2013-06-21, 07:37
Medlem
Du kan dra åt helvete!Min familj har levt under krig, från att bära kostymer till att nästan vara naken.Du svälter flyr från ett elände din regering är orsak till
Citera
2013-06-21, 17:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donkeshot
En dålig fred är bättre än vilket krig som helst.

Det var ju så länderna öster om järnridån resonerade när den fanns. Polackerna och tjeckerna samt ungrarna föredrog en taskig fred under Sovjetunionen före ett nytt blodbad.
Man tröttnar på att se folk dö i tid och minut.

Men visst framgår denna brist på krigsinsikt när man sätter på radion eller kollar på SvT. Journalisterna står som naiva småbarn och ger sken av att krig bara drabbar andra - inte lilla snuttiga Sverige.
Citera
2013-06-22, 18:28
Bannlyst
Jag hoppas inte på krig men jag tror att Sverige kommer slitas sönder av ett riktigt blodigt inbördeskrig i framtiden. Detta pga de etniska spänningar som politikerna har byggt in genom massinvandringen av folk som inte tillför Sverige något.
Citera
2013-06-22, 19:06
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkyriaWarrior
Jag hoppas inte på krig men jag tror att Sverige kommer slitas sönder av ett riktigt blodigt inbördeskrig i framtiden. Detta pga de etniska spänningar som politikerna har byggt in genom massinvandringen av folk som inte tillför Sverige något.
Tror också politiska motsättningar kan vara avgörande för ett inbördeskrig. Förr i världen krigade man för att man trodde på olika saker, nu krigar man för att man tycker olika saker. Lite samma sak egentligen.

TS, du kommer få ditt krig, men det är svårt att säga exakt när det kommer. Men säkerligen inom din livstid, förutsatt att du är under 50.
Citera
2013-06-22, 19:12
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Krig, våld och ond bråd död kommer ju folket naturligtvis att få vare sig de vill det eller inte. Om det blir krig som i fullskaligt militärt krig eller mer som ett inbördeskrig med massmord, etniska rensningar olika grupper som slåss mot varandra och liknande får väl framtiden avgöra.

Att tro att något annat ska ske är som att tro att det inte kommer snöa mer i Sverige from idag. Bara att umgås med några patrioter från valfritt land som är bosatta i Sverige ett par dagar räcker för att man ska inse att det är mycket "gammalt groll" som ligger och bubblar vid ytan som man inte visste om (ibland).

Nu finns det säkert någon som vill ifrågasätta mitt umgänge och det jag nyss skrev baseras på tidigare erfarenheter och jag tvivlar på att det skulle vara annorlunda idag.

Citat:
Ursprungligen postat av taags
Jag vill inte ha krig men jag är inte naiv och dum heller.
Jag tror inte på ett fullskaligt krig men jag tror vi kommer ha grupper som strider mot varandra i delar av vårat land. Samt etniska rensningar är en självklarhet.

Ett mini-Jugoslavien så att säga. Det händer alltid när grupper med totalt motsatta värderingar möts. Det har inte funkat förr och kommer inte funka här heller.

Frågan är bara när och hur omfattade det blir. Kanske dags att man lär sig lite skytte och vapenteknik?

Bra inlägg...

Ont:

Jag hoppas inte att det ska bli krig. Eller ja det beror ju på vad som händer men min spontana tanke är nej även fast det skulle vara lite lustigt om det såg ut som i MadMax Filmerna.

Skulle åka runt på en en svartmotorcykel* med "boxar på sidorna" i en SS dräkt av kevlar med en fet urringning å med ett snipergevär och samurajsvärd på ryggen + en 357Magnum med förlängd pip vid högra höften. Jag skulle även ha en bowiekniv längst med benet på vänstersida.

Jag har även:

Night vision googels.

Night vision har jag även på motorcykelhjälmen.

Superbra sikte till snipergeväret.

1a lådan på motorcykeln är full med ammo.

2a lådan är full med droger, OCB och häftstift. (så man gör illa sig om man försöker sno av mig)

GPS som drivs av solceller och som har alla adresser i hela världen.

*I motorcykelns framgaffel så finns det sensorer som upptäcker olika typer av minor och hemmagjorda bomber.

*Motorcykeln är eldriven och har ett oerhört effektivt och hemligt sätt att återvinna elen som förbrukas så risken att få stopp är minimal.

* Gashandtaget har samma special funktion som det där svärdet som Tönten Blade springer runt med.

Edit: Kan ha glömt något.
Citera
2013-07-01, 22:36
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Japp. Jag tror att det skulle behövas. Inte för att jag vill ha krig, men jag tror att svensken behöver uppdatera sin manlighet s.a.s. Idag vågar ju inte svensson ens försvara sig när han råkar i bråk eller slagsmål på stan en Fredag- eller Lördagkväll. Det är illavarslande. Vi behöver inte lönnfeta, fegfalska män som hellre går hem och äter chips och tittar på TV än att försvara sin heder och manlighet.

Svenska män är ganska fåfänga och ser sig själva som hjältar, trots att deras s.k. hjältemod lämnar mycket i övrigt att önska.

Extremfallen är när det står ett gäng svenska killar på stan en Fredagkväll och bara ser på när en person blir nedslagen mitt på gatan utan att bry sig det minsta. Vi har inte ens civlikurage längre, och det är mycket illavarslande.

Svenska män går på gym och tränar stenhårt för att bygga upp sina muskler, och sysslar med kampsporter av olika slag. Men när det väl gäller flyr de som små fega råttor.

Det är inte bra på något sätt.

Dessa "machomän" finns redan idag och det brukar synas genom att män har en lägre medellivslängd än kvinnor.
Citera
2013-07-02, 06:51
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullah
Dessa "machomän" finns redan idag och det brukar synas genom att män har en lägre medellivslängd än kvinnor.

Då kan vi ju kastrera er mespittar som inte vågar försvara Sverige, så kanske ni lever några år till. Patetiska töntar.
Citera
2013-07-02, 10:14
Medlem
DRPOEs avatar
Det pågår redan krig i sverige. Svenskarna förlorar mer och mer område och mer och mer frihet för varje dag som går.
Informationsdelen av kriget sköts dock så skickligt, så att de flesta svenskar ännu inte upptäckt att dom är i krig.
Citera
2013-07-02, 12:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Det pågår redan krig i sverige. Svenskarna förlorar mer och mer område och mer och mer frihet för varje dag som går.
Informationsdelen av kriget sköts dock så skickligt, så att de flesta svenskar ännu inte upptäckt att dom är i krig.

Japp. Man kan kalla det för ett s.k. "aymmetriskt krig" med terror som taktik, där alla etablerade media deltar i informationsdelen/propagandan mot svenskarna.
Citera
2013-07-02, 13:51
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Jag ser krig som ett sätt för den nuvarande generationen att offra sig för en bättre värld för den kommande generationen, om de vinner det vill säga. Finland är ett lysande exempel på detta, inte alls lika förstört som resten av skandinavien och finnarna som växte upp efter vinterkriget hade levande hjältar att se upp till.

Om svenskar börjar beväpna sig och göra motstånd när någon utsätter dem för rån eller våldtäktsförsök så har vi redan ett småskaligt inbördeskrig istället för enkelriktad terrorverksamhet.

Med det sagt så är krig hemskt och onödigt, krig var onödigt för hitlertyskland, krig var onödigt för japan och krig skulle egentligen vara onödigt för iran om det inte hade varit för alla dessa sanktioner och annat som den evige tvingar på dem. Vi här i sverige hade kunnat fortsätta leva i fred i hundratals år om vi inte hade blivit demoraliserade av främmande makter. Antingen blir vi alla mördade/deporterade av främlingar eller så försöker vi förändra agendan med demokrati eller revolution och blir invaderade av USA eller annan sionistisk lydstat, samma slutresultat. Science fictionfilmer borde egentligen bara ha svarta och judiska skådespelare i rollerna.
Citera
2013-07-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Nej. Genom krig kommer man lära sig mycket som man annars saknar. Man lär att vara mer självständig, man blir mer modig, man lär sig att vara mer sig själv och sluta vara beroende av andras bekräftelse, det är något som majoriteten i Sverige idag lider av.

Alltså vi pratar om det positiva med krig i ett land, vi är medvetna om negativa men blundar för positiva.

Det finns absolut inget positivt med krig.

Men om du nu längtar så varmt efter att se död och förintelse runtomkring dig så kan du väl alltid välja att åka till länder där det krigas idag och erbjuda dina tjänster. Syrien t.ex.
Citera
2013-07-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE

Men jag har hört att det finns speciella foliehattar man kan köpa som hjälper en att se den här typen av konspirationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in