• 1
  • 2
2012-09-04, 18:10
Medlem
Hej, fick reda på att jag troligtvis har lyckats dra på mig span.. och nu undrar jag hur jag gör för att undvika dom så bra som möjligt, hur jag ska gömma sakerna jag har på mig mm.

De jag vill kunna gömma är 40g spice, och 1000-3000 i kontanter, och har en vanlig tunn jacka och vanliga jeans.
Och hur ska man lämna saker diskret, nu har de vart så att folk har kommit hem till mig och hämtat saker och så kan de ju inte fortsätta.
Sen undrar jag hur jag kan gömma röka i en vespa, kan inte ha de i pottan för där lär dom kolla så vart kan jag gömma de i den?

Mvh
Citera
2012-10-23, 17:43
Medlem
KaptenBrunos avatar
Om du är något duktig på att sy kan du göra dolda fickor i jackan eller vespans sadel?
Citera
2012-10-24, 00:43
Medlem
BenAsslicks avatar
Kolla om du kan rycka ut själva handtaget och trycka in saker i styret.
Citera
2012-10-24, 01:04
Medlem
undervattenfisks avatar
Litar du på dom kan du ju alltid slänga det i en soptunna sen plockar han upp det och betalar vid ett helt annat tillfälle.

och kontanter är bara onödigt att gömma, det har du ju så klart vunnit. jag hade en bekant som åkte på 300 gram hasch , subutex och steroider han hade 45.000 i kontanter hemma han fick tillbaka allt eftersom han vunnit det, vad han sa alltså. inte olagligt att vinna skattefria pengar.
Citera
2012-10-24, 11:30
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckgbg
Hej, fick reda på att jag troligtvis har lyckats dra på mig span.. och nu undrar jag hur jag gör för att undvika dom så bra som möjligt, hur jag ska gömma sakerna jag har på mig mm.

De jag vill kunna gömma är 40g spice, och 1000-3000 i kontanter, och har en vanlig tunn jacka och vanliga jeans.
Och hur ska man lämna saker diskret, nu har de vart så att folk har kommit hem till mig och hämtat saker och så kan de ju inte fortsätta.
Sen undrar jag hur jag kan gömma röka i en vespa, kan inte ha de i pottan för där lär dom kolla så vart kan jag gömma de i den?

Mvh
om du är över 18 och bara har runt 40 gram spice och 2-3 tusen i kontanter, så tror inte jag snuten kan gripa dig på något sätt o vis, såvida ingen råtta har golat ner dig och har något form av bevis mot dig, då blir det nog torsk. men jag tycker inte du ska oroa dig, jag rökte spice förrut på grund av att det är lagligt och inte syns på piss

rätta mig om jag har fel! men som sagt, jag tror inte snuten kan göra något åt just spice.
Citera
2012-10-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Kolla om du kan rycka ut själva handtaget och trycka in saker i styret.

För det är ju inte så att polisen plockar isär rubbet om dom verkligen vill hitta nåt??
Citera
2012-10-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
om du är över 18 och bara har runt 40 gram spice och 2-3 tusen i kontanter, så tror inte jag snuten kan gripa dig på något sätt o vis, såvida ingen råtta har golat ner dig och har något form av bevis mot dig, då blir det nog torsk. men jag tycker inte du ska oroa dig, jag rökte spice förrut på grund av att det är lagligt och inte syns på piss

rätta mig om jag har fel! men som sagt, jag tror inte snuten kan göra något åt just spice.
Polisen kan beslagta spicet. Sen beror det på om cannabinoiden är klassad eller inte om TS ska kunna bli dömd.
Citera
2012-10-24, 20:31
Medlem
Fredrikos avatar
Citat:
jag rökte spice förrut på grund av att det är lagligt och inte syns på piss
De narkotikaklassade spice för ett bra tag sedan
Citera
2012-10-26, 14:42
Medlem
Uppdatering. Fick husrannsakan efter ett korkat samtal från min vanliga mobil (ej jobb luren..) och dom stormade mitt hus när jag hade ca 500g färdigt spice tillverkat på mam-2201 och 2 polare som satt och gjorde 5or... dom tog ju allt och slängde mig i arresten 1 dag. Men dom missade mina pengar jag hade gömt uppe i taket haha. Så nu är allt inne på analys och väntar på svar.
Citera
2012-10-26, 14:50
Medlem
kytoyos avatar
Undrar om du i huvudtaget kommer få något straff.

Uppdatera oss!
Citera
2012-10-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytoyo
Undrar om du i huvudtaget kommer få något straff.

Uppdatera oss!
Visst, skriver när sakerna kommer tillbaka från analysen.
Citera
2012-10-26, 15:20
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Du får ju tammefeen skylla dig själv alltså. korkat? ja!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in