2012-11-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Trevligt. Jag kommer tyvärr inte finnas på plats, bor för långt borta. Men om jag bodde inom en radie på 20 mil hade jag varit där garanterat.

Ska bli riktigt spännande att läsa hur hon försvarade sig, hur hon reagerade, kanske med gråten i halsen. Hon kanske iskallt fortfarande hänvisade till leverantören och fortsätter med sina vanliga lögner, speciellt om hennes familj är på plats. Möjligt att hon lägger korten på bordet och säger som det är, jag är en tjuv, bedragare, lögnare och jag har begått brotten systematiskt på flera fronter för att finansiera min livsstil.

Jag hoppas någon på Flashback kan finnas på plats, skulle vara guld värt och du skulle för alltid ses som en hedersmedlem på Flashback av mig och säkerligen fler. Så vem blir det som tar sig dit?

Mvh
Hejsanhejhej

Som sagt tidigare.
Jag kommer vara där......
Citera
2012-11-28, 13:15
Medlem
Lyfter fram detta från tidigare i tråden.

"Målet för blocket-bedrägerierna är skickade till Nacka Tingsrätt och har där målnummer B4912-12.
Huvudförhandling är utsatt till den 5 december kl 13-16:30 sal 2.
Domen kommer då ca 19-20 december."
Citera
2012-11-28, 15:24
Medlem
jackflashs avatar
Någon som har någon info gällande åtel mot henne i samband med webshoppen? Så vitt jag förstått så är de planerade förhandlingarna endast gällande blocket-annonserna.
Citera
2012-11-28, 15:25
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pin
ja, hennes mamma och syster försvarar henne med näbbar och klor...snacka om blåögda ! Drog snyfthistorier om hur jobbigt hon haft det. dessutom sålde hennes mamma saker som hon lurat till sig, men sa det var en julklapp haha Vilken bra familj!

Finns det någon länk till uttalanden av hennes mamma eller syster? Detta har jag missat totalt.
Citera
2012-11-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Finns det någon länk till uttalanden av hennes mamma eller syster? Detta har jag missat totalt.

Inte vad jag sett. Dock var det ngn som jollrade om en tidningsartikel som skulle komma.
Vad hände med den?
Citera
2012-11-28, 18:29
Medlem
Schibsteds avatar
Ni behöver inte medverka vid rättegången, det går alldeles utmärkt att begära ut tingsrättens ljudupptagning.
Citera
2012-11-28, 19:00
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Ni behöver inte medverka vid rättegången, det går alldeles utmärkt att begära ut tingsrättens ljudupptagning.
Ljudupptagning/videoinspelning brukar bara vara under vittnesmålen, inte under resterande av rättegången.
Citera
2012-11-28, 19:03
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Lyfter fram detta från tidigare i tråden.

"Målet för blocket-bedrägerierna är skickade till Nacka Tingsrätt och har där målnummer B4912-12.
Huvudförhandling är utsatt till den 5 december kl 13-16:30 sal 2.
Domen kommer då ca 19-20 december."

Hur funkar det här med FUP?
Finns den att få tag på nu redan?
Citera
2012-11-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Som sagt tidigare.
Jag kommer vara där......

Vad bra!
Skönt att få det bekräftat! Du kommer för alltid vara en Hedersflashbackare enligt mig!

Ser fram emot den här rättegången som man såg fram emot julafton när man var liten, känns som det går så långsamt. Nominerar dock rättegången till årets julklapp!
Citera
2012-11-28, 19:56
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Ljudupptagning/videoinspelning brukar bara vara under vittnesmålen, inte under resterande av rättegången.

Nej, nej!
Det sker ljud och bildupptagning på alla aktörer under förhandlingen.
Hur hade det sett ut om Hovrätten bara kunde ta del av vittnesmålen vid en överklagan.
Citera
2012-11-28, 20:56
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Nej, nej!
Det sker ljud och bildupptagning på alla aktörer under förhandlingen.
Hur hade det sett ut om Hovrätten bara kunde ta del av vittnesmålen vid en överklagan.
Inte här i norrland i varje fall.....

Som juridiskt ombud i ett stort antal ärenden har det endast tagits upp ljud/bild i vittnesmålen.
Tyvärr, måste jag säga, och det har jag framfört flera gånger, så numera brukar jag alltid sätta igång en digital diktafon lite dolt, eller Iphonen på inspelning under förhandlingarna.
Har flera gånger begärt ut rättens inspelningar, men då det endast funnits på vittnesmålen har det inte alltid varit till så stor hjälp.
Många gånger har saker sagts "mellan tagningarna" som skulle varit bra att kunna använda som bevisning, men det har inte varit möjligt att få fram.
Därav så kommer egna inspelningar väl till pass!

Ska under våren upp i rätten mot en bedragare/bråkstake som runt hela sverige gjort sig ovän och blåst många i DJ/musikbranschen. (inte Billebro, men en av samma skrot och korn, och som är polare med mr B)
Då jag mött honom i domstol tidigare ett antal gånger så har jag ett antal inspelningar från olika tillfällen som bevisar lögner mm. Mycket smidigt, som sagt!
Ligger ett mål i hovrätten mot den mannen just nu som handlar om överträdelse av kontaktförbud, och förhoppningen är att HR beviljar prövningstillstånd då det finns inspelade bevis. Dock inte inspelningar från domstolens personal eftersom dom tyvärr bara spelar in vittnesmål....
Citera
2012-11-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur funkar det här med FUP?
Finns den att få tag på nu redan?

Denna rättegång gäller enbart blocket-bedrägerierna och FUP till den finns tidigare i tråden.

Vad det gäller hennes web-shop väntar vi med spänning.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in