2012-09-04, 15:55
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag brukat i vanliga fall njuta av P1 - fritt från eländig pop-musik och reklam, men med ett sansat innehåll av dokumentärer och nöje. Men detta? Nordegren och Epstein... fy fan. Jag tyckte illa om Thomas Nordegren... men den här jävla judeflatan Epstein som nu har dykt upp och förpestat programmet... hon gnäller med sin nasala jävla röst, och hennes enda uppgift verkar vara att klanka ner på, och idiotförklara, folk och fä med sina irrelevanta och ointressanta synpunkter... idag togs t.ex. upp att så väl Paul McCartney som Kalle Bildt fått Hederlegionens medalj - McCartney dock i en lägre grad än Kalle. Flatans imbecilla fråga var "vem av dessa två har gjort mest för mänskligheten?", var på Nordegren svarar "har någon av dem gjort det?".. replik från mongot "ja" - outtalat att det var McCartney då... problemet är väl att Bildt, som fick sin medalj för sin medling på Balkan faktiskt gjort någor för mänskligheten. Här om dagen var på hon Mikael Niemi och orerade om att han generaliserade - själv sitter fanskapet och vräker ur sig subjektiva sanningar om diverse ointressanta ämnen... utan att fundera på om hon kanske generaliserar en del själv.

Nå väl... är detta bra radio? Är det värt 2000 kr om året för att lyssna på en inkvoterad humanistflata som orerar om... inget.
Citera
2012-09-04, 16:16
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag brukat i vanliga fall njuta av P1 - fritt från eländig pop-musik och reklam, men med ett sansat innehåll av dokumentärer och nöje. Men detta? Nordegren och Epstein... fy fan. Jag tyckte illa om Thomas Nordegren... men den här jävla judeflatan Epstein som nu har dykt upp och förpestat programmet... hon gnäller med sin nasala jävla röst, och hennes enda uppgift verkar vara att klanka ner på, och idiotförklara, folk och fä med sina irrelevanta och ointressanta synpunkter... idag togs t.ex. upp att så väl Paul McCartney som Kalle Bildt fått Hederlegionens medalj - McCartney dock i en lägre grad än Kalle. Flatans imbecilla fråga var "vem av dessa två har gjort mest för mänskligheten?", var på Nordegren svarar "har någon av dem gjort det?".. replik från mongot "ja" - outtalat att det var McCartney då... problemet är väl att Bildt, som fick sin medalj för sin medling på Balkan faktiskt gjort någor för mänskligheten. Här om dagen var på hon Mikael Niemi och orerade om att han generaliserade - själv sitter fanskapet och vräker ur sig subjektiva sanningar om diverse ointressanta ämnen... utan att fundera på om hon kanske generaliserar en del själv.

Nå väl... är detta bra radio? Är det värt 2000 kr om året för att lyssna på en inkvoterad humanistflata som orerar om... inget.

Det var fett, fult och elakt - Du lever upp till din signatur.

Jag förstå nog var skon klämmer. Som alla andra judar så är hon, av någon anledning, inte sen att tala om att hon är jude. Därtill lanserar hon förintelsen i diverse former så snart tillfälle ges.

Varför judar i medierna inte kan nöja sig med att vara människor som alla andra kan man fundera mycket på.

Det har varit mycket judar på offensiven i sommar. Kanske är det dags att bomba vissa strategiska anläggningar i Iran. För att sympatierna skall hamna på rätt sida krävs både demonisering av fienden och ett lite kryptiskt propagandaarbete.

Minns var du läste det först när bomberna faller över Iran!
Citera
2012-09-04, 16:32
Medlem
Findmypasts avatar
Hej igen, jag kan inte låta bli att kommentera lite mer.

Det finns mycket intressant att lyssna på på P1 om man tröttnat på tugget i övriga kanaler. Jag retar mig på den totalt obegåvade personen som ansvarar för "Stil" - 200 st högstadieuppsatser upplästa med en konstlad stämma och en text utan kommatecken och punkt. Vidirigt!

För övrigt har du inte många rätt när det gäller Nordegren eller Epstein. Båda är erfarna och duktiga, de är lite udda båda två när det gäller tonläge och sättet att uttrycka sig på. Om nu LE är flata så kan hon väl inte rå för det, lika lite som hon kan rå för att hon är född jude.

