer spekulationer i den här tråden. Vi får se om jag känner att jag vill delge några fler tankar om det här i framtiden.
Citera
2012-11-29, 04:56
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneBark
Någon här tyckte det lät som att hon kan tänkas vara från Skåne. Själv är jag från Göteborg och hör direkt att hon har bott här ett bra tag. Dock finns det ett inslag av småländska i hennes uttal av vissa ord. Det är enligt mig tydligt i början av ljudfilen. Ingen smålänning som håller med? Sättet hon säger "gör" på är det tydligaste exemplet. Lyssnade även på Efterlyst-inslaget och där sa hon nån gång "går" som också lät som att hon sa det med en småländsk dialekt. Det var lite andra betoningar som lät småländska också, men dessa var de ord jag tyckte var tydligast. Det kan ju vara så att det är ett talfel hon har, men hon har ju bilder från bårhuset i Eksjö. Det är där det börjar bli intressant. Hon kanske har varit där en hel del. Jag pluggade i Småland för många år sedan och när jag kom tillbaka hit så trodde nya bekantskaper här att jag var från Jönköpingstrakten. Det behöver inte betyda att hon är därifrån från början, men hon kanske har varit där mycket eller pratat mycket med folk från de trakterna.

Det verkar som denna länken är bättre, här pratar hon:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5360302
Efterlyst: http://play.radio1.se/catchup/6893

Jag håller verkligen med om det där med småländskan. Med tanke på personnumret är ju inte nordskånska helt uteslutet, men r-en och satsmelodin låter aldrig någonsin typiskt skånska. Man hör det speciellt precis i början på efterlyst-klippet. Låter som en person som har haft lite grand med smålänningar (eller nordskåningar?) att göra, men allra mest med personer som pratar som de gör runt göteborgsregionen. (Senare eller tidigare, det kan ju vara föräldrar med som har haft endera dialekten)

Citat:
Är det förresten bara jag som tycker det daltas lite väl mycket med henne av det man har fått höra? Kommer taktiken ändras idag torsdag? Hon låter vacklande och svag på rösten ibland, men sedan får hon som ny kraft och låter stark och säker. Knäck henne och skit i att försöka knäcka koderna på hårddiskarna. Det är helt omöjligt utan hennes hjälp. Inte fan har hon glömt koden på hårddiskarna. Med hårdare press bryter hon ihop och då kommer sanningen fram. Svenska rättssamhället har gjort värre saker än knäckt en nekrofil för att få reda på sanningen. Nu ska jag för tillfället inte ta upp mer spekulationer i den här tråden. Vi får se om jag känner att jag vill delge några fler tankar om det här i framtiden.

Jag tycker snarare åklagaren skjuter rejält över målet. Vad hon nu har försörjt sig med eller vilka bilder hon har på sin dator: sånt kanske kan hjälpa bygga nån form av helhetsbild men det känns ju lite konstigt om dom kan döma nån till fängelse baserat mestadels på en luddig helhetsbild.

Dom har väl förresten inte ens preciserat under vilken tidsrymd det påstådda brottet skulle ha skett!? Eller har jag bara missat detta? Det står väl inget från SKL om när dessa bilderna blivit tagna?
Senast redigerad av Ståltomten 2012-11-29 kl. 04:59.
Citera
2012-11-29, 06:32
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Detta skriver Ann-Sofie Pålsson, läkare på rättsmedicin och expert på historisk osteologi i ett utlåtande som ingår i förundersökningen i griftefridsmålet:
"En skalle utan underkäke. Denna skalle avviker från de övriga genom att den är besudlad med jordpartiklar. Könskarakteristiska områden talar för kvinnligt kön. Åldersbestämning kan tala för en ålder mellan 35- 40 år. Kan ha ett annat ursprung än övriga skelettdelar, till exempel kan skallen härröra från en plundrad grav".

Gravplundring, nu börjar det likna nått, detta ihop med använda liksäckar pekar mot något kusligt. Frågan är vem hon har haft som medhjälpare, man drar inte ut ensam på en sådan expedition.
Citera
2012-11-29, 06:36
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lönnutrymme behöver man inte om man anser sig vara laglydig.
Anonym på nätet behöver man inte vara om man inte har något att dölja heller, eller? Kan inte du tala om vad du heter och var du bor, och ge alla på Flashback tillgång till din dator, för du har väl inget att dölja?
Citera
2012-11-29, 08:04
Medlem
Någon som kan skaffa fram en bild på brodern till nekrofilen. Skulle vara internsant och se "lik" heten med HL.
De*ny K*nt T*rgny K*rlsson
Aron*bergs*ägen 7 i Olof*torp
Citera
2012-11-29, 08:12
Medlem
Azraels avatar
Två reflektioner angående bandupptagningen från TR;

1. Hon låter inte som en könsbytare. Hon låter genuint kvinnlig.

2. Åklagaren låter som en inhyrd fikabrödshämtare från Samhall. Massvis med insinuationer som hon knappt tycks tro själv på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in