2015-01-26, 19:14
Medlem
kissen_mjaus avatar
Snabb fråga, alla framsteg, resurser och allt man har uppnått så länge ligger på deras servrar och inte lokalt hos mig?
Så rent tekniskt kan jag avinstallera och ominstallera på en snabbare disk utan att förlora nått?
Citera
2015-01-27, 02:00
Medlem
Koptras avatar
Jupp
Citera
2015-02-01, 16:21
Medlem
kissen_mjaus avatar
Vilken skillnad, från 60 frames till 100-120 bara genom att sätta spelet på ssd disk.
Men, är det nån som vet hur man matchas in på banor? Säg att jag har 3 klass 1 och en tvåa, kommer jag hamna i ettans eller tvåans "divission"?
Delas det ens upp så?
Eller är det lätta mot lätta medium mot medium and so on, tycker vad jag än gör så har jag alltid sämsta tanks
Citera
2015-02-01, 20:57
Medlem
Josks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Vilken skillnad, från 60 frames till 100-120 bara genom att sätta spelet på ssd disk.
Men, är det nån som vet hur man matchas in på banor? Säg att jag har 3 klass 1 och en tvåa, kommer jag hamna i ettans eller tvåans "divission"?
Delas det ens upp så?
Eller är det lätta mot lätta medium mot medium and so on, tycker vad jag än gör så har jag alltid sämsta tanks

Du kommer matchas efter det fordon som har högst battle rating. Har du ett fordon på 2,7 som högsta kan du få möta fordon med battle rating från 1.7 till 3.7. Detta skapar en jäkla obalans i spelet och borde fixas snarast möjligt i mitt tycke, men slapphänta Gaijin Entertainment har fullt upp med att pumpa ut nya och otestade flygplan och pansarvagnar så vi får nog vänta ett bra tag på det.
Citera
2015-02-03, 00:55
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Delas det ens upp så?

Det här spelet funkar såhär iaf på flygplan.

Du tar medelvärdet av dina 3 bästa plan. Säg du får ett medelvärde av 3.3. Då kan man ju tänka sig att man ska flyga mot folk som har ungefär 3.3? Nej det får du inte, sällan eller aldrig möter du något på eller runt din BR, för folk har listat ut exakt vad du ska ha för plan eller tanks i din jävla uppställning för att enkelt bara få klubba ihjäl folk.

Fast med flygplan är det inte så farligt ändå. En bra pilot kan plocka ett jet med en Po2. Fast med tanks är det helt jävla underbart omöjligt. Då man ställs emot T-34 av årgång 1942 i en tysk tank med pansar av papier mache och en kanon som knappast skulle skada en 4-åring om du så sköt denna i huvudet med en AP salva.

Varje jävla match är det 3-4 T-34 med 10+ kills och dom har inte ens varit nära på att bli dödade, för att det går inte...

"Is great game will fix itself" - Gaijoob

Sen var det utlovat en vettigare match maker. "Soon" efter 1.43 sa man. Vilket givetvis ändrades till att den "probably" skulle vara i 1.45.

1.47 är påväg. Det kommer bli det gamla jävla vanliga. Ingen ny matchmaker, fortfarande samma jävla spelförstörande buggar och det absolut bästa. Gaijins eget sätt att straffa sin egna spelarbas. Man tar ett flygplan eller tank, spelar hur som helst inte så jävla stor roll. Men förslagsvis ett jet, eller nåt med jetliknande prestanda (läs: F7F). Sen sätter man det mot 1942 tyska propellerplan. Sen kallar man det för balancerat.

NEJ dom gör det tamigfan med flit nu. Dom här ryska jävla fittorna måste få någon kick av att konstant försöka mata sin spelarbas med så jävla mycket avföring att spelet bara dör ut.
Citera
2015-02-03, 12:26
Medlem
Flopp3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne

Du tar medelvärdet av dina 3 bästa plan. Säg du får ett medelvärde av 3.3. Då kan man ju tänka sig att man ska flyga mot folk som har ungefär 3.3? Nej det får du inte, sällan eller aldrig möter du något på eller runt din BR, för folk har listat ut exakt vad du ska ha för plan eller tanks i din jävla uppställning för att enkelt bara få klubba ihjäl folk.

Fast med flygplan är det inte så farligt ändå. En bra pilot kan plocka ett jet med en Po2. Fast med tanks är det helt jävla underbart omöjligt. Då man ställs emot T-34 av årgång 1942 i en tysk tank med pansar av papier mache och en kanon som knappast skulle skada en 4-åring om du så sköt denna i huvudet med en AP salva.

Varje jävla match är det 3-4 T-34 med 10+ kills och dom har inte ens varit nära på att bli dödade, för att det går inte...

Sen var det utlovat en vettigare match maker. "Soon" efter 1.43 sa man. Vilket givetvis ändrades till att den "probably" skulle vara i 1.45.

1.47 är påväg. Det kommer bli det gamla jävla vanliga. Ingen ny matchmaker, fortfarande samma jävla spelförstörande buggar och det absolut bästa. Gaijins eget sätt att straffa sin egna spelarbas. Man tar ett flygplan eller tank, spelar ur som helst inte så jävla stor roll. Men förslagsvis ett jet, eller nåt med jetliknande prestanda (läs: F7F). Sen sätter man det mot 1942 tyska propellerplan. Sen kallar man det för balancerat.

NEJ dom gör det tamigfan med flit nu. Dom här ryska jävla fittorna måste få någon kick av att konstant försöka mata sin spelarbas med så jävla mycket avföring att spelet bara dör ut.