I stort sett är TN och LE värda att lyssna på varje dag. De har ofta originella och intressanta infallsvinklar på det mesta.

Radio och TV-avgiften stör mig inte alls, jag tycker jag får mycket för pengarna.
Citera
2012-09-04, 17:24
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast

Det finns mycket intressant att lyssna på på P1 om man tröttnat på tugget i övriga kanaler. Jag retar mig på den totalt obegåvade personen som ansvarar för "Stil" - 200 st högstadieuppsatser upplästa med en konstlad stämma och en text utan kommatecken och punkt. Vidirigt!

För övrigt har du inte många rätt när det gäller Nordegren eller Epstein. Båda är erfarna och duktiga, de är lite udda båda två när det gäller tonläge och sättet att uttrycka sig på. Om nu LE är flata så kan hon väl inte rå för det, lika lite som hon kan rå för att hon är född jude.

I stort sett är TN och LE värda att lyssna på varje dag. De har ofta originella och intressanta infallsvinklar på det mesta.

Radio och TV-avgiften stör mig inte alls, jag tycker jag får mycket för pengarna.
Rätt och rätt... det är ju snarare min subjektiva åsikt? Att de båda är erfarna, och att lilla tösenmed nasala rösten uppmärksammat FB, gör ju inte deras program bättre...

Ang. det fetade - det är ju det de inte har? De väljer ämnen, som efter några år tar slut och som därför är banala, och analyserar dessa ur krystade och konstlade vinklar...

F.ö. skiter jag i om hon är jude, flata,. neger, fotbollsspelare eller rörkrökare - hon är kass i vilket fall.
Citera
2012-09-05, 09:09
Medlem
hazzos avatar
Mitt i prick vad gäller Stil
Citera
2012-09-13, 21:54
Medlem
Findmypasts avatar
Tråkigt att tråden fick infarkt. De två övertyger mer och mer. De två sitter och gnabbas och kommer med roliga infallsvinklar hela tiden. Lyssna på P1 som är en fantastisk, nåja, kanal.
Citera
2012-09-14, 11:11
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:

Håller med. De är lite varandras motpoler där Epstein alltid ska vara tok-PK eller lite busradikal medan Nordegren är lite åt högerhållet vilket känns lite uppiggande i svensk etermedia. Det är väl bara ett intryck jag fått, han är säkert smygvänster som alla andra

FetFulElak: LE är inte flata, iallafall inte på papperet. Bara att köra en sökning på ratsit istället för att häva ur sig pubertal dynga på Flashback.
Senast redigerad av Dagge1976 2012-09-14 kl. 11:16.
Citera
2012-10-07, 10:06
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Tråkigt att tråden fick infarkt. De två övertyger mer och mer. De två sitter och gnabbas och kommer med roliga infallsvinklar hela tiden. Lyssna på P1 som är en fantastisk, nåja, kanal.

"Gnabbas "?
Nordgrens stöddiga översittarnatur/typisk 40talist mansschauvinist är väl inte vidare
väl kamouflerad.
Citera
2012-10-07, 10:27
Medlem
Det är påfrestande att lyssna på två kulturmarxister som talar i mun på varandra.
Citera
2012-10-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Håller med. De är lite varandras motpoler där Epstein alltid ska vara tok-PK eller lite busradikal medan Nordegren är lite åt högerhållet vilket känns lite uppiggande i svensk etermedia. Det är väl bara ett intryck jag fått, han är säkert smygvänster som alla andra

FetFulElak: LE är inte flata, iallafall inte på papperet. Bara att köra en sökning på ratsit istället för att häva ur sig pubertal dynga på Flashback.

Ratsit! Vet du inte att Ratsit också ägs av judar, så de uppgifterna kan du ju inte lita på
Citera
2012-10-08, 14:33
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Ratsit! Vet du inte att Ratsit också ägs av judar, så de uppgifterna kan du ju inte lita på

Oops. Då är hon väl flata då..
Citera
2012-10-09, 15:11
Medlem
mishimas avatar
Jag tycker att programmet är rätt gapigt som helhet. Nordegren pratar som att det är utropstecken mellan varje ord. Jobbigt att lyssna på.

Stil, som nämndes här, är ett av mina favoritprogram. Jag missar sällan ett avsnitt. Det brukar ofta vara riktigt intressant. Framför allt gillar jag att de knyter ihop populärkultur, kläder och mode.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in