Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Det låter osannolikt att brodern personligen har utfört morden, han lär väl dessutom ha skaffat sig ett bra alibi (om han nu är ansvarig). Då är det väl också rimligt att han låtsas vara polisen behjälplig.
Brodern kan visst ligga bakom, men förstår inte grejen med att avfärda Mossad som konspirationsteorier, som att de aldrig avrättat någon med kopplingar till Iran tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av trampa
Mossad eller "organiserad brottslighet" liger bakom. Mossad brukar väl mörda folk obemärkt, typ se till så de dör av hjärtinfarkt orsakad av plutonium som är svår att finna vid obduktion, kvävas av en kycklingvinge, snubbla på ett bananskal, eller det mest troliga att de hamnar i "bil- båt- och flygplansolyckor".
Detta liknar mer någon gangsteruppgörelse från Irak.
Sådana mord du beskriver kommer ju aldrig till allmänhetens kännedom, så vet inte om det är så de brukar göra men klart är att de väldigt ofta skjuter eller bombar ihjäl sina offer.
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Jag har inget att utveckla med, om jag får spåna så känns 20 - 30 år för lång tid för att det ska finnas anledning att döda honom för någon oförätt i Irak på den tiden då han drog därifrån, borde hänt långt innan.
Han är ju trots allt en obetydlig människa som ingen känner till så tanken med mossad att dom skulle döda honom för att få till krig eller annat känns långsökt för mig, dom borde då ha dödat en person som alla känner till.
Visst att hela familjen förutom barnen dödades ger eko i världen men vettefan.
Ifall Mossad är inblandade handlar det säkert inte om oförrätter begångna långt bak i tiden utan aktuella verksamheter. Hans luddiga arbetsförhållanden, hans bakgrund, ekonomi och resor till Saudi och Iran utesluter absolut inte någon slags spionverksamhet. Att brittisk underrättelsetjänst haft ögonen på honom beror förmodligen inte på att hans bror var sniken.