Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-29, 17:29
  #1
Medlem
trocadero2ks avatar
Var hos en polare tidigare idag och på väg hem kör jag ner för en väg som jag kört många gånger förr. Denna sträcka är inte mer än 200-300 meter. Efter halv möter ser jag en kvinnlig polis komma gående med något som ser ut som hämtmat i en påse, troligtvis har hon lunchrast. När jag åkt förbi ser jag hur hon vänder sig om och tittar efter mig. När jag når slutet av vägen ser jag att denna lilla väg är en fucking bussväg! Ponera att subban gör process av detta, hur går det till? Kommer nån konstapel ringa mig eller dimper det bara ner ett äckligt jävla inbetalningskort i brevlådan?
Citera
2012-08-29, 17:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trocadero2k
Var hos en polare tidigare idag och på väg hem kör jag ner för en väg som jag kört många gånger förr. Denna sträcka är inte mer än 200-300 meter. Efter halv möter ser jag en kvinnlig polis komma gående med något som ser ut som hämtmat i en påse, troligtvis har hon lunchrast. När jag åkt förbi ser jag hur hon vänder sig om och tittar efter mig. När jag når slutet av vägen ser jag att denna lilla väg är en fucking bussväg! Ponera att subban gör process av detta, hur går det till? Kommer nån konstapel ringa mig eller dimper det bara ner ett äckligt jävla inbetalningskort i brevlådan?

Dom vet inte vem som körde, du kan vara lugn.

Böter går till person, inte till fordon. I värsta fall får du ett brev hem / samtal där dem säger att din bil kördes då och då, och då säger du att du inte vet något om det.
Citera
2012-08-29, 17:37
  #3
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trocadero2k
Var hos en polare tidigare idag och på väg hem kör jag ner för en väg som jag kört många gånger förr. Denna sträcka är inte mer än 200-300 meter. Efter halv möter ser jag en kvinnlig polis komma gående med något som ser ut som hämtmat i en påse, troligtvis har hon lunchrast. När jag åkt förbi ser jag hur hon vänder sig om och tittar efter mig. När jag når slutet av vägen ser jag att denna lilla väg är en fucking bussväg! Ponera att subban gör process av detta, hur går det till? Kommer nån konstapel ringa mig eller dimper det bara ner ett äckligt jävla inbetalningskort i brevlådan?

Uppmärksamt.
Citera
2012-08-29, 18:45
  #4
Medlem
trocadero2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HultaforsHenrik
Dom vet inte vem som körde, du kan vara lugn.

Böter går till person, inte till fordon. I värsta fall får du ett brev hem / samtal där dem säger att din bil kördes då och då, och då säger du att du inte vet något om det.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Bogsvall
Uppmärksamt.

Vet med 100% säkerhet att vägen inte alltid vara enbart bussväg, men visst.. senaste gångerna jag kört där kanske det varit så och då har jag inte varit tillräckligt uppmärksam!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback