Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 09:29
  #841
Medlem
Här var det livat. Varför föredrar folk WOT med hp bars? nvm

Någon som testat britterna på devservern nu? Både apds och hesh är så jävla random som det är nu, antingen gör det något eller inte, även fast man skjuter samma ställe.

Enda som funkar konstant är att skjuta hesh i turretringen på t54or osv, men det är säkert en bugg.

Frågan är väl om en förbättring kommer eller om man bara ska ge upp britterna, då det är rätt boring att roll the dice.
Citera
2018-03-08, 09:46
  #842
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Här var det livat. Varför föredrar folk WOT med hp bars? nvm
Tröttnade enormt på spelet när jag hela tiden märker att många andra kör med Ultra Low Graphics. Blir skjuten genom buskar konstant och av spelare som ligger hull down bakom kullar med gräset avstängt. Ökar sikten enormt.
Citera
2018-03-08, 11:00
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tröttnade enormt på spelet när jag hela tiden märker att många andra kör med Ultra Low Graphics. Blir skjuten genom buskar konstant och av spelare som ligger hull down bakom kullar med gräset avstängt. Ökar sikten enormt.

Japp det är det värsta i spelet, jag har en kass dator (i5,4gb ram, 1gb vram) och kan lira på high utan drops så funktionen missbrukas bara antar jag, få lär ha sämre dator än mig.

Har typ allt av US, GER och halv soviet men allt känns lika. Bara APHE, så började lira britterna men det var nyligen. Den hyllade cent mk10 känns bleh, all apds känns blä. Andra nationer klagar att man måste grinda stock med apds
Citera
2018-05-02, 07:51
  #844
Medlem
Lvl 49 nu. Går bra, rankV på Japan(ki-200 + första r2y2), Rank IV på britterna, och en bra bit på ussr och usa med. Ett av det bättre spel jag lirat, även i freetoplay men några enkla förändringar/tillägg skulle ge spelet mer flow. Kör ungefär 85% arcade och 15% realistic, air.

Tanks har det inte blivit mycket av. Skickar ett gäng invites när helst det finns möjlighet, så har fått ett stort antal rankIII bonusar från det. Spenderar det mesta på crew exp, och har ett antal premium plan från endast invites/wagers. Har 3000+ Eagles just nu, skulle vara någon discount dag i veckan så väntar med att köpa något tills dess. Fast någon tank lär det bli. T-14 på US och chi-nu-II på japan verkar vara bra val för priset. Tips på bra och inte allt för dyra premium tanks?

Mycket uppdateringar på senaste med grafik och ljudeffekter, fordon och nya träd. Riktigt bra jobbat.



Några simpla förändringar skulle göra spelet roligare dock.

Ha kvar *2 research speed på en match varje dag i alla nationer, fanns förut hörde jag. Varför ta bort något som gör spelet mer underhållande?

Det, eller 25-50% snabbare research skulle ge fler spelare enklare tillgång till Jetplan, och förkorta köerna på rankV matcher.

Chatten, ska väl inte behöva försvinna så att man får skriva om saker när man står i kö & en server hittas eller från det att man väljer plan till att man får börja flyga.

En status-funktion i spelet där man kan skriva en rad vad det är man spelar/vad man letar efter. "In arcade air battles" fast lägga till rank/rating, och kunna välja att skriva att man t.ex. letar efter wager air arcade squadron på 2.3 eller vad det nu kan vara.

Längre scroll/chat historia i chatten, så man inte missar svar på en fråga eller konversation för att man kör en match emellan. Och så vidare...Enkla saker som skulle göra det schysstare att spela.
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-05-02 kl. 07:55.
Citera
2018-05-19, 11:15
  #845
Medlem
Någon som har en bra 2.3 setup? Behöver hjälp att vinna matcher för eagle wagers - skicka ett pm eller posta om du vill lira 2.3 arcade air. Tog nyss ned 22 grounds och alla fyra plan som försökte stoppa mig + ett till plan efter utan att dö men vann inte matchen ändå, inte många på laget gick efter grounds..
Citera
2018-05-29, 23:13
  #846
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Någon som har en bra 2.3 setup? Behöver hjälp att vinna matcher för eagle wagers - skicka ett pm eller posta om du vill lira 2.3 arcade air. Tog nyss ned 22 grounds och alla fyra plan som försökte stoppa mig + ett till plan efter utan att dö men vann inte matchen ändå, inte många på laget gick efter grounds..

