2012-08-26, 04:09
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Finns ett citat som går i stil med detta:

"Krig är fascinerande för alla som inte har upplevt ett"

Det är nog hur TS placeras... han inser nog inte hur illa krig är...

Mycket bra citat, som jag gillar.

Det finns en och annan krigs-journalist, som ändrat sin uppfattning om krig mm.
Många ynglingar fattar nog inte vad krig verkligen är.
(Jag fattade inte det i yngre tonåren).

I många dator-spel handlar det om tävlan, bli stor krigare eller superman och det handlar ofta om att statusen ökas genom själva våldshandlingen. Många yngre gillar det.
Men som tur är brukar de flesta mogna intellektuellt och empatiskt, några redan vid 18-år.
(Men det är inte konstigt att den norske massmördaren gillade vissa datorspel. Jag ser honom som en utpräglad urfascist, som handlingskraftigt och hänsynslöst slår till).

Det krävs nog viss empati och intellekt för att kunna föreställa sig krigets fasor.
De yngre har ibland en omogen syn på manlighet, de tänker inte mycket på medmänsklighet.

Ibland är det mycket unga som är vedervärdiga i krig.

Tur att det finns en hel del medmänskliga äldre människor som motkraft.

Christer
Citera
2012-08-26, 05:05
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Mycket bra citat, som jag gillar.

Det finns en och annan krigs-journalist, som ändrat sin uppfattning om krig mm.
Många ynglingar fattar nog inte vad krig verkligen är.
(Jag fattade inte det i yngre tonåren).

I många dator-spel handlar det om tävlan, bli stor krigare eller superman och det handlar ofta om att statusen ökas genom själva våldshandlingen. Många yngre gillar det.
Men som tur är brukar de flesta mogna intellektuellt och empatiskt, några redan vid 18-år.
(Men det är inte konstigt att den norske massmördaren gillade vissa datorspel. Jag ser honom som en utpräglad urfascist, som handlingskraftigt och hänsynslöst slår till).

Det krävs nog viss empati och intellekt för att kunna föreställa sig krigets fasor.
De yngre har ibland en omogen syn på manlighet, de tänker inte mycket på medmänsklighet.

Ibland är det mycket unga som är vedervärdiga i krig.

Tur att det finns en hel del medmänskliga äldre människor som motkraft.

Christer

Så varför skapar du krig i Sverige med din import av krigiska barbarer?
Du är ett unikum av idioti ChristerN, du importerar de som kommer starta detta krig på allvar och sen tror du att du gör något mot krig, det är du som är en av de tusentals som kommer se till att det kommer bli ett krig på allvar här på svensk mark, jag föraktar det du står för och din dumhet.

Du är precis så ond som du tror att andra är som försöker stoppa dig i din naiva dumhet genom att få stopp på importen av de som redan startat det lågintensiva kriget i Sverige, det gangstervälde vi ser växa fram, du är så vidrig ChristerN.

Och till TS, det pågår redan nu ett lågintensivt krig mellan Sverige och de kriminella invandrarna.
Vi har tusentals våldtäktsoffer, rånoffer, misshandelsoffer alla är de offer i det lågintensiva civilisationskriget, så du behöver inte hoppas, det är redan krig, ett krig som kan eskalera.
Så det är inget du behöver hoppas på, det är redan här, bara att ni inte erkänt det som ett krig, er motståndarsida är dock på det klara med att det är ett krig.

Du har fler av de i tråden bland andra användarna: Zimbabwe-Rhodesia, Malkizid, QkNN är några av fienderna.
Senast redigerad av DestroyPrometheus 2012-08-26 kl. 05:07.
Citera
2012-08-27, 21:10
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Du är ett unikum av idioti ChristerN, du importerar de som kommer starta detta krig på allvar och sen tror du att du gör något mot krig, det är du som är en av de tusentals som kommer se till att det kommer bli ett krig på allvar här på svensk mark, jag föraktar det du står för och din dumhet.

Du är precis så ond som du tror att andra är som försöker stoppa dig i din naiva dumhet genom att få stopp på importen av de som redan startat det lågintensiva kriget i Sverige, det gangstervälde vi ser växa fram, du är så vidrig ChristerN.

....

Oj vad du fantiserar.
Jag importerar inga krigiska barbarer.
Du måste blivit sårad av mina ord, kanske du har en ynglings intellekt.

Det är fel att dra in folket i en mass-slakt och tvinga ynglingar att bli kanonmat.
Tänk på andra, tänk efter före och tänk på följderna. Krig är ingen rolig lek.

Ofta finns flera sätt att bekämpa problem på. Det finns flera vägar.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-08-27 kl. 21:16.
Citera
2012-09-08, 17:26
Bannlyst
Inbördeskrig i Sverige borde vara en önsketänkande hos de flesta. Det mest positiva med kriget skulle vara att få slut på feminismen och kvinnlighetfierigen av svenska män.

Om svenskar själva för all förmodan inte är kapabla och ej vågar kan vi personer med utländsk bakgrund härleda er och hjälpa till.
Citera
2012-09-08, 18:23
Medlem
KanInteSovas avatar
Krig är sällan positivt för en nation, men ett inbördeskrig skulle kanske behövas som en sista drastisk åtgärd. Krig med några andra länder skulle aldrig gynna oss i nu läget. Regeringar brukar väll i regel falla när dom förlorar förtroendet av armen, men vad har vi så arme i Sverige nu? Börja med att kalla hem alla svenskar som krigar i Afghanistan och dylikt, inte ett krig som våra soldater ska ha med att göra.

Skulle vilja slippa se väpnade konflikter men vi måste bli en stark, enad och självständig nation. För att de ska kunna ske måste radikala förändringar genomföras. Våld må vara sista tillflykten för den inkompetente, men jag ber dig visa mig människan som är kompetent nog att lösa våra problem på ett annat sätt. Tiden står inte på vår sida i det här.
Citera
2012-09-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus

Och till TS, det pågår redan nu ett lågintensivt krig mellan Sverige och de kriminella invandrarna.
Vi har tusentals våldtäktsoffer, rånoffer, misshandelsoffer alla är de offer i det lågintensiva civilisationskriget, så du behöver inte hoppas, det är redan krig, ett krig som kan eskalera.
Så det är inget du behöver hoppas på, det är redan här, bara att ni inte erkänt det som ett krig, er motståndarsida är dock på det klara med att det är ett krig.

Du har fler av de i tråden bland andra användarna: Zimbabwe-Rhodesia, Malkizid, QkNN är några av fienderna.

Här tog vi illa upp. Tur att du röstar på SD och hjälper hela mänskligheten.
Citera
2012-09-08, 21:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Men tänk så här istället. Hur många tyskar idag har upplevt krig? Ja de måste vara nära 70 för att ens varit födda under krig. Det är alltså inte så stor skillnad mellan en runt 30 född i Tyskland eller Sverige ifråga om att fått uppleva ett krig.

Sedan har Sverige genom historien fått uppleva en hel del krig och vi var också grymt bra på det. Spöade i princip alla tills vi ändrade från krigsmakt till att bli en fredlig nation. Så en sak är säker om Sverige skulle gå ut i krig en dag så kommer vi möta folk som är lika ovana vid krig som oss (även om deras länder krigat i WWII tex) men säkert där är att ingen kan möta sig mot att vara vana vid att bara vinna som oss. Därav kanske det vore intressant med lite krig men glöm inte att krig också är ett jävla helvete.
Citera
2012-09-08, 21:08
Medlem
ragingcows avatar
Kan tänka mig att en massa invandrare skulle åka hem igen om det blev krig här.
Citera
2012-09-08, 21:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Kan tänka mig att en massa invandrare skulle åka hem igen om det blev krig här.

Ja de skulle vara en av de mindre vinsterna. De som flytt är de fegaste som inte ens vågat strida om sitt riktiga land så att de ska strida för sitt nya finns ju bara inte. Så de drar bara vidare till nästa bidragsmecka.
Citera
2012-09-08, 21:19
Bannlyst
Ts behöver inte oroa, att kriget kommer är lika säker som att vintern kommer. Kriget kommer dock bli ett mycket rasistiskt krig, till ts stora förtre.
Citera
2012-09-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Så du menar att man ska offra massvis med människor bara för att du vill ha ett "manligare" Sverige?

EDIT: Tror du också på fullaste allvar att Sverige skulle ha någon chans?
Håller med om att det är en dålig idé.
Dock är det ju så att vi hade ett väldigt bra försvar på 80-talet som vi nu har raserat fullständigt. Så om vi börjar satsa igen så kanske vi skulle kunna ha en chans.
Citera
2012-09-21, 12:34
Medlem
HasseBanans avatar
Japp. Jag tror att det skulle behövas. Inte för att jag vill ha krig, men jag tror att svensken behöver uppdatera sin manlighet s.a.s. Idag vågar ju inte svensson ens försvara sig när han råkar i bråk eller slagsmål på stan en Fredag- eller Lördagkväll. Det är illavarslande. Vi behöver inte lönnfeta, fegfalska män som hellre går hem och äter chips och tittar på TV än att försvara sin heder och manlighet.

Svenska män är ganska fåfänga och ser sig själva som hjältar, trots att deras s.k. hjältemod lämnar mycket i övrigt att önska.

Extremfallen är när det står ett gäng svenska killar på stan en Fredagkväll och bara ser på när en person blir nedslagen mitt på gatan utan att bry sig det minsta. Vi har inte ens civlikurage längre, och det är mycket illavarslande.

Svenska män går på gym och tränar stenhårt för att bygga upp sina muskler, och sysslar med kampsporter av olika slag. Men när det väl gäller flyr de som små fega råttor.

Det är inte bra på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in