2012-10-21, 15:59
  #349
Medlem
envackerblommas avatar
aftonbladets läsare är kanske inte så attraktiva för annonsörer? sedan när surfandet sker mer från mobilen kan de tänkta intäkterna bli sämre än väntat. Troligen kommer då staten med en bredbandsskatt . Där pengarna fördelas till PK-media
Citera
2012-10-21, 16:07
  #350
Medlem
Besvärjarens avatar
Ondskan kollapsar framför ögonen på oss och det här(se klipp) är hur jag känner när jag läser om döende media, sparkade journalister osv.
http://www.youtube.com/watch?v=6vry0ijbJVE

Snart, mycket snart.
Citera
2012-10-21, 16:12
  #351
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är sant, men video-on-demand kommer att utplåna 95% av marknaden för SVT, om de inte lär sig producera serier som Sopranos och filmer som "Inception". Vilket är mindre sannolikt.
Visst men det kommer de att skita i. Sa lange de far betalt. Antagligen kommer det att utvecklas en kultur liknande finkulturens dar det ar status inom den egna gruppen att endast ett mycket litet fatal manniskor ens hort talas om ens existens.

Lyckligtvis ar deras finansiering endast en budgetforhalndlingsfraga och den dag de inte nar massorna kommer ingen att slass for dem (sarskilt inte Jimmy med 15%).
__________________
Senast redigerad av Motvillig 1.1 2012-10-21 kl. 16:22.
Citera
2012-10-21, 16:47
  #352
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är sant, men video-on-demand kommer att utplåna 95% av marknaden för SVT, om de inte lär sig producera serier som Sopranos och filmer som "Inception". Vilket är mindre sannolikt.

Vad Jan Helin inte vet, eller inte låtsas om, är att Aftonhorans nätupplaga får sin status från papperstidningen. När papperstidningen försvinner är Aftonhoran.se bara en URL i mängden, och får konkurrera på samma villkor som Avpixlat.nu, Blondinbella.se, Sexxx.com, Flashback.org osv. De s k "journalisterna" på f d Aftonhoran upptäcker att de har samma status som någon gammal rättshaverist som sitter och eldar upp sig över zigenare på Friatider.se. Självmorden lär bli många.

Det kommer att bli mycket vackert det hela, och det dröjer knappast länge.

Det är en fullständigt korrekt iaktagelse. Men Helin har sin egen agenda, han kommer knappast att lägga ut alla korten på bordet av några sorts principskäl. Han måste ge illusionen till aktieägarna om att han sköter tidningen bra och att tidningen är vid god vigör - annars blir han avsatt! Hur det verkligen står till med Aftonbladet vet han säkert om själv, men han har egentligen inget skäl att säga sanningen.
Citera
2012-10-21, 17:03
  #353
Medlem
HerrPs avatar
Tidningarna är noga med att inte prata för högt om sin kris. Deras kostnader är gigantiska och med allt mindre marginaler närmar de sig tippning point. Särskilt i en liten marknad som Sverige är de väldigt utsatta. Viktigt att minnas att de svenska jättarna egentligen är pyttesmå och extremt sårbara ekonomiskt.

Jag tror vi snart kommer att se den första av dem falla. Gissar på SvD.
Citera
2012-10-21, 17:21
  #354
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Ondskan kollapsar framför ögonen på oss och det här(se klipp) är hur jag känner när jag läser om döende media, sparkade journalister osv.
http://www.youtube.com/watch?v=6vry0ijbJVE

Snart, mycket snart.



Fy fan va bra! hahhah klockrent jävla klipp som skildrar det som händer just nu

+∞

edit:

Hoppas orcherna i Sverige försvinner lika snabbt och magiskt som i klippet

edit2:

Här är Jimmie Åkesson innan klipp1 längre upp:
http://www.youtube.com/watch?v=i6zGEBhJMHA
__________________
Senast redigerad av TRRRRIST 2012-10-21 kl. 17:26.
Citera
2012-10-21, 18:41
  #355
Medlem
Aftonbladet hade en betald upplaga på 213.900 ex i augusti. Frågan är hur mycket upplagan kan sjunka innan det kommer att kosta mer att köra ut tidningarna än vad man får in i intäkter?