Vad kör du för plan? Låter grymt bra att att sänka 22 grounds och 4 plan!
Jag brukar köra stukas i den battle-ratingen för ground attacks. Har väl varit uppe i dina siffror några ggr, men du kanske är mer skillad än mig.

Beror ju lite på vad de var för ground? Jag brukar fokusera på de tyngre grejerna, då får man oftast mindre antal.
Citera
2018-05-30, 11:48
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Vad kör du för plan? Låter grymt bra att att sänka 22 grounds och 4 plan!
Jag brukar köra stukas i den battle-ratingen för ground attacks. Har väl varit uppe i dina siffror några ggr, men du kanske är mer skillad än mig.

Beror ju lite på vad de var för ground? Jag brukar fokusera på de tyngre grejerna, då får man oftast mindre antal.

Det var mest anti air fordon på kanten av kartan, fick flyga ganska själv där förutom de 4 st som dök mot mig (en och en). plockade av alla headtohead som ingenting - kändes som en kung över fältet haha.

Brukar också gå mer på tanks och betongbunkrar nu, men det var ett fighterplan med 3 bomber. Ett relativt nytt premium 2.3 jag använde, p-40e-1. Eftersom det bara gick åt ett plan fanns det ingen chans att gå för andra mål som tanks innan matchen var slut.

-Vad är stukas?

Skillad, det krävs nog en del skill i alla fall för att lira bra på den här datorn och med musen jag har, som inte ens reagerar ibland. Får kompensera mycket med att styra pitch up och rodret med tangenterna. Och spraya några rundor extra. Men det går! Datorn ska egentligen klara war thunder trots att den är 11 år, det var en nära topp speldator när jag köpte den, men någonting kan rensas på den för att få den att funka som bäst igen.

Tankade det gamla spelet dx-ball där man bara rör sig i sidled..Fattade knappt hur jag får kills ens ibland i war thunder när jag provade det och musen vägrade, men som sagt, tangenterna kompenserar för rodret och pitch(up) för komma runt ordentligt och få siktet på målet.

Vanligtvis så går jag inte så mycket på grounds, utan jagar bombplan och fighters istället så statsen visar 2 air på 1 groundkills fortfarande men det kan nog ändras efter detta. Har tränat mer på grounds nu i och med att jag vill vinna matcher för wagers, (wagern är fortfarande aktiv förresten), och har märkt att det nästan är roligare att köra så. Man kommer på första plats mycket oftare när man går efter ground units. Japan som jag flugit med mest har inte så mycket bomber dock så det är väl däför det har blivit mer turnfighting och så än annat.

Varit ute i skogen och vid sjöar i solen mycket senaste veckan så det har inte blivit mycket spelande.
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-05-30 kl. 11:52.
Citera
2018-05-30, 15:39
  #848
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Det var mest anti air fordon på kanten av kartan, fick flyga ganska själv där förutom de 4 st som dök mot mig (en och en). plockade av alla headtohead som ingenting - kändes som en kung över fältet haha.

Brukar också gå mer på tanks och betongbunkrar nu, men det var ett fighterplan med 3 bomber. Ett relativt nytt premium 2.3 jag använde, p-40e-1. Eftersom det bara gick åt ett plan fanns det ingen chans att gå för andra mål som tanks innan matchen var slut.

-Vad är stukas?

Skillad, det krävs nog en del skill i alla fall för att lira bra på den här datorn och med musen jag har, som inte ens reagerar ibland. Får kompensera mycket med att styra pitch up och rodret med tangenterna. Och spraya några rundor extra. Men det går! Datorn ska egentligen klara war thunder trots att den är 11 år, det var en nära topp speldator när jag köpte den, men någonting kan rensas på den för att få den att funka som bäst igen.

Tankade det gamla spelet dx-ball där man bara rör sig i sidled..Fattade knappt hur jag får kills ens ibland i war thunder när jag provade det och musen vägrade, men som sagt, tangenterna kompenserar för rodret och pitch(up) för komma runt ordentligt och få siktet på målet.

