Citat:
Ursprungligen postat av
kissen_mjau
Vilken skillnad, från 60 frames till 100-120 bara genom att sätta spelet på ssd disk.
Men, är det nån som vet hur man matchas in på banor? Säg att jag har 3 klass 1 och en tvåa, kommer jag hamna i ettans eller tvåans "divission"?
Delas det ens upp så?
Eller är det lätta mot lätta medium mot medium and so on, tycker vad jag än gör så har jag alltid sämsta tanks

Det här spelet funkar såhär iaf på flygplan.
Du tar medelvärdet av dina 3 bästa plan. Säg du får ett medelvärde av 3.3. Då kan man ju tänka sig att man ska flyga mot folk som har ungefär 3.3? Nej det får du inte, sällan eller aldrig möter du något på eller runt din BR, för folk har listat ut exakt vad du ska ha för plan eller tanks i din jävla uppställning för att enkelt bara få klubba ihjäl folk.
Fast med flygplan är det inte så farligt ändå. En bra pilot kan plocka ett jet med en Po2. Fast med tanks är det helt jävla underbart omöjligt. Då man ställs emot T-34 av årgång 1942 i en tysk tank med pansar av papier mache och en kanon som knappast skulle skada en 4-åring om du så sköt denna i huvudet med en AP salva.
Varje jävla match är det 3-4 T-34 med 10+ kills och dom har inte ens varit nära på att bli dödade, för att det går inte...
"Is great game will fix itself" - Gaijoob
Sen var det utlovat en vettigare match maker. "Soon" efter 1.43 sa man. Vilket givetvis ändrades till att den "probably" skulle vara i 1.45.
1.47 är påväg. Det kommer bli det gamla jävla vanliga. Ingen ny matchmaker, fortfarande samma jävla spelförstörande buggar och det absolut bästa. Gaijins eget sätt att straffa sin egna spelarbas. Man tar ett flygplan eller tank, spelar hur som helst inte så jävla stor roll. Men förslagsvis ett jet, eller nåt med jetliknande prestanda (läs: F7F). Sen sätter man det mot 1942 tyska propellerplan. Sen kallar man det för balancerat.
NEJ dom gör det tamigfan med flit nu. Dom här ryska jävla fittorna måste få någon kick av att konstant försöka mata sin spelarbas med så jävla mycket avföring att spelet bara dör ut.