Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Mycket bra citat, som jag gillar.
Det finns en och annan krigs-journalist, som ändrat sin uppfattning om krig mm.
Många ynglingar fattar nog inte vad krig verkligen är.
(Jag fattade inte det i yngre tonåren).
I många dator-spel handlar det om tävlan, bli stor krigare eller superman och det handlar ofta om att statusen ökas genom själva våldshandlingen. Många yngre gillar det.
Men som tur är brukar de flesta mogna intellektuellt och empatiskt, några redan vid 18-år.
(Men det är inte konstigt att den norske massmördaren gillade vissa datorspel. Jag ser honom som en utpräglad urfascist, som handlingskraftigt och hänsynslöst slår till).
Det krävs nog viss empati och intellekt för att kunna föreställa sig krigets fasor.
De yngre har ibland en omogen syn på manlighet, de tänker inte mycket på medmänsklighet.
Ibland är det mycket unga som är vedervärdiga i krig.
Tur att det finns en hel del medmänskliga äldre människor som motkraft.
Christer
Så varför skapar du krig i Sverige med din import av krigiska barbarer?
Du är ett unikum av idioti ChristerN, du importerar de som kommer starta detta krig på allvar och sen tror du att du gör något mot krig, det är du som är en av de tusentals som kommer se till att det kommer bli ett krig på allvar här på svensk mark, jag föraktar det du står för och din dumhet.
Du är precis så ond som du tror att andra är som försöker stoppa dig i din naiva dumhet genom att få stopp på importen av de som redan startat det lågintensiva kriget i Sverige, det gangstervälde vi ser växa fram, du är så vidrig ChristerN.
Och till TS, det pågår redan nu ett lågintensivt krig mellan Sverige och de kriminella invandrarna.
Vi har tusentals våldtäktsoffer, rånoffer, misshandelsoffer alla är de offer i det lågintensiva civilisationskriget, så du behöver inte hoppas, det är redan krig, ett krig som kan eskalera.
Så det är inget du behöver hoppas på, det är redan här, bara att ni inte erkänt det som ett krig, er motståndarsida är dock på det klara med att det är ett krig.
Du har fler av de i tråden bland andra användarna: Zimbabwe-Rhodesia, Malkizid, QkNN är några av fienderna.