Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 14:14
  #1
Medlem
castanedas avatar
Det är ett i många kretsar väl cementerad uppfattning att andar existerar..men i självaverket är det helt andra fenomen som är i rörelse.

När jag första gången tog upp detta ämne(fast inte på fb)blev det en minst sagt stark reaktion..och flera medium steg fram och ville läsa lusen av mig..detta då mina udersökningar visade att det inte finns några andra..inte heller en ande värld.

Dessa intensiva samtal..som ofta var starkt känsloladdade av flera deltagande medium resulterade i att två av dessa medium blev med tiden elever till mig..deras "omvändning" handlade aldrig om ord från mins sida som övertygade dom..det hanlae om att dom undersökte det jag sagt med sina "hjälpare"..och dessa bekräftade att allt jag sagt var sant..ÄVEN om hjälparnas "vittnesmål" ifrågasatt deras egen identitet.

Låt mig ta saken från början...

När jag för många år sedan började söka sanningar om tillvaron utanför etablerade källor som ex: kyrkan..så kom jag att under några år hamna i en inte helt "oskönt läge"..började ofrivilligt till en början att bedriva astralsex..hade sex varje natt med olika kvinnor under en 2 års period.Efter ett stort antal undersköna ligg..började mitt intresse väckas om VAD det i självaverket var för fenomen som astralsex var..

Kan lugnt säga att det jag ko fram till var en rejäl chock..vilket ledde till att jag helt avstod från all astral verksamhet under några år..trots att jag kunde med lätthet bekräfta sanningshalten i mina upptäckter..så var mina upptäckter hårresande.

Upptäckter:
De "kvinnor" jag hade sex med på astralplanet kunde med lätthet ändra form till mitt kvinnoideal..med tiden ändrade dom även form till praktiskt taget vad som helst.Dessa "kvinnor" var/är av uråldrig ursprung..är här bland människor..de lever av våra energier..och alla de föreställningar som många indvider talat om geom åren..om troll/älvor/änglar/demoner..är dessa samma ras..dom ändrar form beroende på vilka signaler som människan sänder ut.

Denna ras är nära förknippad till varje enskild människa..alla har en eller två av dessa varelser hos sig..och det finns faktiska "länkar" som går från människan till dessa varelser..och från dessa varelser vidare till andra varelser(någon som sett Matrix..likheterna är slående).

Så de hjälpare som medium har hos sig är av denna ras...

I de fall som individer beskrivit att dom mött ex: Jesus..änglar..demoner..elller till och med Gud..är endast speglingar från dessa individers eget inre..och skapade i grunden av dessa varelser.

Det finns inga andar...i de fall som ex: medium talar om..där en avliden människans ande kommer till dem med budskap..är OCKSÅ dessa varelser..således är inga fall..där medium talar om en avliden människas ande en faktisk ande från denne avlidna..utan en varelse som speglar information från den avlidne..ex: via en anhörig..eller kopplingar till andra kanaler där dom hämtar info om den avlidne.

Det finns inga andar..det finns ingen andevärld..och detta beror främst på följande:

När en människa dör..lämnar människans medvetande den döda kroppen(kort sagt själen är också en myt)..medvetandet är "vid liv"..i nuvarande "form" i ca: 1 - 3 dagar..varefter medvetandet sönderdelas..och "återsamlas" igen för nytt liv..den nya sammansättningen är långt ifrån identisk med den som sönderdelades..utan består av en ofattbar mängd "medvetande beståndsdelar" från många olika människor..som samlas till en enhet..som sedan födds.Således kan INGEN som levat..och dött någonsin återkomma i samma form som de en gång haft.

Det är givetvis en omöjlighet att ens sammanfatta det ovannämnda..så jag lär ha anledning att återkomma flera gånger till samma tema..
Citera
2012-08-30, 14:26
  #2
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Det är ett i många kretsar väl cementerad uppfattning att andar existerar..men i självaverket är det helt andra fenomen som är i rörelse.

När jag första gången tog upp detta ämne(fast inte på fb)blev det en minst sagt stark reaktion..och flera medium steg fram och ville läsa lusen av mig..detta då mina udersökningar visade att det inte finns några andra..inte heller en ande värld.

Dessa intensiva samtal..som ofta var starkt känsloladdade av flera deltagande medium resulterade i att två av dessa medium blev med tiden elever till mig..deras "omvändning" handlade aldrig om ord från mins sida som övertygade dom..det hanlae om att dom undersökte det jag sagt med sina "hjälpare"..och dessa bekräftade att allt jag sagt var sant..ÄVEN om hjälparnas "vittnesmål" ifrågasatt deras egen identitet.

Låt mig ta saken från början...

När jag för många år sedan började söka sanningar om tillvaron utanför etablerade källor som ex: kyrkan..så kom jag att under några år hamna i en inte helt "oskönt läge"..började ofrivilligt till en början att bedriva astralsex..hade sex varje natt med olika kvinnor under en 2 års period.Efter ett stort antal undersköna ligg..började mitt intresse väckas om VAD det i självaverket var för fenomen som astralsex var..

Kan lugnt säga att det jag ko fram till var en rejäl chock..vilket ledde till att jag helt avstod från all astral verksamhet under några år..trots att jag kunde med lätthet bekräfta sanningshalten i mina upptäckter..så var mina upptäckter hårresande.

Upptäckter:
De "kvinnor" jag hade sex med på astralplanet kunde med lätthet ändra form till mitt kvinnoideal..med tiden ändrade dom även form till praktiskt taget vad som helst.Dessa "kvinnor" var/är av uråldrig ursprung..är här bland människor..de lever av våra energier..och alla de föreställningar som många indvider talat om geom åren..om troll/älvor/änglar/demoner..är dessa samma ras..dom ändrar form beroende på vilka signaler som människan sänder ut.

Denna ras är nära förknippad till varje enskild människa..alla har en eller två av dessa varelser hos sig..och det finns faktiska "länkar" som går från människan till dessa varelser..och från dessa varelser vidare till andra varelser(någon som sett Matrix..likheterna är slående).

Så de hjälpare som medium har hos sig är av denna ras...

I de fall som individer beskrivit att dom mött ex: Jesus..änglar..demoner..elller till och med Gud..är endast speglingar från dessa individers eget inre..och skapade i grunden av dessa varelser.

Det finns inga andar...i de fall som ex: medium talar om..där en avliden människans ande kommer till dem med budskap..är OCKSÅ dessa varelser..således är inga fall..där medium talar om en avliden människas ande en faktisk ande från denne avlidna..utan en varelse som speglar information från den avlidne..ex: via en anhörig..eller kopplingar till andra kanaler där dom hämtar info om den avlidne.

Det finns inga andar..det finns ingen andevärld..och detta beror främst på följande:

När en människa dör..lämnar människans medvetande den döda kroppen(kort sagt själen är också en myt)..medvetandet är "vid liv"..i nuvarande "form" i ca: 1 - 3 dagar..varefter medvetandet sönderdelas..och "återsamlas" igen för nytt liv..den nya sammansättningen är långt ifrån identisk med den som sönderdelades..utan består av en ofattbar mängd "medvetande beståndsdelar" från många olika människor..som samlas till en enhet..som sedan födds.Således kan INGEN som levat..och dött någonsin återkomma i samma form som de en gång haft.

Det är givetvis en omöjlighet att ens sammanfatta det ovannämnda..så jag lär ha anledning att återkomma flera gånger till samma tema..
Och varför skulle det då vara fel att kalla dessa varelser för demoner?

Väntar med spänning på om det dyker upp några bevis i den här tråden, men har inga oerhörda förhoppningar.
Citera
2012-08-30, 14:31
  #3
Medlem
vore kul och se om du hade några vettiga opartiska källor för detta tänk/argument.

annars blir det ju inte mer än en tanke/filosofi i mängden. svårt att motbevisa något utan att själv kunna bevisa sin egen teori.
Citera
2012-08-30, 14:41
  #4
Medlem
IamThats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Text

* Hur kom du fram till dina sanningar ang. dessa varelser?
* Hur vet du med säkerhet att detta inte är ditt egna medvetande som manifesterar dessa varelser?
* Varför lever dessa varelser bortom fysisk dimension med ett sammansatt sinne när människans sinne sönderdelas efter "döden"?
* Finns det i någon av dina sanningar någon insikt om varandets natur, dvs. att medvetandet i sig genomsyrar allt som kan skapas? I så fall, delar vi inte detta medvetande i sin essens med dessa varelser?

Tack för intressant tråd!

Mvh
Citera
2012-08-30, 14:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
* Hur kom du fram till dina sanningar ang. dessa varelser?
* Hur vet du med säkerhet att detta inte är ditt egna medvetande som manifesterar dessa varelser?
* Varför lever dessa varelser bortom fysisk dimension med ett sammansatt sinne när människans sinne sönderdelas efter "döden"?
* Finns det i någon av dina sanningar någon insikt om varandets natur, dvs. att medvetandet i sig genomsyrar allt som kan skapas? I så fall, delar vi inte detta medvetande i sin essens med dessa varelser?

Tack för intressant tråd!

Mvh

Grymt bra frågeställningar!

OnT. Tycker att det hela är lite diffust och behöver nog mer konkreta idéer om det du talar om. Känns som att du ordbajsar igenom din text endel.
Citera
2012-08-30, 14:50
  #6
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Och varför skulle det då vara fel att kalla dessa varelser för demoner?

Väntar med spänning på om det dyker upp några bevis i den här tråden, men har inga oerhörda förhoppningar.

Hm..du talar om bevis..vilka bevis har du själv om att det FINNS demoner ??

