2013-03-16, 18:13
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nope. dagens sanning.

jag kan inte riktigt fatta det, det är ju ingen duvunge vi pratar om. hon är fälld sedan tidigare och sedan dess dragit på sig X antal anmälningar. det är ju ytterst tacksamt med flera vid rättegång, men nä, snutfittorna valde att lägga ner caset. dessutom är anmälan gjord för ganska länge sedan. tror hon anmälde i augusti eller något sådant.
Det var det jävligaste. Var det "Brott kan ej styrkas"?
Citera
2013-03-16, 20:46
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det var det jävligaste. Var det "Brott kan ej styrkas"?
ska kolla vad det står imorgon.
Citera
2013-03-17, 13:00
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
ska kolla vad det står imorgon.

Vad stod det?
Citera
2013-03-17, 15:21
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad stod det?
nu ska vi se.
brottplats: "okänd plats"
lite lustigt då man vet vilken adress hon jobbar ifrån, vilken adress min sambo har och vilken www-adress webshoppen låg på.

beslutsmotivering: "förundersökning nedlägges - fortsatt utredning förväntas ej kunna styrka brott och uppsåt"
jag ser det som ganska lustigt att man ej kan styrka ett brott där någon har visat en vara på nätet, krävt förskottsbetalning och sen gett fan i att leverera. det om något är väl solklart.
gällande uppsåt så är ju personen tidigare dömd för bedrägerier på blocket, när då amanda väljer att åter igen scamma folk så anser man att inget uppsåt finns.

svenska polisen, jag vill pissa på er. förvänta er aldrig någon hjälp från mig i framtiden.

edit: ska be sambon göra en överprövning. är det någon annan i tråden som har fått något beslut på sin anmälan?
Senast redigerad av brutefish 2013-03-17 kl. 15:23.
Citera
2013-03-19, 09:27
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
nu ska vi se.
brottplats: "okänd plats"
lite lustigt då man vet vilken adress hon jobbar ifrån, vilken adress min sambo har och vilken www-adress webshoppen låg på.

beslutsmotivering: "förundersökning nedlägges - fortsatt utredning förväntas ej kunna styrka brott och uppsåt"
jag ser det som ganska lustigt att man ej kan styrka ett brott där någon har visat en vara på nätet, krävt förskottsbetalning och sen gett fan i att leverera. det om något är väl solklart.
gällande uppsåt så är ju personen tidigare dömd för bedrägerier på blocket, när då amanda väljer att åter igen scamma folk så anser man att inget uppsåt finns.

svenska polisen, jag vill pissa på er. förvänta er aldrig någon hjälp från mig i framtiden.

edit: ska be sambon göra en överprövning. är det någon annan i tråden som har fått något beslut på sin anmälan?

Frågan är om det bara är ditt fall som blivit nerlagt eller om det är hela utredningen. Skulle som sagt vara intressant att se om någon annan fått liknande brev.
Citera
2013-03-19, 09:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Frågan är om det bara är ditt fall som blivit nerlagt eller om det är hela utredningen. Skulle som sagt vara intressant att se om någon annan fått liknande brev.
ja. någon annan i tråden måste ju ha fått ett svar på sin anmälan.
Citera
2013-04-02, 22:09
Medlem
Pappersvargens avatar
Det här är ju bisarrt. Flera hundra anmälningar mot samma person. En efter en hamnar de i soptunnan.
Citera
2013-04-03, 18:05
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat, det går bra att diskutera andra Traderascams i Traderatråden.

/Mod
Citera
2013-04-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Hur fan kan man vara så bakom flötet att man helt enkelt inte skickar den vara man har lovat och bara tar pengarna? Vilken jävla femåring som helst hade ju fattat att det inte fungerar.

Idioter finns det överallt hur fan kan man skicka pengar till ett sånt här företag och sen försäkra säg om en vara lurad lurad hahahaha
Citera
2013-04-20, 18:17
Medlem
Tjena !

Är det någon som vet vad herrar snutar sysslar med nu, om undersökningarna fortsätter eller har dom släpt AS genom fingrarna och hoppas att hon kryper tillbaks under en östermalms sten igen?
mvh Copella
Citera
2013-04-23, 10:12
Medlem
Liesyrrans avatar
Citat:
ja. någon annan i tråden måste ju ha fått ett svar på sin anmälan.

Min lades ner också... fast jag har ju åt andra sidan fått tillbaka mina pengar då banken gick in och drog tillbaka dem från hennes konto! still trist! ...
Citera
2013-04-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liesyrran
Min lades ner också... fast jag har ju åt andra sidan fått tillbaka mina pengar då banken gick in och drog tillbaka dem från hennes konto! still trist! ...

Hon har ändock begått ett brott. Varför går inte polisen vidare med anmälan, vad har de för förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in