Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med ett oändligt tålamod har Levillain försökt förklara för dig, Black.lips vad saken rör på ett plan du inte begriper.
Din ålder är relevant och antagligen saknar du också vettig vuxen vägledning. Människor har rätt att hantera saker på olika sätt utan att bli hatade. Jag kan sätta mig in i att Englas mamma försöker hitta mening i något meningslöst. Genom att arbeta för sin sak, bidrar Englas mamma till samhället på ett sätt du inte har förmåga att förstå.
Det är allvarligt när polisen inte gör sitt jobb, och att ett barn blir brutalt mördad av en galning som går lös. Staten svek Engla och hennes mamma, när polisen inte följde upp tips.
Men, hur kan du ens anta att jag saknar vettig vuxenvägledning. Min ålder är också irrelevant. Flera i tråden har förklarat varför Carinas utspel är korkade. Jag förstår precis hur hon blev sviken, jag förstår också att hon inte mår bra och behöver hjälp. Något såna som du inte erbjuder då ni ställer er bakom hennes irrationella beteende. Att ta upp vem jag är som person för inget till diskussionen. Carina Höglund sålde ut sin dotters död, och jag har svårt att tro att det är ett sätt att dämpa sorgen.
Polisen fann mördaren, mördaren sitter inne. Det är dags att gå vidare. Vi kan spekulera om Engla hade levt om Eklund hade gripits efter mordet på Pernilla, det finns faktiskt en chans att han skulle varit fri. Någon sa att man inte kan tänka så. MEN VAD FAN GÖR INTE CARINA HÖGLUND DÅ?
Om ni bara ska påstå att jag saknar vägledning så kan ni vara tysta, för ni vet lika lite om mig som jag gör om er. Jag vet däremot att Carina Höglund inte har några problem med att se sig själv som ett av Sveriges enda offer och tar man på sig offerkoftan får man även tåla folk ifrågasätter saker som att sända barns begravningar direkt i tv.