2019-12-11, 22:27
Medlem
snusaren92s avatar
Gymmet vatten på dassen sen ha kranen på under tiden man sitter elller står i badrummet det är de effektivaste för mig i alla fall
Citera
2020-02-17, 00:57
Medlem
evions avatar
Tidigare kunnat kissa på opiater utan större problem i många år. T.e.x. har doser om 240mg oxy om dagen funkat bra att lätta på trycket, med nåt undantag vid väldigt stor dos enstaka gång.

Numera tar jag inte opiater så ofta. Nyligen kom jag över en bit potent h, vilket omöjliggjorde pissning 9 timmar efter intag. Prövade alla knep i tråden - men inte en droppe innan sagda 9 timmar. Trodde det var nåt med h:et, nån fentanylskit eller dylikt.

Dock märkte jag idag att jag bara på nåt mg sub fick svårare att kissa. Sån liten dos sub har tidigare aldrig gjort att kisseriet känts trögare. Känner inte igen det här alls.

Lite orolig att nästa flirt med oxyn ska leda till total skvätteristopp. Vad kan ha förändrats? Nån som vart med om nåt liknande?

Tack på förhand!
Citera
2021-11-09, 16:12
Medlem
Drattenpattens avatar
Är det vanligt att man får urinretention av opiater?
I mitt fall blev det tvärstopp och krävdes en operation.

Kan stress vara en orsak? Spänner muskeln som man stoppar urin flödet med under stress, jävligt dumt men det sker omedvetet.
Citera
2021-11-10, 20:41
Medlem
håller med om nummer 1 med vad fan är 2an
Citera
2026-07-26, 14:03
Medlem
Fick detta igår. Kunde inte kissa alls trots att blåsan var nästan full. Ätit tramadol över en vecka. Även andra preperat än opioider kan orsaka detta enligt läkaren. Benzo, pregabalin och amfetamin bl.a. Hade väldigt ont så fick till akuten och tömas på urin.
Citera
2026-07-26, 14:18
Medlem
Grin-Days avatar
Sätt på vattenkranen innan du sätter dig på pottan.
Citera
2026-07-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Sluta knarka ditt ålarens.
Jag ska.

Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Sätt på vattenkranen innan du sätter dig på pottan.
Hjälpte inte.
Citera
2026-07-28, 20:31
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Sätt dig i duschen och spola varmt vatten runt kuken. Brukar hjälpa mig men behöver ju kissa i duschen isåfall
Citera
2026-08-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Sätt dig i duschen och spola varmt vatten runt kuken. Brukar hjälpa mig men behöver ju kissa i duschen isåfall
Får väl prova det för det verkar som det kommit tillbaka. Gick trögt att pinka igår och idag går det inte alls hittills. Vill helst slippa till akuten igen.
Citera
2026-08-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Funkade tyvärr inte. Fan. Vill inte till akuten igen. Känns som jag börjar bli stammis där vid det här laget. Så trött på att åka dit. Kommer avvakta en bra stund till först. Har inte ont än.
Citera
2026-08-12, 02:20
Medlem
Verkar som min urinblåsa blivit förstörd av detta. Inte säkert den går att läka. Håller på att testar att träna upp den nu med hjälp av hjälpmedel men finns inga garantier. Fick det en gång till efter första och den var värre. Första var det ca 500 ml urin. Andra gången strax över en liter. Rejält uttöjd blåsa med andra ord.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in