Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Nej, nej!
Det sker ljud och bildupptagning på alla aktörer under förhandlingen.
Hur hade det sett ut om Hovrätten bara kunde ta del av vittnesmålen vid en överklagan.
Inte här i norrland i varje fall.....
Som juridiskt ombud i ett stort antal ärenden har det endast tagits upp ljud/bild i vittnesmålen.
Tyvärr, måste jag säga, och det har jag framfört flera gånger, så numera brukar jag alltid sätta igång en digital diktafon lite dolt, eller Iphonen på inspelning under förhandlingarna.
Har flera gånger begärt ut rättens inspelningar, men då det endast funnits på vittnesmålen har det inte alltid varit till så stor hjälp.
Många gånger har saker sagts "mellan tagningarna" som skulle varit bra att kunna använda som bevisning, men det har inte varit möjligt att få fram.
Därav så kommer egna inspelningar väl till pass!
Ska under våren upp i rätten mot en bedragare/bråkstake som runt hela sverige gjort sig ovän och blåst många i DJ/musikbranschen. (inte Billebro, men en av samma skrot och korn, och som är polare med mr B)
Då jag mött honom i domstol tidigare ett antal gånger så har jag ett antal inspelningar från olika tillfällen som bevisar lögner mm. Mycket smidigt, som sagt!
Ligger ett mål i hovrätten mot den mannen just nu som handlar om överträdelse av kontaktförbud, och förhoppningen är att HR beviljar prövningstillstånd då det finns inspelade bevis. Dock inte inspelningar från domstolens personal eftersom dom tyvärr bara spelar in vittnesmål....