2012-09-10, 14:27
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
7,65 ( .32 cal) ar ju en otroligt vanlig kaliber, det kan ju vara i princip hundratals olika vapen.

Det är förstås sant, men jag tänkte mig lite behändigare prylar än t ex en Kalashnikov. Något en ev mc-buren gm kan stoppa under jackan. Det finns naturligtvis ett gäng andra alternativ.
Citera
2012-09-10, 14:27
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
De hade ju en husvagn med sig. Varför skulle tältstolparna vara på taket och inte i husvagnen?

Ja, det ar absolut konstigt. Haller helt med om att det ar nagot knepigt med det
Citera
2012-09-10, 14:29
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Det är förstås sant, men jag tänkte mig lite behändigare prylar än t ex en Kalashnikov. Något en ev mc-buren gm kan stoppa under jackan. Det finns naturligtvis ett gäng andra alternativ.

Ja, till exempel ett avvarldens vanligaste handvapen, en vz 50 fran tjeckien...
Citera
2012-09-10, 14:33
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Ja, men jag svarade på frågan om det fanns något som höll 25 patroner. Nu kan vi gå vidare.
Citera
2012-09-10, 14:34
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:

Citat:
Ja, men jag svarade på frågan om det fanns något som höll 25 patroner. Nu kan vi gå vidare.
De vapen ni refererat till - är de att betrakta som "proffsvapen", eller är det nåt som vanliga gangsters springer omkring med till höger och vänster?
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:

Ok
Citera
Medlem
MedelLagoms avatar
Är vi överens om att vi kan stryka Mossad nu efter dagens nya information?
Samt att arvstvist skulle vara motivet är väldigt litet?
Kvarstår är galning/galningar, familjen blev vittne till drog eller annan handel och till sist att pappan har lämnat över information till någon/några som har haft till uppgift att eliminera honom efter transaktionen.

En märklig detalj är att om orsaken till att flickan blev misshandlad var för att skotten tog slut så måste cyklisten ha anlänt till platsen innan man började skjuta på flickan.
Citera
2012-09-10, 14:36
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
De vapen ni refererat till - är de att betrakta som "proffsvapen", eller är det nåt som vanliga gangsters springer omkring med till höger och vänster?

"Proffsvapen" ar inte som pa TV. Ett proffs kan anvanda vad som helst, sen dumpar han den efter jobbet.

Det skall vara anonymt, och latt att fa tag pa, det ar val ungefar det enda som spelar roll. Tror det finns manga vapen fran ostblocket pa svarta marknaden, inklusive skorpion.
Citera
2012-09-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Kvarstår är galning/galningar, familjen blev vittne till drog eller annan handel och till sist att pappan har lämnat över information till någon/några som har haft till uppgift att eliminera honom efter transaktionen.

En märklig detalj är att om orsaken till att flickan blev misshandlad var för att skotten tog slut så måste cyklisten ha anlänt till platsen innan man började skjuta på flickan.

Vilken information menar du?
Citera
2012-09-10, 14:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Någon som känner igen det tubliknande föremålet på taket och kan säga vad det är?

Skulle gissa att det kan röra sig om någon sådan här ställning för cyklar. Men är antagligen ingen större fråga. Skulle de smuggla något så skulle de ju gömma det i sådana anordningar. Inte precis så de skapar egna anpassade för syftet
http://www.roofrackshop.co.uk/bike/Scott-main-rs.jpg
Citera
2012-09-10, 14:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom

Nja knappast för har inte den minsta aning om vilken ny information du menar? Just spekulationer åt underättelsehållet blev väl rakt det motsatt mer aktuella i form av misstänkt bomb i huset.
Citera
2012-09-10, 14:43
Medlem
Citat:
T ex en Skorpion.

http://www.impactguns.com/vz-61-skorpion-cal-32-acp-blued-30-rd-magazine-91510-806703915104.aspx

Okej, men då är det inte standard magasin gissar jag. 10 eller 20 skott är vad som anges på andra sidor om vapnet. Hursomhelst sköts 25 skott på platsen, kanske hakade vapnet upp sig och där av slagen mot flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in