Andra frågan är när Aftonbladets upplaga går under 200.000, en historisk milstolpe, blir det innan årets slut?
Citera
2012-10-21, 18:44
  #356
Medlem
Mikojans avatar
Lyssnade återigen på Medierna från i lördags och den delen som handlar om Dalademokraten. Som bekant har den patetiske poeten Göran Greider och hans medarbetare kört blaskan allt djupare ner i diket. Tidningen efterfrågas av allt färre. Den övervägande delen av journalisterna får sparken.

Då säger en chef som heter Mats Larsson att man ska sluta skriva om Mulleutflykter och julmarknader. Den typ av returinformation som lokaltidningar alltid ägnat sig åt därför att den haft igenkänningseffekter och har uppskattats av läsarna.

Istället, säger Larsson, ska DD tillbaka till framtiden, dvs bli som den var för 100 år sedan. En tydligare sossetidning helt enkelt. En lokaltidning proppfull med mötesreferat från arbetarekommunerna och hyresgäströrelseårsmöten är att vänta.

Grattis och tjenare. DD ber verkligen om att få bli nedlagd.
Citera
2012-10-21, 20:19
  #357
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Ondskan kollapsar framför ögonen på oss och det här(se klipp) är hur jag känner när jag läser om döende media, sparkade journalister osv.
http://www.youtube.com/watch?v=6vry0ijbJVE
Snart, mycket snart.

Ska inte tjata, men klockrenare kan det inte bli, Besvärjaren. Tänkte exakt på öret samma tanke. Helin, Mellin och Kretin har inget att hoppas på längre.

Omstruktureringen av public services finansiering är ingen stor sak. Det blir t o m bättre på det nya sättet, för det kommer nu att gå att skära ner allt med ett penseldrag i statsbudgeten. Det förra systemet, med stiftelse och elände, var till för att skydda public service som propagandaorgan mot inflytande från allmänheten. SD: prioritera detta!!! Stäng fiendens propagandakloak!!!

Sedan river vi det där satans Svarta Tornet på Gärdet. Jag kör gärna den första bulldozern rakt in i entrén.
Citera
2012-10-21, 20:35
  #358
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Tidningarna är noga med att inte prata för högt om sin kris. Deras kostnader är gigantiska och med allt mindre marginaler närmar de sig tippning point. Särskilt i en liten marknad som Sverige är de väldigt utsatta. Viktigt att minnas att de svenska jättarna egentligen är pyttesmå och extremt sårbara ekonomiskt.

Jag tror vi snart kommer att se den första av dem falla. Gissar på SvD.

men frågar är varför sparkar dom inte de journalister som uppenbart inte delar tidningens högerprofil? Det hela är obegripligt, speciellt nu i kristtider att sådana som Anna Laestadius Larsson som skriver helt meningslösa artiklar som en 14 åring. Tydligen är hon gift med en höjdare inom media och säkert ingår hon i en feministklubb.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rosta-med-din-planbok-varje-dag_7594772.svd

Aldrig går dom att kommentera heller. Vad är hon rädd för?
Citera
2012-10-21, 22:27
  #359
Medlem
Kingen_kings avatar
Helin är på eran sida i den här frågan. Det är ju något han har påstått länge, men nu får ni chansen att läsa det själva.

http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2012/10/1775136/
Citera
2012-10-21, 23:30
  #360
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Helin är på eran sida i den här frågan. Det är ju något han har påstått länge, men nu får ni chansen att läsa det själva.

http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2012/10/1775136/

Han verkar ganska smart han Jan Helin ändå, synd att han använder sin intelligens till att skada och förstöra livet för etniska svenskar.

Det blir otroligt spännande om de lägger alla ägg i en korg, den virtuella online korgen. När den fysiska tidningen en dag inte längre existerar kan man äntligen skrida till verket och krossa Aftonlögnen en gång för alla.

Jag vet att aftonbladet.se varit utsatt för amatör och semi-proffs attacker ett par gånger, men de har aldrig så vitt jag vet upplevt en genuint proffsig fullskalig cyberattack.

Om aftonbladet blev en ren online sida och sen efter några månader ligger nere 2-3 veckor, så skulle folk tvingas att hitta alternativ de kanske fastnar för, för att sedan inte återvända till aftonbladet.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in