2012-11-12, 21:02
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
hur kan man skriva något så hjärtlöst,mamma carina har mist lilla engla på ett fruktansvärt sätt ,hur ska hon någonsin komma över detta,begravningen var vacker,ev om det kanske var fel att visa på tv,men dianas begravning visades ochså på tv,och hon var en prinsessa, tänk er för lite när ni skriver sådan innlägg som vissa har skrivit här..

Men Dianas död ansågs vara en landssorg, Englas död, hemsk och borde inte ha hänt, är bara en stackars liten flicka som råkade ut för något hemskt och blev igenkänd på grund av det. Englas mor mår helt klart inte bra och borde inte få mer utrymme i media, hon borde få hjälp. Att visa Englas begravning tycker jag var ett misstag.
Citera
2012-11-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
hur kan man skriva något så hjärtlöst,mamma carina har mist lilla engla på ett fruktansvärt sätt ,hur ska hon någonsin komma över detta,begravningen var vacker,ev om det kanske var fel att visa på tv,men dianas begravning visades ochså på tv,och hon var en prinsessa, tänk er för lite när ni skriver sådan innlägg som vissa har skrivit här..

Privat sorgearbete har inte i public service TV att göra. Det borde SVT begripit. Att Englas mamma försöker klämma staten på pengar är inget annat än girighet. Det är många människor som tvingas leva med sorg när ett barn dör och inte bär sig åt "på detta viset".
Citera
2012-11-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Privat sorgearbete har inte i public service TV att göra. Det borde SVT begripit. Att Englas mamma försöker klämma staten på pengar är inget annat än girighet. Det är många människor som tvingas leva med sorg när ett barn dör och inte bär sig åt "på detta viset".

Håller helt med. Familjen Höglund förlorade snabbt min sympati, och de har Carina att tacka för allt det. Jag hatar henne, hur jävla dum får man vara? Så går hon och gråter ut i tidningarna igen, så fort hon är rädd att svenska folket glömt bort henne. Henne. Inte sitt döda barn, utan stackars modern. Jag vill kräkas på henne.
Citera
2012-11-14, 18:00
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machomachoman
Håller helt med. Familjen Höglund förlorade snabbt min sympati, och de har Carina att tacka för allt det. Jag hatar henne, hur jävla dum får man vara? Så går hon och gråter ut i tidningarna igen, så fort hon är rädd att svenska folket glömt bort henne. Henne. Inte sitt döda barn, utan stackars modern. Jag vill kräkas på henne.

Men.. Alex Schulman är med!! Äntligen
Citera
2012-11-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Men.. Alex Schulman är med!! Äntligen

hahaha va?
Citera
2012-11-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Du verkar inte förstå vad jag pratar om, som sagt. Det är ett väldigt väl fungerande och grundläggande argument som sätter det mesta i perspektiv. Det är lätt att vinna matchen från läktaren om jag uttrycker mig så. Jag tror inte du kan föreställa dig hur det är att förlora sitt barn till ett mord och vad det gör med en. Du verkar helt sakna inlevelseförmåga som en programmerad idiot som bygger sitt rättviseperspektiv på att sitta framför datorn utan att uppleva något på riktigt.

Vad är det därtill för mening med att spekulera i andra sammanhang som inte föreligger? Det där sista fyller ju ingen funktion i sammanhanget alls. Ska ungar inttroduceras till knark och våldtäkter eller vad? Du verkar inte inse det vettiga i saker och ting.

Du är förmodligen väldigt ung utan någon vettig vuxen vägledning utifrån sättet du resonerar på. Debatterande för debatterandets skull i meningslöshet bara för att man inte ska lyssna. Barnsligt och envist.

Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
fast argumentet om att finnas sig i samma situation är inte hållbart. Det verkar vara du som inte förstår. Du verkar även inte vilja förstå att Carina Höglund gör ett spektakel av sin stackars dotters död. Min ålder och vägledning är inte relevant. Jag resonerar helt klart bättre än du som bara tycker att Carina ska få fortsätta även fast det förgör henne. Gör dig själv en tjänst och lämna de personliga påhoppen utanför, speciellt eftersom de inte ens är bra.

Att jag skulle vara programmerad idiot bara för att jag inte finner det Carina Höglund gör rätt är bara ett konstigt påstående. Jag kan leva mig in i mycket, jag kan däremot inte leva mig in i hur en person kan lägga all sin energi på att hänga ut sitt liv i media, speciellt inte när det gäller bortgången av sin dotter.

Du borde nog bege dig tillbaka till familjeliv om du inte klarar av att folk tycker olika.
Med ett oändligt tålamod har Levillain försökt förklara för dig, Black.lips vad saken rör på ett plan du inte begriper.

Din ålder är relevant och antagligen saknar du också vettig vuxen vägledning. Människor har rätt att hantera saker på olika sätt utan att bli hatade. Jag kan sätta mig in i att Englas mamma försöker hitta mening i något meningslöst. Genom att arbeta för sin sak, bidrar Englas mamma till samhället på ett sätt du inte har förmåga att förstå.

Det är allvarligt när polisen inte gör sitt jobb, och att ett barn blir brutalt mördad av en galning som går lös. Staten svek Engla och hennes mamma, när polisen inte följde upp tips.
Citera
2012-11-19, 10:14
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med ett oändligt tålamod har Levillain försökt förklara för dig, Black.lips vad saken rör på ett plan du inte begriper.

Din ålder är relevant och antagligen saknar du också vettig vuxen vägledning. Människor har rätt att hantera saker på olika sätt utan att bli hatade. Jag kan sätta mig in i att Englas mamma försöker hitta mening i något meningslöst. Genom att arbeta för sin sak, bidrar Englas mamma till samhället på ett sätt du inte har förmåga att förstå.

Det är allvarligt när polisen inte gör sitt jobb, och att ett barn blir brutalt mördad av en galning som går lös. Staten svek Engla och hennes mamma, när polisen inte följde upp tips.

Men, hur kan du ens anta att jag saknar vettig vuxenvägledning. Min ålder är också irrelevant. Flera i tråden har förklarat varför Carinas utspel är korkade. Jag förstår precis hur hon blev sviken, jag förstår också att hon inte mår bra och behöver hjälp. Något såna som du inte erbjuder då ni ställer er bakom hennes irrationella beteende. Att ta upp vem jag är som person för inget till diskussionen. Carina Höglund sålde ut sin dotters död, och jag har svårt att tro att det är ett sätt att dämpa sorgen.

Polisen fann mördaren, mördaren sitter inne. Det är dags att gå vidare. Vi kan spekulera om Engla hade levt om Eklund hade gripits efter mordet på Pernilla, det finns faktiskt en chans att han skulle varit fri. Någon sa att man inte kan tänka så. MEN VAD FAN GÖR INTE CARINA HÖGLUND DÅ?

Om ni bara ska påstå att jag saknar vägledning så kan ni vara tysta, för ni vet lika lite om mig som jag gör om er. Jag vet däremot att Carina Höglund inte har några problem med att se sig själv som ett av Sveriges enda offer och tar man på sig offerkoftan får man även tåla folk ifrågasätter saker som att sända barns begravningar direkt i tv.
Citera
2012-11-19, 10:44
Medlem
Black.Lipss avatar
http://tankar-om-allt-mellan-himmel-...e-dag-att.html

Har verkligen Carina någon rätt att få veta vad som skrivs om Eklund? Eklund är väl den enda som förtjänar att få veta när tidningar publicerar något om honom?
Citera
2012-12-27, 01:38
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Du tror inte att SVT måste ha tillstånd från Englas mamma om att sända begravningen live?
Dom bara gick in med sin kamerautrustning?
Alltså är det hennes beslut om att sända det.

Inte bara ha tillstånd, utan Carina H ringde faktiskt aktivt själv runt till tv-kanalerna och frågade om de ville nappa på att sända begravningen. Lite märkligt! Detta samt mycket annat kan man höra henne berätta själv i P3 dokumentären http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519 Finns även lite mer om hur polisutredningen gick till (eller inte gick till)..
Jag är varken i camp för eller emot Carina men tycker dokumentären är mycket hörvärd och rëkommenderas!
Citera
2012-12-27, 08:41
Eurocops egen tolkning av Englamorsan.

http://www.youtube.com/watch?v=4qNwC...e_gdata_player
Citera
2012-12-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det är ju faktiskt inte bara en enskild forumpostare som menar att polisen misslyckats med att utföra normalt polisarbete. Det har ju till och med analyserats ganska grundligt.
Så i den saken har han helt rätt.

Själv menar jag att det är rimligt att ställa polisen till svars för fadäsen.
Däremot tycker jag att man inte löser ett skit genom att skriva en rapport, slå polisen lite på fingrarna och sen ge 1,8 miljoner kronor till den som i mordlotteriet drog nitlotten.
För det hade ju faktiskt kunnat drabba någon annan.
Polisens misstag är inte riktat enskild mot Englas mamma, även om hon tycks tro det. Polisens misstag är riktat mot hela det samhälle man ska försvara.
Alltså anser jag att det är orimligt att hon ska kompenseras ekonomiskt för polisens misstag.

Rimligare vore att ge ansvariga för Pernilla-mordet sparken. Ja, sparken.
Poliser i Sverige är löjligt skyddade, kan inte bli av med anställningen oavsett hur dåligt de presterar och mig veterligen är det få poliser som ens är med i A-kassan.
Är man oduglig blir man placerad som utredare eller deskjockey istället, vilket ytterligare underminerar polisens arbete.
En redan usel polis blir placerad som utredare, vilket hen inte klarar av och inte ens är motiverad att göra. Vilket ger ännu sämre utredningar.

Poliser har helt enkelt ingenting att frukta om man bara är genomusel på arbetet.
Det är först när man börjar begå tjänstefel och brott som det ens diskuteras om tjänsten ska ryka.

Du har helt rätt i det du skriver. Om en polisman påträffas av sina kollegor med kokain i blodet och på sig så räcker inte det för att han ska bli av med anställningen...
Citera
2013-01-02, 12:47
Medlem
39ans avatar
Kärringjäveln borde låsas in för gott tillsammans med peddot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in