Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Det handlar inte om det någonsin funnits någon jeppe som var Jesus..det handlar om det någonsin funnits en jeppe som var jesus..och samtidigt var Guds son..visa istället EN vetenskaplig källa som visar att Guds son faktiskt knallat runt på jorden..det du..där har du att göra resten av ditt liv

Ja det har ju med upplevelser av mirakel att göra, om du har fått barn så kan du uppleva ett mirakel i mottagandet av barnet, det kan välla tårar av obeskrivlig lycka inom dig för det lilla stycket skrikhals som ligger där hjälplöst.. men du kan inte bevisa ATT det verkligen är ett mirakel, ändå uplever de flesta det so mirakel. Att människan håller vissa händelser och skeenden som mirakulösa och heliga - ögonblick som stannar och upplevs som evighet, t.ex föärlskelse, äkta kärlek.. hur går det att bevisa? Det går ju inte, det är upplevelser och gemensmma överenskommelser som gjordes för otroligt längesedan, ingen av oss vet vad som eg. hände.. då t.ex bibeln är mer eller mindre prosa och dramaturgi av upplevelser, en hel massa namn på människor som kom och gick grälade och krigade hatade älskade och gjorde livet surt för varandra - heligt? Det jag tror enda, många kommer överens om är gud, det där som ingen vet ett skvatt om, så man är överens om att inte veta någonting, allt annat från urkunder är rent spel, strategi och ägandeförhållanden - världsligt och profant mitt i "det heliga" som var allt utom heligt!
Det blir inte bättre med vare sig guld eller hallelulja, det handlar alltid om att försöka respektera och kanske vörda nuet, en själv och förstå vad man
inte vill ha, kunna enas, men nejdå... krävs ju lite intelligens och ork... men då alla dessa monstruösa tempelbyggen bara fortsätter och inte kan bromsas, så är väl människan en liten vilsen stackare.. som måste ha något fullständigt utomjordiskt supernatural för att klara av att stílla sig (genuin materialism, slita arslen av sig) .. det är bevis på en slags underlig skam... , att inte kunna leva i fred, inte ens vilja... p.g.a för mycket hat och avundsjuka?, kan också vara att det är för många trosriktningar i omlopp på en fläck.. avsaknad av ro.. , istället för att tro på varandra menar jag.. sammanfattar religionerna till rena rama ÖVERTRON. Det är väl då fotfästen tappas.. och ursinnen tar över.