Vanligtvis så går jag inte så mycket på grounds, utan jagar bombplan och fighters istället så statsen visar 2 air på 1 groundkills fortfarande men det kan nog ändras efter detta. Har tränat mer på grounds nu i och med att jag vill vinna matcher för wagers, (wagern är fortfarande aktiv förresten), och har märkt att det nästan är roligare att köra så. Man kommer på första plats mycket oftare när man går efter ground units. Japan som jag flugit med mest har inte så mycket bomber dock så det är väl däför det har blivit mer turnfighting och så än annat.

Varit ute i skogen och vid sjöar i solen mycket senaste veckan så det har inte blivit mycket spelande.

Ah, ok. Jag lirar på ps4. Var ett tag sedan jag spelade också nu, blir antagligen mer i höst.

Kan man lira tsm ändå? Cross-play pc och ps4 alltså. Någon som har koll?

Stukas är en tysk sk. Dive bomber. Riktigt användbar med 3 bomber, och snabb reload. Mot enstaka plan med lägre br fungerar de ok att försvara sig med. Kulspruta bak, och fram, samt sjukt bra turn rate,men fruktansvärd dålig top speed, förutom vid snabba dyk.

Amerikanerna och japsarna har jag inte lirat mkt med. Jag kör mestadels ground eller bas-attacker med Tyskland. Kör en del jaktflyg med Storbritannien också i alla br, förutom med jetplan, vilka jag ska leva upp till i höst tänkte jag
Citera
2018-06-03, 15:19
  #849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagdpanzer3
jag fattar inte grejen med att maus möter moderna stridsvagnar. Dom är från två helt olika perioder, Låt wwII fordon möta varandra osv

Problemet är ju att olika fordon har olika kapaciteter. En lätt eller medeltung stridsvagn från samma tid som Maus har ju inte samma kapacitet. Således blir man som Maus spelare tvungen att möta fiender med nyare fordon som kan göra skada på Maus. Detta ligger ju i indelningen av fordon i olika nivåer "tiers" och varje fordon har ju en BR "battle rating". En Maus stridsvagn har ju en betydligt högre BR än en medeltung stridsvagn från USA eller USSR vid samma tidsperiod. Närmast omöjligt att åsamka skada på den. Därav de anakronistiska slagen.

Men jag håller med. Jag hade föredragit att man hade skapat "kampanjer" där olika historiska slag utgör en del av en kampanj där samma lag håller samman igenom hela kampanjen med fordon som var aktuella för tidsperioden. Som det är nu är det blandade kartor, varav många är mer eller mindre påhittade, och du spelar varje slag med nya spelare utan någon större helhet eller historisk koppling.

Jag föreslog till War Thunder att man skulle skapa mer historiskt korrekta kampanjer med kartor som är någorlunda korrekta. T.ex. Israel/Frankrike/Storbritannien-Egypten a la 1956 i Sinai och norra Egypten med flera kartor och spelarna i de båda lagen håller samman tills hela kampanjen är slut. Man använder enbart fordon som användes av respektive sida för tiden. De svarade att något liknande håller på att framarbetas, men Gud vet när det kommer!
Citera
2018-08-19, 13:32
  #850
Medlem
Nån som vill flyga realistic air? Kör mest spitfire mkIIb.
Eller arcade, dra ett pm med användarnamn för att lägga till.
(Spelar inte varje dag men skriv om någon vill lira)
Citera
2018-08-21, 01:51
  #851
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=FSUE_x8T9Cc
Bra än så länge liten live-stream. Under 500 subs - förtjänar mer. Såg en match(enda jag sett) som var riktigt bra och underhållande, fighters nightmare - vet inte hur många plan som han tog, men många.

Nu andra matchen: 11 plan och 35 grounds
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-08-21 kl. 02:05.
Citera
2018-09-20, 08:50
  #852
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=dk_yICTaVnw
21-0 med Ki-43-III

Nya uppdateringen har gett några nya fordon, plus helikoptrar (inte i freetoplay än) och båtar verkar vara på gång till freetoplay då de lagts till där man väljer modes.

Om någon vill köra låg battle rating realistic tanks, skriv här eller skicka pm.
Eller flyga något A/R.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback