Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-03-24, 11:16
  #1
Avstängd
PolarenPärs avatar
Jag vill ha tips på fler grupper i samma stuk som Bad Religion, SUM 41, Green Day, Blink 182, Papa Roach... amerikanska skatepunk-stuket om ni förstår vad jag menar.
Citera
2005-03-24, 12:01
  #2
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Jag vill ha tips på fler grupper i samma stuk som Bad Religion, SUM 41, Green Day, Blink 182, Papa Roach... amerikanska skatepunk-stuket om ni förstår vad jag menar.

Jag är (eller var) entusiastisk lyssnare/samlare av Bad Religion. Jag uppskattar om du inte förknippar BR med övriga drägg du nämner.

Pennywise
Desendents/All
Rancid
Good Riddance (rekommenderas)
NOFX (clown-varning men med höga toppar)

Välj och vraka
Citera
2005-03-24, 12:08
  #3
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jag är (eller var) entusiastisk lyssnare/samlare av Bad Religion. Jag uppskattar om du inte förknippar BR med övriga drägg du nämner.
Samma här faktiskt. Det går ju inte att jämföra, men stuket på musiken var mer vad jag avsåg. BR är ena jävlar på att spotta ut plattor. Det är i princip de enda jag köper orginalen av nu för tiden.
Citera
2005-03-24, 14:02
  #4
Medlem
Capones avatar
Är lite osäker på genren, men kanske något av dessa:

Misconduct
Adhesive
Citera
2005-03-24, 14:25
  #5
Medlem
Gillar du Bad Religion bör du även uppskatta band i stil med Circle Jerks eller tidiga Suicidal Tendecies, och då är du på rätt väg. Du står inför valet att antingen förnedra dig med Blink 182 och dom eller glida över till vettigare musik. Bad Religion är stolpen där vägskyltarna sitter.
Citera
2005-03-24, 14:28
  #6
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickepe
Gillar du Bad Religion bör du även uppskatta band i stil med Circle Jerks eller tidiga Suicidal Tendecies, och då är du på rätt väg. Du står inför valet att antingen förnedra dig med Blink 182 och dom eller glida över till vettigare musik. Bad Religion är stolpen där vägskyltarna sitter.

Tydligen har han redan valt fel väg, av hans exempelband att döma
Citera
2005-03-24, 14:35
  #7
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Tydligen har han redan valt fel väg, av hans exempelband att döma
Hallå där

Jag var inte ute efter mer Blink-killar utan mer genren som sådan. Band utan syntar och med lite rå känsla av oborstad rock, utan att behöva gå in på Metaldelen... Skatepunk eller vad man nu kallar det.
Citera
2005-03-24, 14:41
  #8
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Hallå där

Jag var inte ute efter mer Blink-killar utan mer genren som sådan. Band utan syntar och med lite rå känsla av oborstad rock, utan att behöva gå in på Metaldelen... Skatepunk eller vad man nu kallar det.

Tipsade om ett par band längre upp i tråden, som jag skulle kalla skatepunk.

Om du vill ha ännu mer rå och oborstad känsla rekommenderar jag Section 8, Raised Fist, Earth Crisis och Strife. Dock är vi då inne på hardcore.
Citera
2005-03-24, 14:47
  #9
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Tipsade om ett par band längre upp i tråden, som jag skulle kalla skatepunk.

Om du vill ha ännu mer rå och oborstad känsla rekommenderar jag Section 8, Raised Fist, Earth Crisis och Strife. Dock är vi då inne på hardcore.
Jodå jag laddar för fullt Skall testa dessa också, har inte hört något av dem faktiskt.
Citera
2005-03-24, 16:04
  #10
Medlem
trewqs avatar
Svenska:
No Fun at All
Millencolin

Utländska
No Use for a Name
The Bronx etc etc...

Skulle annars rekommendera Social Distortion i stället - äter de andra banden till frukost, men är dock en lite "mognare" form av punk med tydliga blues, country och rockabilly rötter.
Citera
2005-03-24, 16:16
  #11
Medlem
järnfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Skulle annars rekommendera Social Distortion i stället - äter de andra banden till frukost, men är dock en lite "mognare" form av punk med tydliga blues, country och rockabilly rötter.

I second that!
Senaste plattan, "Sex, Love And Rock'n'Roll" är riktigt, riktigt bra!!
Citera
2005-03-24, 17:08
  #12
Medlem
Baskis avatar
Lagwagon!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback