Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-31, 07:23
  #13
Avstängd
ucantstopmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmachinero
Så typiskt jävla svenskt av dig. Klart som fan jag fortfarande går rakryggan från det här förhållandet oavsett. Men har du ens läst vad det står? Vad får jag ut av att skita i det och se henne må bra? Skulle det vara ''moget''? Snälla någon. Gå in på något tonårsforum och tipsa istället. Nu är det hämnd, punkt.



Ska checka!



Båda står på lägenheten. Och båda vill bo kvar. Det som är problemet. Hon vägrar erkänna att hon gjort fel, och säger att hon borde stanna kvar. Kan du/ni förstå hur förstörd denna människa är jag har att göra med?

Sover ni i samma sovrum? Börja bete dig svinigt som fan hemma. Gå naken med stånd. Skit i att spola efter att du ja, skitit. Dra med brudar hem och sätt på dom medan hon är hemma... Börja röka inomhus osv osv...
Citera
2012-08-31, 09:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Jag vet mycket väl vad det innebär att ha en partner som är otrogen. Men jag är såpass mogen att jag inte behöver hämnas för att må bra. Jag gick vidare och släppte det till slut, hans förlust tänkte jag.

han brydde sig nog inte så mkt ändå, så inte så mkt av förlust för hans del
Citera
2012-08-31, 10:14
  #15
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Båda står på lägenheten. Och båda vill bo kvar. Det som är problemet.

Sambolagen säger bara att samborna har rätt till hälften av den gemensamma bostaden och det gemensamma bohaget oavsett vem som står på hyres- eller köpekontraktet.

Det innebär att paret måste ha skaffat bostaden gemensamt för att bo i den tillsammans för att båda ska ha samma rätt till den. Den som flyttar in i ett hus eller en lägenhet som partnern äger får alltså inte automatiskt rätt till halva bostaden vid separation eller dödsfall.

Skaffade ni bostaden gemensamt? Då är det den som behöver bostaden bäst som tar över kontraktet. Flyttade tjejen in hos TS? Då kan hon dra igen, hon har ingen rätt att stanna.

Det är också viktigt att tänka på att lagen bara gäller permanentbostaden och möbler och husgeråd som man skaffat gemensamt. Allt annat tillhör den person som står som ägare. Bilar, båtar, fritidshus, aktier, pengar på banken och andra tillgångar tillhör var och en och ska alltså inte delas.
Citera
2012-08-31, 12:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag är benägen att hålla med, och allra härligast är det faktiskt att vara killen som går vidare då (no offense) tjejer har så mycket lättare att bli helt ifrån sig av sådant.

Det är ingen hemlighet direkt. Men rent allmänt så är det absolut jobbigaste för människor som uppenbarligen lider av ett enormt stort bekräftelsebehov att inte få just bekräftelsen som man förväntar sig av sina handlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback