• 1
  • 2
2012-08-24, 15:09
Bannlyst
Ärligt talat jag vill att det blir stort krig i Sverige inom snar framtid. Se på nästan alla länder i världen de har haft krig efter krig, se på Europa bland annat Tyskland. Men i Sverige har vi aldrig haft riktig krig. Anledningen jag önskar det är för det ligger flera logik bakom det. När ett land inte har haft krig så blir folket bortskämd, de glömmer ofta hur bra de har det, mindre rasism, folket blir kalla mot varandra (typ som det ser ut i dagsläget svenskar kollar på en med sneaögon), de hamnar i depression och mycket mer syndrom. Det är sant att man stannar i utvecklingen om man är i krig men titta bara på Tyskland ett land med sina 80 miljoner som kunde stå på sina ben efter 100 års ostabilitet och krig, och idag är landet mycket mer utvecklad och folket är mycket mer social och varmhjärtat än Sverige.

Detta är inget skämt tråd. Jag har diskuterat detta med flera svenska kompisar som även delar samma tankebanor vissa av de sa även att man bör göra lumpen obligatorisk då många svenskar män blivit som horor och beter sig som kvinnor. Sverige behöver omformas ordentlig. Den Sverige som idag ligger till duger inte för ett ruttet öre.

Diskutera!
Senast redigerad av mentos-fruit 2012-08-24 kl. 15:59.
Citera
2012-08-24, 15:13
Medlem
jannesvansloss avatar
Så du menar att man ska offra massvis med människor bara för att du vill ha ett "manligare" Sverige?

EDIT: Tror du också på fullaste allvar att Sverige skulle ha någon chans?
Citera
2012-08-24, 15:23
Medlem
Raketprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Detta är inget skämt tråd.

Din grammatik, meningsuppbyggnad och val av ord tyder på annat.

OnT: Jag hoppas det fortsätter vara fred i Sverige då krig är avskyvärt.
Citera
2012-08-24, 15:27
Bannlyst
Krig, våld och ond bråd död kommer ju folket naturligtvis att få vare sig de vill det eller inte. Om det blir krig som i fullskaligt militärt krig eller mer som ett inbördeskrig med massmord, etniska rensningar olika grupper som slåss mot varandra och liknande får väl framtiden avgöra.
Citera
2012-08-24, 15:46
Medlem
Finns ett citat som går i stil med detta:

"Krig är fascinerande för alla som inte har upplevt ett"

Det är nog hur TS placeras... han inser nog inte hur illa krig är...
Citera
2012-08-24, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Krig, våld och ond bråd död kommer ju folket naturligtvis att få vare sig de vill det eller inte. Om det blir krig som i fullskaligt militärt krig eller mer som ett inbördeskrig med massmord, etniska rensningar olika grupper som slåss mot varandra och liknande får väl framtiden avgöra.

Nej. Genom krig kommer man lära sig mycket som man annars saknar. Man lär att vara mer självständig, man blir mer modig, man lär sig att vara mer sig själv och sluta vara beroende av andras bekräftelse, det är något som majoriteten i Sverige idag lider av.

Alltså vi pratar om det positiva med krig i ett land, vi är medvetna om negativa men blundar för positiva.
Citera
2012-08-24, 16:42
Medlem
Jag vill inte ha krig men jag är inte naiv och dum heller.
Jag tror inte på ett fullskaligt krig men jag tror vi kommer ha grupper som strider mot varandra i delar av vårat land. Samt etniska rensningar är en självklarhet.

Ett mini-Jugoslavien så att säga. Det händer alltid när grupper med totalt motsatta värderingar möts. Det har inte funkat förr och kommer inte funka här heller.

Frågan är bara när och hur omfattade det blir. Kanske dags att man lär sig lite skytte och vapenteknik?
Citera
2012-08-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Detta är väl din högsta dröm, men den kommer ej att slå igenom
Citera
2012-08-24, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zimbabwe-Rhodesia
Detta är väl din högsta dröm, men den kommer ej att slå igenom
Nej, tvärtom är jag ledsen och bedrövad att väpnade konflikter och etniska rensningar tyvärr ska behöva bli verklighet innan många av svenskarna vaknar.
Citera
2012-08-24, 17:52
Medlem
bombaccis avatar
Varför skulle ett krig vara negativt för utvecklingen? Snarare tvärtom att utvecklingen tar gigantiska steg inom först krigsindustrin som sedan kan gå över till det civila. Ett krig skulle rensa ut mycket o skapa mer plats. Färre arbetslösa, fler lediga bostäder. Världen överlag borde minska befolkningen med ett par miljarder, bra för miljön, bra för djuren, bra för mig, bra för dig.

Det får dock inte bli som i Somalia allt för länge, utan ett tredje världskrig med ordentliga bataljer eller ett inbördeskrig med en klar segrare efter några år.
Citera
2012-08-24, 18:01
Medlem
birgerburgers avatar
Ett krig skulle snabbt avsluta den extrema individualismen som råder i Sverige och samhörigheten skulle öka. Det är en naturlig instinkt att agera på det sättet i händelse av yttre hot eftersom det ökar möjligheten för överlevnad.
Citera
2012-08-24, 18:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Ärligt talat jag vill att det blir stort krig i Sverige inom snar framtid. Se på nästan alla länder i världen de har haft krig efter krig, se på Europa bland annat Tyskland. Men i Sverige har vi aldrig haft riktig krig. Anledningen jag önskar det är för det ligger flera logik bakom det. När ett land inte har haft krig så blir folket bortskämd, de glömmer ofta hur bra de har det, mindre rasism, folket blir kalla mot varandra (typ som det ser ut i dagsläget svenskar kollar på en med sneaögon), de hamnar i depression och mycket mer syndrom. Det är sant att man stannar i utvecklingen om man är i krig men titta bara på Tyskland ett land med sina 80 miljoner som kunde stå på sina ben efter 100 års ostabilitet och krig, och idag är landet mycket mer utvecklad och folket är mycket mer social och varmhjärtat än Sverige.

Detta är inget skämt tråd. Jag har diskuterat detta med flera svenska kompisar som även delar samma tankebanor vissa av de sa även att man bör göra lumpen obligatorisk då många svenskar män blivit som horor och beter sig som kvinnor. Sverige behöver omformas ordentlig. Den Sverige som idag ligger till duger inte för ett ruttet öre.

Diskutera!

Det var en mycket märklig önskan! Jag skulle tro att en sådan önskan bottnar i bristande insikter i vad ett krig innebär, och vilka följder det får och kan få.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in