Dessa varelser är inga demoner...dom är inte onda..dom har funnit en födokälla genom människan..precis som vi människor har ex: kor som näringskälla..då kunde vi lika gärna kalla människor för demoner
Citera
2012-08-30, 14:57
  #7
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-laff
vore kul och se om du hade några vettiga opartiska källor för detta tänk/argument.

annars blir det ju inte mer än en tanke/filosofi i mängden. svårt att motbevisa något utan att själv kunna bevisa sin egen teori.

Opartiska källor...visa mig EN opartisk källa inom dessa områden..att samtala om dessa fenomen är inte samma sak som satala om direkta fysiska fenomen..som är direkt mätbara..

Om jag nu skall dristar mig till att ta din förfrågan seriöst..så är just opartiska källor viktiga för mig..de källor jag använder mig av är att jag jämför mina egna iakttagelser med de som mina elever gör..när ett fenomen har studerats tillräckligt många gånger från olika vinklar..betraktar jag fenomenet..och fakta kring fenomenet för något som jag kan säga är sanna iakttagelser av verkligheten..

Har även gett "övningar" till icke-elever..och även dessa har kunnat göra iakttagelser enligt de jag/vi tidigare studerat..utan att betraktelser av fenomenet eller våra slutsatser har tvingats att ändras..endast i undantagsfall har slutsatserna behövts berikas.
Citera
2012-08-30, 15:46
  #8
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
* Hur kom du fram till dina sanningar ang. dessa varelser?
* Hur vet du med säkerhet att detta inte är ditt egna medvetande som manifesterar dessa varelser?
* Varför lever dessa varelser bortom fysisk dimension med ett sammansatt sinne när människans sinne sönderdelas efter "döden"?
* Finns det i någon av dina sanningar någon insikt om varandets natur, dvs. att medvetandet i sig genomsyrar allt som kan skapas? I så fall, delar vi inte detta medvetande i sin essens med dessa varelser?

Tack för intressant tråd!

Mvh

1. Framförallt av egna erfarenheter..därefter bearbetning av material som mina elever samlat av sina egna erfarenheter/observationer.

2. Det var så det hela började..dvs..jag hade ett stort antal upplevelser som jag i efterhand förstod var just manifestationer från mitt eget medvetande..efter hand förändrades mina upplevelser i samband med att jag började göra mer exakta observationer..och kunde senare jämföra med elevers observationer..och direkta samtal med dessa varelser..och kunskaper om HUR dom arbetar..så rena manifestationer omvandlades med tiden(isamband med insikter om fenomenets vara)till exakta observationer so omöjligen kune ses som maifestationer från mitt eget inre.

3. Du gör en naturlig felkoppling här..dessa varelser lever precis som du och jag gör..dom äger ett medvetande precis som vi gör..och dör..men lever betydligt längre än människan gör..när dom dör..så sönderdelas dom så som alla livsformer gör.

4. Din frågeställning här är allt för komplex för att kunna besvaras med några korta rader..däremot kan jag säga att vi inte delar i sönderdelningen och sammansättningen av deras medvetande..detta kommer sig av att medvetanden "sorteras" efter den grad av expansion som det individuella medvetandet uppnått..och vilken livsform som medvetandet för närvarande bebor.
Citera
2012-08-30, 16:14
  #9
Medlem
Tucanes avatar
Hur många års erfarenhet har du av det "astrala", om jag får fråga?

Mvh Tucane
Citera
2012-08-30, 17:28
  #10
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tucane
Hur många års erfarenhet har du av det "astrala", om jag får fråga?

Mvh Tucane

Mina astrala upplevelser började för ca 30 år sedan..verkliga insikter..kunskaper började komma långt senare..det gick ungefär 5 år innan några 10 öringar ramlade ner
Citera
2012-08-30, 18:09
  #11
Medlem
Aliennas avatar
Vi ser ju inte dessa varelser, de ser inte ut att vara fysiska...
Om det som inte är fysiskt, brukar vi ju säga att det är andligt. Och allt andligt sammantaget, är andevärlden...
Du säger att det inte finns någon andevärld. Vad är det då som finns, bortom det fysiska?
(Det här var klurigt ... förstår knappt min egen fråga. )
Citera
2012-08-30, 19:07
  #12
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Vi ser ju inte dessa varelser, de ser inte ut att vara fysiska...
Om det som inte är fysiskt, brukar vi ju säga att det är andligt. Och allt andligt sammantaget, är andevärlden...
Du säger att det inte finns någon andevärld. Vad är det då som finns, bortom det fysiska?
(Det här var klurigt ... förstår knappt min egen fråga. )

Låt mig ta dig ur din förvirring..andar.existerar inte..andevärlden är således endast en myt..MEN..däremot finns det "mycket annat" där ute.De är följdaktligen inte andrar utan andra livsformer..förstår att det kan vara lite förvirrande..har ju endast skrivit några få rader om något som det finns hyllmeter att skriva om..kanske klarnar det något då jag återupptar denna tråd och fyller i mer info.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback