2012-09-06, 01:14
Medlem
mickepickeps avatar
Inte nog med att hon (otroligt nog) lyckades få ungens begravning visad i statlig television och sen grät ut i diverse tidningar under flera månaders tid.

Nu har hon stämt staten på 1.8 miljoner för att hon anser att polisen gjort fel. Eh, nej, det var inte polisen som gjorde fel - det var killen som mördade din dotter som gjorde fel.

Har kärringen ingen skam i kroppen? Ska hon aldrig lämna media?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15395086.ab
Citera
2012-09-06, 01:23
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Kan inte hon också dö så vi slipper den mediakåta slynan. Ja, din dotter är död och hon kommer aldrig tillbaka hur mycket du än grinar ut i media. Är trött på henne nu.
Citera
2012-09-06, 02:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Som utgångspunkt har de Rikspolisstyrelsens utredning av polisens arbete efter mordet på Pernilla Hellgren 2000, som Anders Eklund senare erkände.

Just i Engla-fallet så blev det ju så att: En viss Pernilla sexualmördades, varpå polisen misslyckades att finna gärningsmannen Eklund trots tips. Vanligt seriöst polisärt arbete hade fångat in Eklund före han sexualmördade Engla. Just i detta fallet tror jag det beror på polisens bristande arbete att Engla blev mördad. Om det är polisen eller statens fel vet jag inte. Däremot är det en fördel ifall Englas mor stämmer staten så staten lär sig ta mord på allvar.
Citera
2012-09-06, 02:16
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Inte nog med att hon (otroligt nog) lyckades få ungens begravning visad i statlig television och sen grät ut i diverse tidningar under flera månaders tid.

Nu har hon stämt staten på 1.8 miljoner för att hon anser att polisen gjort fel. Eh, nej, det var inte polisen som gjorde fel - det var killen som mördade din dotter som gjorde fel.

Har kärringen ingen skam i kroppen? Ska hon aldrig lämna media?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15395086.ab

Ja Kärringen "Englas mamma" skulle man nog lätt kunna placera under det gamla uttrycket 5:5 a
eller möjligtvis någon form av vulgär avkomma till attention whore.

Säkert jätte trist och alls sånt där, men det är dags för modern att gå vidare och sluta försöka skinna samhället på pengar för att hon är för lat för att arbeta. Sluta på med offer koftan och ut och tjäna lite pengar istället för att gräva i det förgågna. Typ hur svårt kan de va?
Citera
2012-09-06, 02:16
Medlem
WiDeNs avatar
Fyfan för äcklet. Att hon aldrig får nog. Börja tröttna på fanskapet!
Citera
2012-09-06, 02:17
Bannlyst
Utnyttjar sin dotters död för att få pengar.. oj.. Ja någon slags störning borde hon ha.
Citera
2012-09-06, 02:21
Medlem
attems avatar
vem fan direktsänder sin dotters begravning
Citera
2012-09-06, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Just i Engla-fallet så blev det ju så att: En viss Pernilla sexualmördades, varpå polisen misslyckades att finna gärningsmannen Eklund trots tips. Vanligt seriöst polisärt arbete hade fångat in Eklund före han sexualmördade Engla. Just i detta fallet tror jag det beror på polisens bristande arbete att Engla blev mördad. Om det är polisen eller statens fel vet jag inte. Däremot är det en fördel ifall Englas mor stämmer staten så staten lär sig ta mord på allvar.

Men att Carina Höglund ska få pengar för att Sverige har ett bristfälligt rättssystem känns för mig ganska sjukt.... Finns ju noll jävla logik i det. Hon kan inte köpa tillbaka sin dotters liv för dessa pengar. Om det hade gått hade anmälan varit befogad. Men att försöka få ut pengar på sin dotters död är inte försvarbart på något sätt.
Citera
2012-09-06, 02:25
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Bara grejen att direktsända sitt barns begraving på SVT vittnar ju om att en och annan häst är bortsprungen .
Citera
2012-09-06, 04:10
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Världens mest ineffektiva poliskår behöver ta sig i kragen, självfallet är poliskåren medskyldig till mordet, djävla pajasar!

Vi har VÄRLDENS näst högsta skattetryck, det borde vara utopi då.

Att tips följs upp är ju en självklarhet! sluta sug statens gamla svettiga håriga pung din lilla undersåte.
Citera
2012-09-06, 04:12
Medlem
megavboosts avatar
fet dum och lat. Ett äkta whitetrash.
Citera
2012-09-06, 04:25
Medlem
Stackarens avatar
Nu vill kärringen alltså bli miljonär på den här händelsen.
Någon som vet vad det blev av Engla-fonden? Morsan och mormodern startade upp den ganska precis när dottern hittats och pengarna bara vällde in. När Expressen (eller AB) frågade dem vad fondpengarna skulle gå till svarade de något i stil med att de inte visste det ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in