Just därför jag slutade spela. Allt var bättre förr!
Citera
2015-02-04, 17:33
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne

1.47 är påväg. Det kommer bli det gamla jävla vanliga. Ingen ny matchmaker, fortfarande samma jävla spelförstörande buggar och det absolut bästa. Gaijins eget sätt att straffa sin egna spelarbas. Man tar ett flygplan eller tank, spelar hur som helst inte så jävla stor roll. Men förslagsvis ett jet, eller nåt med jetliknande prestanda (läs: F7F). Sen sätter man det mot 1942 tyska propellerplan. Sen kallar man det för balancerat.

ska se om jag förstår det hela ett, jag har fem slots så om jag sätter in 4 av dom sämsta ettor och Sen avslutar serien med en tung fyra så kommer jag bli matchad så min fyra är gud på banan och jag kan bara åka runt och klubba lätta tanks?
Citera
2015-02-06, 16:30
Medlem
Bananarnes avatar
Märks VERKLIGEN att det är ryska developers på det här spelet.

Problem1: Folk är idioter och spelar passivt genom att bara sätta deras plan på i en geostationär omloppsbana runt jorden.

Problem2: Spelare blir vansinniga på att man kan spela knappt 1 match i timmen om man inte bara vill baila sitt plan och går lös på idioterna som gör detta, match på match på match på match.

Lösning: Chatbanna den som kallar idioterna för fittor osv så att han inte kan fortsätta klaga. Medan fittorna som bara spelar passivt får fortsätta det dom gör. För det är viktigare att ha ett högre antal spelare än vad det är att ha ett fungerande spel.

MM för att bara lösa problemen hade varit påtok för jävla lätt? Bättre att bara tysta dom som klagar på spelet istället. Trodde faktiskt inte att det fanns en speltillverkare som var sämre än EA Games, men dom är fan och lurar just i hasorna på dom.
Citera
2015-02-06, 18:28
Medlem
Flopp3ns avatar
hahaha tänkte nu ge detta spelet en chans till efter att ha varit ifrån 2-3 månader. Sätter mig i min Typhoon MK1B och hamnar i Korea. Sköt ner en, blir jagad av en Jak, 1 skott och jag förlorar hela högra vingrodret.
Han slutar dock följa efter mig utan istället kommer en L-153 Chaika emot mig. Tänker "vilket stolpskott som vill head on'a mig när jag har 4 20mm-kanoner... Men efter en snabb burst från honom sätter han hela mitt plan i brand och vingen rivs av. AV 7,62 KULOR? hahaha detta speeeeeel jag pallar inte

Edit:

Fick precis det bekräftat! Körde ett game med Chaikan. Svänger som ett CP och skadar som en tysk 30mm sparkle cannon (när den väl fungerar)
Sköt ner 2 Spitfires och en Typhoon
Senast redigerad av Flopp3n 2015-02-06 kl. 18:43.
Citera
2015-02-07, 11:31
Medlem
CommanderShepards avatar
Ryska I-16 planen är helt vansinniga! Har slutat spela som USA nu och kör endast Ryssland, deras plan är så stört bra, väldigt lite ammo i Yak planen tycker jag dock, men som sagt kör jag bara I-16 typ 18 och typ 27 samt Mig och La, galna plan. Blir oftast jag endast hinner med att köra något av mina I-16 plan innan matchen är avslutat och har då rackat in 10-15 kills med den.
Citera
2015-02-11, 00:14
Medlem
bax88s avatar
Är det någon som är haj på hur fan skademekanismerna och det här funkar i tank-delen?

Jag upplever det som så satans random om man dödar en motståndare eller inte. Man kan skjuta 500 skott i en och när man ser på bullet-camen hur den gick så är det ofta 700000000 miljarder splitter som flyger in i varenda besättningsman, eller så drar man in 900 skott i motorn och de säger critical hit oetc etc, varpå fienden vrider sitt torn mot en och one-shotar en. När man sen tittar på de så kan de vara att en jävla splitterflisa träffar en besättningsman.

Jag blir fan inte klok på skiten. Skjuter man sönder motorn borde man tanken vara verkanslös? Eller måste man träffa och antända ammunitionen?
Citera
2015-02-11, 06:13
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Är det någon som är haj på hur fan skademekanismerna och det här funkar i tank-delen?

Jag upplever det som så satans random om man dödar en motståndare eller inte. Man kan skjuta 500 skott i en och när man ser på bullet-camen hur den gick så är det ofta 700000000 miljarder splitter som flyger in i varenda besättningsman, eller så drar man in 900 skott i motorn och de säger critical hit oetc etc, varpå fienden vrider sitt torn mot en och one-shotar en. När man sen tittar på de så kan de vara att en jävla splitterflisa träffar en besättningsman.

Jag blir fan inte klok på skiten. Skjuter man sönder motorn borde man tanken vara verkanslös? Eller måste man träffa och antända ammunitionen?

Med splittret måste du be lite till RNGesus. Tror för att tanken ska vara combat ineffective så ska du antingen slå ut alla crew (osäker på om det är alla)

Eller så ammo rackar du dom. Efter ett tag lär man sig som "anatomin" hos olika tanks och man lär sig var man ska lägga skotten.

Rekommenderar dig starkt att köra ryssen om du inte gör det. T-34 1941 är intense, jävla oneshot maskin.

Patch 1.47 är påväg in också. B29 och en FW200 Condor. Blir eventuellt att testa spelet då igen.
Senast redigerad av Bananarne 2015-02-11 kl. 06:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in