2012-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSmith80
Du menar alltså att det var brodern som sköt?

Just det, det är inte omöjligt för då förstår man varför hela familjen kunde vara med på mötet om det var ett möte.
Citera
2012-09-07, 18:37
Medlem
JohnSmith80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Just det, det är inte omöjligt för då förstår man varför hela familjen kunde vara med på mötet om det var ett möte.

Förhoppningsvis har polisen kört en krutkoll på hans händer/armar.
Det känns dock som att skytten är en föredetta soldat eller liknande, det var ett ganska "imponerande" skytte. Jag tror inte att en bror som är driven utav hat gör det så metodiskt.
Citera
2012-09-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Du är inne på rätt spår där; det har hittills aldrig hänt att man avrättat någon annan än de man avsett. Finns inte en chans att Israel är inblandat här.

Säg inte det. Det kan visst vara så att man var "tvungna" att döda alla på platsen. Det finns ju exempelvis en del som tyder på att cyklisten också kan ha varit en måltavla. Handlar det om spioneri hade förmodligen cyklisten och al Hilli kommit överens om att träffas just här för att utbyta någon form av information. I så fall var det naturligtvis bäst att slå till just då på just den platsen. I så fall så dödade man de övriga för att undanröja vittnen.

Det är dessutom så att Mossad inte är särskilt rädda för att bli avslöjade. Snarare vill dom provodcera Iran. Mossad har många dåd på sitt samvete och detta är välkänt. Israel förnekar oftast inte ens att dom ligger bakom.
Citera
2012-09-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSmith80
Förhoppningsvis har polisen kört en krutkoll på hans händer/armar.
Det känns dock som att skytten är en föredetta soldat eller liknande, det var ett ganska "imponerande" skytte. Jag tror inte att en bror som är driven utav hat gör det så metodiskt.

Men "MedelLagom" skrev att fransk polis misstänker brodern men att dom inte har fått tag i honom.
Senast redigerad av Backentopp 2012-09-07 kl. 18:46.
Citera
2012-09-07, 18:48
Medlem
Om det nu är en arvstvist som ligger bakom så är det fullt möjligt att det är brodern eller någon annan släkting som legat bakom den professionella avrättningen.

Irak var i krig med Iran under 8 år så det är inte otroligt att någon släkting eller brodern tjänstgjort i armen under någon period och kanske begått saker som man inte vill tänka på. Man kan alltså ha dödat förr så att spärrarna har redan släppt och vapen kan han hantera.

Varför Frankrike? Alternativet hade varit att avrätta hela familjen i England och sedan åka till Stockholm för att avrätta mormor.

Verkar praktisk att vänta tills alla är på plats.
Citera
2012-09-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Mannen var pa husvagnssemester, hur svart hade det varit att ta livet av honom utan att avratta hela familjen? Inte alls svart. En skicklig agent hade tom kunnat fa det till att se ut som en naturlig dod.

De har mordarna ville gora ett klart och tydligt statement.

En tanke kring det är ju att Mossad bara vetat om al Hilli och inte vem den andre medarbetaren är, men tidpunkt och plats för möte med denna okända "andra" kändes till. Då fick dom ta chansen där och då, vidrigt som det slutade.

Nu måste jag dock revidera min uppfattning lite om grannens uppgifter till polisen gällde att Al Hilli pratat om att hans bror och han hade en allvarlig arvstvist och den verkligen rörde stora summor pengar. Då stiger ju detta på trolighetsskalan, men det är ändå en konstig slump att det i så fall mördade oskyldiga vittnet också jobbar mot kärnkraftsindustrin.
Citera
2012-09-07, 18:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blurgh
Min tanke är snarare att barnen var de enda som det fanns anledning att INTE döda. Om brodern är skyldig så var Al-Hilli säkert huvudmålet. Hustrun kan ha varit lika hatad hon och modern finns ingen som helst anledning att bry sig om, alltså ryker hon med för att undanröja vittnen. Samma med cyklisten. Barnen är ju som sagt, förutom Al-Hilli själv, de enda på plats med riktiga blodsband till brodern. Han kanske ville ha några släktingar kvar i livet?

Om mördaren var lite känslig så skulle den väl knappast ha slagit 7-åringen sönder och samman? Utan personlig erfarenhet skulle jag väl gissa att det går att göra mindre personligt på lite avstånd med pistolen i så fall...

Jag upplevde det som att det är en sak att kallblodigt skjuta ner ett barn, jämfört med att slå det (resultatet blir förvisso samma i slutändan)

Det är möjligt att barnen skonades som du säger, det vore dock intressant att veta när dottern fick kulan i axeln, om det var då hon var i bilen eller utanför.
Citera
2012-09-07, 18:55
Medlem
Är något mer känt om RAF-mannen? RAF har ju en del intressanta funktioner: http://en.wikipedia.org/wiki/No._26_Squadron_RAF_Regiment
Citera
2012-09-07, 19:02
Medlem
Scires avatar
Att slå en åttaåring tre gånger i huvudet med ett vapen är väl inte att skona??
Citera
2012-09-07, 19:05
Medlem
Citat:
Men "MedelLagom" skrev att fransk polis misstänker brodern men att dom inte har fått tag i honom.

Brodern vet man var han är och han har förnekat inblandning.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-19524231
Citera
2012-09-07, 19:08
Medlem
Targenors avatar
Från Aftonbladets live funktion

Citat:

17:39
Josefin Karlsson: – Enligt en rättsmedicinstekniker som tittat på kroppen så fanns det minst 3 skott i varje kropp och minst en kula i huvudet.

Edit : Lägger till länken till sidan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15404918.ab
Senast redigerad av Targenor 2012-09-07 kl. 19:10.
Citera
2012-09-07, 19:16
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Jag upplevde det som att det är en sak att kallblodigt skjuta ner ett barn, jämfört med att slå det (resultatet blir förvisso samma i slutändan)

Det är möjligt att barnen skonades som du säger, det vore dock intressant att veta när dottern fick kulan i axeln, om det var då hon var i bilen eller utanför.
Jag tycker nog att det krävs mer ondska/empatilöshet att slå ihjäl ett barn än att sätta en kula i huvudet på densamme.

För att avrätta en familj så här måste man vara blindgalen eller mycket skadad i huvudet efter att ha varit med i kallblodiga krig där man avrättar människor på löpande band. Först tvekade jag på att brodern skulle ligga bakom men han har vetat var de var eftersom de alltid åker dit på sommaren och han kan ha haft släktingar som tagit sig från Irak till Frankrike i god tid. Det krävs en arab eller neger för ett så här grovt våldsbrott. Inte ens Breivik som i ren galenskap trodde sig göra en god sak gav sig på de allra yngsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in